• Seemlan

Första barnet maj/juni 2016

Hej på er!

Tänkte att det kan vara skönt med en samlad grupp för oss som är gravida för första gången och blir mammor i maj/juni 2016. Man har så mycket frågor och oro så vore skönt att kunna dela det med andra som är i samma situation

Vårt bf är 28/5, är alltså i vecka 10 (9+1)

Välkomna!

• Svar på tråden Första barnet maj/juni 2016
  • Paue82
    ElinB86 skrev 2015-12-13 22:39:47 följande:

Paue82 vi har också UL 22/12 :) Spännande! Vill ni ta reda på vad det är för kön?

Ja verkligen spännande!! Nej vi kommer inte kolla könet. Tycker det är lite av grejen, att det blir en överraskning????. Hur gör ni? När har du bf? Mår bra?
  • Paue82
    Paue82 skrev 2015-12-14 20:15:26 följande:
    Ja verkligen spännande!! Nej vi kommer inte kolla könet. Tycker det är lite av grejen, att det blir en överraskning????. Hur gör ni? När har du bf? Mår bra?
    Oj, massa frågetecken efter överraskning var inte meningen!
  • Hovslagarbruden

Fler som haft problem med dåliga blodvärden?? Mitt var nere på 77 för 3 veckor sedan och vi blev skickade till sjukhuset för att kolla hur det stod till med pyret???? allt såg bra ut och efter mkt blodpudding,broccoli, persilja o C-vitamin o järn är blodvärdet på 85 och förhoppningsvis slipper jag bli inlagd och få iv järn. Nu har vi i alla fall en bild på pyret att ge som julklapp och överraska alla familjemedlemmar med ???? har slutat må så jätteilla äntligen????????????????

• Enny86

Hej.

En liten frågar det någon av er som är med i någon grupp på Facebook?

• ElinB86
    Paue82 skrev 2015-12-14 20:15:26 följande:
    Jo vi har bestämt oss för att kolla, om det går att se =) Är alldeles för nyfikna! Vi har bf 21/5 men det kan ju ändras nu då, vi får se. Jag har mått hyfsat bra hela graviditeten hittills så jag ska absolut inte klaga! Du då?
  • ElinB86

Har en liten fråga till alla.. Är det någon som äter vitaminer/mineraler varje dag? Jag har nån burk från apoteket som är vit och heter "Gravid", den tar slut snart och jag vet inte ska man köpa mer och fortsätta äta eller åt ni bara i början? Har hört så olika..

• saaara
    ElinB86 skrev 2015-12-21 07:24:49 följande:

Har en liten fråga till alla.. Är det någon som äter vitaminer/mineraler varje dag? Jag har nån burk från apoteket som är vit och heter "Gravid", den tar slut snart och jag vet inte ska man köpa mer och fortsätta äta eller åt ni bara i början? Har hört så olika..

Jag har också ätit den burken och främst för att den innehåller både folsyran och järnet som man behöver..

Nu när jag var hos barnmorskan efter att hon kollat alla mina värden (blodprover) och så sa hon till mig att jag endast behöver fortsätta äta folsyra.
    Då järnvärdet låg bra och jag inte behöver få i mig extra.

Men jag kommer fortsätta med denna burken under hela graviditeten.
    Då den verkar ha fungerat bra och så får jag i mig allting som jag behöver utan att behöva tänka att jag ska få i mig det genom matväg.

• Seemlan
    ElinB86 skrev 2015-12-21 07:24:49 följande:

Jag äter också den och precis som saaara kommer jag fortsätta resterande grav.. Dock är det inte så stor skillnad på den och Kvinna så kommer gå över till den i slutet på grav så slipper jag stå med massa tabletter kvar efter bebisen kommit ut
  • Paue82
    ElinB86 skrev 2015-12-21 07:21:22 följande:
    Jo vi har bestämt oss för att kolla, om det går att se =) Är alldeles för nyfikna! Vi har bf 21/5 men det kan ju ändras nu då, vi får se. Jag har mått hyfsat bra hela graviditeten hittills så jag ska absolut inte klaga! Du då?
    Jag har och mår väldigt bra! Fått lite ont i huvudet bara, var och varannan dag, vet inte om det beror på graviditeten el inte. Började äta järntabletter för två veckor sedan för att se om det hjälper. Än så länge märker jag ingen skillnad..

Idag blir det spännande med ultraljudet! Längtar:)!!

Jag äter också "gravid".
Svar på tråden Första barnet maj/juni 2016