• Tacksamförsvar

Blev ingen dotter

Jag är så medveten om att det jag skriver upprör och är helt fel men det är mina känslor.

Innan dottern kom var det likadant och långt innan det oxå.

Nu ville vi skaffa ett syskon men jag har från dag ett i grav inte känt mig glad. Nu v 16 och vetskapen att det är en kille gör mig förkrossad. Jag vill ha en till dotter.

Allt från att vår dotter ej får en syster som är de bästa man kan ha. Har själv både bror å syster och vet vad jag vill ge min dotter.

Är en sån otrolig sorg inom mig att ej kunna he henne de. Jag mår så dåligt och har nått en punkt att jag inte orkar längre. Vill ej göra abort pga etiska men vill ej ha denna pojke. Orkar inte leva med denna smärta.

Vet att liknade trådar varit uppe och jag behöver ej svar från alla er som tycker jag är helt knäpp för det vet jag redan.

• Svar på tråden Blev ingen dotter
  • pgw
    Jomilla skrev 2015-10-25 13:50:41 följande:

Hej. Självklart bör du göra abort! Det är tusen gånger mer oetiskt att föda ett barn som man inte vill ha. Glöm alla fruktansvärt obetänksamma kommentarer om att du ska behålla ditt barn och tycka om det ändå! 

Det brukar inte vara självklart med abort om det är pappan som inte vill ha barnet. Varför är det självklart när mamman inte vill? Pappan kan ju ta ensamt ansvar.

Ts tyckte själv att abort var fel, så jag tror inte att abort skulle hjälpa henne, snarare tvärtom. Jag har också svårt att tro att hennes äktenskap skulle överleva det att hon konsekvent aborterar alla pojkfoster. För det är inte friskt att tänka så svartvitt som Ts gör. Hon behöver hjälp.
  • banerry

bara för att du har bäst kontakt med din syster betyder det inte att det alltid är så. mina kusiner (som är systrar) är som katt och hund, dom har aldrig haft något utbyte av varandra för dom är så extremt olika. 
    sedan har jag en tjejkompis som har en storebror och dom har alltid varit jätte nära och kan prata om allt. 
    varför tror du att det är könet som avgör en syskonrelation? är det verkligen en realistisk föreställning?

• Jomilla

Jag tycker att man borde göra abort oavsett om det är mamman eller pappan som inte vill ha barnet. Förstår att det känns jättejobbigt men det borde ändå vara en självklarhet. Det vore oerhört oansvarigt att föda ett barn som man inte vill ha när abortmöjligheterna finns. Om äktenskapet tar stryk borde vara underprioriterat. Man kan liksom inte föda en unge för att äktenskapet inte ska braka samman. Hurvida TS är frisk eller inte kan väl för sjutton inte vi avgöra på det här forumet!?

Det är alltid skrämmande att höra folk argumentera för att sätta oönskde barn till livet, om nu någon gör det. 

• GoC

Jag vill bara ge er en tankeställare och påminna er om oss som inte kan få barn alls. Jag skulle göra allt för att få ett barn och kan inte förstå hur man kan vara så naiv att ens önska kön när det är en gåva att ens få barn. Och dessutom barn nummer 2...kom ner på jorden.

• Axe

Jag tycker att du ska göra abort och sen sterilisera dig. Du är ju uppenbart inte föräldramaterial och jag hoppas din dotters pappa är bättre föräldrer än du.

Fy fasan, vad vidrig du måste vara som person alltså. Fy faan.

• pgw
    Jomilla skrev 2015-10-25 15:03:15 följande:

Jag tycker att man borde göra abort oavsett om det är mamman eller pappan som inte vill ha barnet. Förstår att det känns jättejobbigt men det borde ändå vara en självklarhet. Det vore oerhört oansvarigt att föda ett barn som man inte vill ha när abortmöjligheterna finns. Om äktenskapet tar stryk borde vara underprioriterat. Man kan liksom inte föda en unge för att äktenskapet inte ska braka samman. Hurvida TS är frisk eller inte kan väl för sjutton inte vi avgöra på det här forumet!?

Det är alltid skrämmande att höra folk argumentera för att sätta oönskde barn till livet, om nu någon gör det. 

Nej, vi vet inte om TS är frisk eller inte. Men utgående från hennes texter verkar hon vara sjuk. Det brukar ligga en depression eller liknande bakom, om man på allvar tror att ens familj ska må bättre om man försvinner.

Det är skillnad på att som frisk och rationellt tänkande människa inse att man inte bör föda barnet, och att baserat på vanföreställningar välja abort.

Eller anser du att Ts tankar om pojkars lekar och kläder verkar sunda?
  • Axe
    Arbetsmyran76 skrev 2015-10-25 16:18:58 följande:

Det enda som skiljer en pojke å en flicka är kisslangens längd

Det där är inte sant. Det är STOR skillnad på killar och tjejer, men det betyder inte att man värderar dem olika.

Vill man ha barn så skaffar man barn vill man ha ett visst kön så skaffar man en docka eller möjligen en hundvalp.
  • Tokfrans

Det är helt naturligt att man har en "önskan" om kön även om man säger att det viktigaste är ett friskt barn vilket det iofs är. Du har rätt att bli ledsen och bearbeta att det inte blir en flicka, du är ju ändå lycklig för den som finns där inne.

Så nä du är inte hemsk, du hade en dröm och nu blev den inte verklig då får man sörja det. Alla drömmar går inte i uppfyllelse, tyvärr.

Svar på tråden Blev ingen dotter