• Tacksamförsvar

Blev ingen dotter

Jag är så medveten om att det jag skriver upprör och är helt fel men det är mina känslor.

Innan dottern kom var det likadant och långt innan det oxå.

Nu ville vi skaffa ett syskon men jag har från dag ett i grav inte känt mig glad. Nu v 16 och vetskapen att det är en kille gör mig förkrossad. Jag vill ha en till dotter.

Allt från att vår dotter ej får en syster som är de bästa man kan ha. Har själv både bror å syster och vet vad jag vill ge min dotter.

Är en sån otrolig sorg inom mig att ej kunna he henne de. Jag mår så dåligt och har nått en punkt att jag inte orkar längre. Vill ej göra abort pga etiska men vill ej ha denna pojke. Orkar inte leva med denna smärta.

Vet att liknade trådar varit uppe och jag behöver ej svar från alla er som tycker jag är helt knäpp för det vet jag redan.

• Svar på tråden Blev ingen dotter
  • Lars E

Har två små härliga barnbarn båda pojkar och nu är trean på väg. Visst vore det bingo med en liten tjej men det viktiga är att barnet är väl att barnet är friskt.

• Penguinlover

Jag väntar själv en pojke som är så enormt efterlängtad och jag blir så ledsen av att läsa den här tråden. Ett barn är en person med en alldeles egen personlighet oavsett kön. Det finns ingenting som säger att denna pojke inte kan bli ett precis lika bra syskon till din dotter som en liten flicka hade kunnat vara. Du kan inte se det där du är just nu men det är sant. Det du måste göra nu är att söka hjälp att hantera dina tankar och känslor kring detta. Det är viktigt både för din egen och för din familjs skull.

• aleydis

Hej Ts,
    Jag förstår att du har en fin relation med din syster. Men relationer mellan syskon beror på så oerhört mycket- åldersskillnad, kön men framförallt intressen och personlighet. Det är inte säkert att det blir på samma sätt för dina barn. Jag har en kompis (tjej) som har en storasyster och en lillebror, och har väldigt mycket mer gemensamt med sin lillebror än systern. Er familj är unik och din son kommer att vara en unik individ som bildar unika relationer.

• Cilla93

Usch vad less jag blir på sånt här. Var nöjd och lycklig över att ni ska få ett barn. Hoppas att barnet verkar må bra, är väl sånt man borde bry sig om?

Själv har jag ett pågående missfall just nu och önskar inget annat än att embryot skulle ha stannat kvar så vi hade fått ett BARN om det är en flicka eller pojke gör desamma.

Förresten så kan en syster och bror ha en hur bra syskonrelation som helst. Min bror är min bästa vän. Åldersskillnad har nog stor betydelse men även ens inställning till situationen. Om du är inställd på att dina barn inte kommer få en bra relation till varandra pga deras kön så är det kanske inte så konstigt om det blir så. Försök göra det du kan för att de ska få en fin relation istället.

• MissMoa86

Vännen!

Du är deprimerad och behöver professionell hjälp för att ta dig upp ur det mörka hål du fallit ner i :(

Prata med din barnmorska om hur du mår och känner och be om hjälp med kurator.

Det finns hjälp att få! Det går att få hjälp här!

Många stora och varma kramar till dig! Det kommer att bli bra det här

• MissMoa86
    grind skrev 2015-10-24 20:41:37 följande:

Tänk på din man. En man utan son är som en bil utan hjul.

knappast. onödig kommentar. Det handlar inte om att "ta sig i kragen" här. TS mår väldigt dåligt av sin graviditet generellt och behöver hjälp.
  • NKmamma
    elmadumle skrev 2015-10-24 22:12:02 följande:
    Så pappan ska förlora sitt ofödda barn för att mamman fått en knäpp? inte ok.
    Styrkan i TS gör att jag nästan vet att avskyn hon antagligen kommer att känna för sin son kommer att påverka sonen mer än kärleken från sin pappa. Är det något du skulle önska ett barn? Det kan jag inte tänka mig.
    Jag kan ju då skriva rakt ut vad jag tycker om sådana människor: Jag avskyr sådana som värderar könet mer än individen. Och den här blivande mamman är helt klart störd och behöver MYCKET hjälp.
  • 4childrenandoneman

Hi

I have been reading over and over again.

I am so sorry about your feelings.

I can not understand any of this but I have one friend who feel like this so you are not alone. I know you will Love them all!

Sorry fore my bad english( swedish is worth).

I have been trying to send you inbox but it looks like you have chosed your account. If you still are here write me and you can talk to my friend you today are happy fore here boys!

• Frontline

Jösses. ett barn är ett barn oavsett  vilket kön...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Luna Emissary
    MissMoa86 skrev 2015-10-24 23:53:12 följande:
    knappast. onödig kommentar. Det handlar inte om att "ta sig i kragen" här. TS mår väldigt dåligt av sin graviditet generellt och behöver hjälp.
    Man bör inte sätta barn till världen om det inte är ett barn man vill ha. Vill man ha specifikt kön leker man lotto genom att ha sex utan åker utomlands och gör ivf för allas skull. Barnet kommer märka av mammans avog och relationerna kan bli extremt dåliga mellan mor och son men även mellan dottern och sonen eftersom ts verkar ha en snedvriden syn på relationer mellan könen
Svar på tråden Blev ingen dotter