• Anders 386

    Leksaker i glas eller keramik?

    Bara lite nyfiken. Är det någon som testat "hårda" sexleksaker? Finns ju både i glas, keramik och i nåt fall även sten. 
    Kul att höra om nån kan dela med sig av erfarenheterna.

  • Svar på tråden Leksaker i glas eller keramik?
  • HasseA

    Vi har bara provat en, en glasdildo. Den hade nog varit toppen om den inte haft en fin snirklig sak som ringlade runt den, kanske 4 mm i diameter. Den rev. Hade varit bättre utan, för min älskade i alla fall. Har länge varit sugen på att prova någon annan, ytan av glas är härlig iaf.

    Buttplugs i stål har vi provat, skön yta där också, helt klart.

    Andra hårda saker är dildos i trä (noggrannt slipade och målade och lackade), har bara gott att säga om dem, faktiskt. Det är skönt att känna exakt hur det blir när man använder dem, att man liksom kan "peka" med dem som man vill, och man vet att de inte böjer sig. Men jag är inte säker på att alla tjejer gillar (så) hårda grejer som min gör.


  • Anonym (Också nyfiken)

    Inte testat med ska vara starkt fördelaktigt gällande hygien! Väldigt lätt att göra rent! 

  • Anonym (Favvo)

    Har en glasstav och den är min absoluta favorit! Alla mina andra leksaker ligger och dammar ;)
    Rekommenderas varmt
     

  • Anders 386

    Jag kunde inte låta bli att köpa en glasdildo, det verkar intressant - och när man läser recensioner om glasdildo så verkar det som att användarna älskar dom. Och man slipper mjukgörare som finns i PVC och jelly och andra mystiska material. 
    Jag beställde en glasdildo från "Fifty Shades of Grey"-sortimentet. Ska hämta den på posten imorgon. Har inte berättat för hustrun ännu, hon tycker jag är lite knäpp som kommer hemdragande med nya sexleksaker - dom flesta funkar inte speciellt bra. Men va fan - man får ju inte dö nyfiken...   Skrattande Och vad kan gå fel liksom - det är en dildo och den är inte för stor och den funkar till vilket glidmedel som helst...  Det kan ju liksom inte bli fel eller????
    Tips: Vill man läsa recensioner om sexleksaker så kolla amazon.com eller amazon.de. Men jag handlar alltid på svenska/nordiska sajter OM det skulle bli något fel med leveransen eller så. Och så att man kan få det till ett utlämningsställe så att det inte hamnar ett halvtrasigt paket i den halvöppna brevlådan.Rynkar på näsan

  • Anders 386

    Glasdildon testad igår. 

    Fungerade utmärkt.Glad
    Den jag köpte hade en perfekt böjd form med en lite oval kula i ena änden och två "kulor" i andra änden som fungerade perfekt som ett handtag när jag använde den med min partner. Kurvan på den här var perfekt - fungerade klockrent både för in-ut och även perfekt för att koncentrera sig på g-punkten.  Vi värmde den i varmvatten innan så att den var ungefär kroppstemperatur. 
    Den här kommer säkert att vara vår favorit för lång tid framåt. Jag har köpt en hel del prylar o testat, men det mesta har varit ganska ointressant och mest varit bökigt och hamnat längst in i badrumsskåpet. (we-vibe, vibrerande kukring mm). Men vi har nog inte riktigt fallit för prylar som vibrerar. Det blir ofta mer ett irritationsmoment än njutning.
    Den här passar oss perfekt! Jag styr o min fru njuter...
    Minimalistisk och vacker dessutom.Solig

    Utan att nämna produktens namn kommer ni som söker att finna den ganska snabbt. Har vissa kopplingar till en känd bokserie och numera även film...  Skrattande
    Finns att köpa på flera ställen, ingen reklam här...Oskyldig

  • Anders 386

    Jag undrar om det är nåt nytt med glasdildo eller om det funnits länge men jag har inte upptäckt? Eller är det en relativt ny starkt uppåtgående kurva som är på gång?

    Jag har varit med förr att haka på trender långt innan det blivit en tydlig trend - är det här ett sånt tillfälle också? Kommer glasdildo om några år att ha en stor del av dildomarknaden? Eller har dom redan det?

  • HasseA
    Anders 386 skrev 2015-11-13 13:41:55 följande:

    Jag undrar om det är nåt nytt med glasdildo eller om det funnits länge men jag har inte upptäckt? Eller är det en relativt ny starkt uppåtgående kurva som är på gång?

    Jag har varit med förr att haka på trender långt innan det blivit en tydlig trend - är det här ett sånt tillfälle också? Kommer glasdildo om några år att ha en stor del av dildomarknaden? Eller har dom redan det?


    De har ju helt klart funnits ett gäng år, men det tar nog tid innan en sån ny sak upptäcks, och får spridning. Att lansera en ny typ av produkt tar sin tid.

    Men nu är jag ju sugen på att köpa ungefär den du köpt. Är lite orolig för knottrorna bara, min kära gillar hårda tag, ocjh då kan såna lätt riva/skava lite. Men de såg ganska snälla ut - eller?
  • Anonym (ons)

    Jag har provat både glas och keramik, gillar båda materialen starkt. En knottrig/räfflad glasdildo är inte alltid behagligt, rekomenderar att köpa en som är slät också. Ojämnheterna är mycket ^skavigare^ iomd att materialet är oflexibelt. Bäst med glas är helt klart den släta lena glidiga känslan, att de tål vatten och alla glidmedel, hygienen ( och inte är porösa och suger åt sig saker från kroppen, rumpan ena dagen och musen andra, inget problem)

    Tappar man dem inte för mycket i golvet så håller de en evighet, andra dildos är ju inte så roliga efter något år.... vissa torkar, andra smälter och jag har tom hittat en klistrig längst ner i lådan... uääk!

  • Anders 386
    HasseA skrev 2015-11-13 17:08:02 följande:
    De har ju helt klart funnits ett gäng år, men det tar nog tid innan en sån ny sak upptäcks, och får spridning. Att lansera en ny typ av produkt tar sin tid.

    Men nu är jag ju sugen på att köpa ungefär den du köpt. Är lite orolig för knottrorna bara, min kära gillar hårda tag, ocjh då kan såna lätt riva/skava lite. Men de såg ganska snälla ut - eller?
    Knottrorna på dildon jag köpte är väldigt "snälla". Inte så höga, och ganska flacka i formen om du förstår vad jag menar. Men jag kör alltid "försiktiga" tag, så jag har lite svårt att ge råd här..  
  • Anders 386
    Anonym ((Njuta)) skrev 2015-11-25 13:45:20 följande:

    "Prostata-stav".. Glad


    He he, jag undrade också..  Lycka till. Får nog ta o testa den jag köpte till min fru på mig själv nån gång. Drömmer 
Svar på tråden Leksaker i glas eller keramik?