• Seemlan

Första barnet maj/juni 2016

Hej på er!

Tänkte att det kan vara skönt med en samlad grupp för oss som är gravida för första gången och blir mammor i maj/juni 2016. Man har så mycket frågor och oro så vore skönt att kunna dela det med andra som är i samma situation

Vårt bf är 28/5, är alltså i vecka 10 (9+1)

Välkomna!

• Svar på tråden Första barnet maj/juni 2016
  • ElinB86

Hejsan! Nu har vi varit på vårt KUB test och dra mig baklänges på en skottkärra fram så SJUKT det var att se sitt eget barn!! Så otroligt fascinerande! En liten lillfis som sprattlade omkring hej vilt, gjorde kullerbyttor, sög på tummen och hade hicka =) Allt såg bra ut och vi hade låg sannolikhet för att något skulle vara fel. Väldigt skönt, fast det bästa var nog bara att få se att något levde där inne =) (Och han/hon levde ju om som bara tusan!) Går in i V14 på söndag och jag har redan liten kula. Barnmorskorna sa att dom trodde jag hade en framåtpekande livmoder samt att jag är så smal i övrigt som gjorde att det syns så pass tydligt redan. Kanske det kommer att bli en riktig monstermage tillslut detta... Min trötthet har avtagit något, så nu har jag typ inga symptom kvar förutom detta eviga kissande. Så glad att jag sluppit illamående! Hur mår ni? Någon mer som varit på tidigt ultraljud än? =)

• tessan120

Vad roligt att få se den lilla. 

Vi blir inte erbjudna KUB och kommer inte heller göra något tidigt ultraljud. Vi har vårat rutinultraljud inbokat 5 januari och jag längtar verkligen! 

Jag mår bra, jag gick in i vecka 12 i tisdags och äntligen försvann mitt illamående. Jag har inte kräkts på 2 dagar nu, jag som har kräkts dagligen senaste 5 veckorna. Känns otroligt skönt att kunna äta vanlig mat igen och faktiskt känna hunger! 

Köpte även mina första gravidbyxor igår, det måste vara det skönaste jag någonsin har haft på mig! Jag som tycker att jag inte fått någon mage alls men på 1 vecka har jag blivit riktigt svullen efter måltider. Så igår satt jag på jobbet och tyckte mina vanliga byxor var otroligt obekväma så då åkte jag och köpta mina första gravidbyxor. 

• saaara

Jag är i v14 (13+5) idag och jag fick information om KUB men har valt att inte göra det. Och inget tidigare UL heller.
    Mitt RUL är inbokat den 11 december och jag längtar så otroligt :)

Är fortfarande väldigt trött (värst på jobbet).
    Illamåendet är i stort sett borta. Kan komma då och då vid måltider.

Magen växer som bara den (min sambo undrar nästan om det är fler där inne) hehe. Fick köpa mammabyxor för flera veckor sedan men då visserligen var jag väldigt svullen också men nu måste det ju vara bebismagen som kommer och det är så mysigt :)

• Pyretsmamma82

Är också svullen om magen. Som tur är har jag en del kläder kvar från innan jag gick ner i vikt. Gick ner nästan 20 kg innan jag blev gravid så jag använder alla stora leggings och jeans så syns inte den svullna magen så mycket.

Annars är det illamående och trötthet. Men jag hoppas att detta börjar ge med sig. Är inne i v11 nu. KUB den 24/11. Längtar som bara den för att få se pyret.

• Seemlan

Hej på er! Vi var på KUB idag och precis som du skriver ElinB86 så var det en helt sjukt känsla!! Var supernervös innan för allt möjligt, tänk om de skulle säga "du är ju inte gravid" eller dött foster eller hög sannolikhet i testet eller något hemskt.

Men det var den mest fantastiska kvarten i mitt liv!! Bebisen hoppade och skuttade och vevade med både armar och ben. Helt sjukt, trodde inte de var så utvecklade redan

Fick ett nytt datum också.. Hade 28 maj innan (v 12+0 idag) men nu fick vi 24 maj (v 12+4 idag).

Är en otroligt lättnad att ha fått se bebisen

• Hovslagarbruden
    Pyretsmamma82 skrev 2015-11-13 13:27:11 följande:

Är också svullen om magen. Som tur är har jag en del kläder kvar från innan jag gick ner i vikt. Gick ner nästan 20 kg innan jag blev gravid så jag använder alla stora leggings och jeans så syns inte den svullna magen så mycket.

Annars är det illamående och trötthet. Men jag hoppas att detta börjar ge med sig. Är inne i v11 nu. KUB den 24/11. Längtar som bara den för att få se pyret.

Haha blev så full i skratt sedan vi plussade har vi också kallat lillen för pyret! Gulligt tycker jag! ????
  • Hovslagarbruden

Hej allihop hoppas att jag får vara med i denna grupp är nu i vecka 10 (9+5)!

Är så glad dock känns det som att jag är glad för någon annan då jag inte "känner mig" gravid! Förutom att jag har kräkts konstant sedan vecka 4 ???? men men den som väntar på något gott ????

Vi har berättat för ett fåtal nära vänner men inte för familjen ännu, jag är optimistisk och vi hoppas att kunna överraska på julafton till alla familjemedlemmar! (Om det håller i sig, känner mig lite nervös och vågar inte hoppas riktigt ännu) tänkte att jag kunde få lite positiv energi av er som är här ??

• tessan120
    Idag går jag in i vecka 13 (12+0) Det känns otroligt skönt! 

Jag har dessutom hamnat i de så kallade spökveckorna och njuter av att må precis som vanligt. Jag kan äntligen äta igen och vågar umgås med folk. Efter att ha mått illa och spytt i så många veckor så känns det så skönt. 

Längtar så till RUL 5 Januari. Jag verkar vara en av få som varken gör KUB eller något tidigt ultraljud. 
  • saaara
    tessan120 skrev 2015-11-17 07:59:13 följande:
    Idag går jag in i vecka 13 (12+0) Det känns otroligt skönt! 

Jag har dessutom hamnat i de så kallade spökveckorna och njuter av att må precis som vanligt. Jag kan äntligen äta igen och vågar umgås med folk. Efter att ha mått illa och spytt i så många veckor så känns det så skönt. 

Längtar så till RUL 5 Januari. Jag verkar vara en av få som varken gör KUB eller något tidigt ultraljud. 
    Va härligt för dig att äntligen må bättre :)

Förstår att du längtar.. Men det är inte så långt kvar!!

Längtar också så mycket. Jag har mitt RUL den 11 december och jag har inte heller gjort KUB eller något tidigare ultraljud...
  • Pyretsmamma82
    Hovslagarbruden skrev 2015-11-13 21:33:08 följande:
    Haha blev så full i skratt sedan vi plussade har vi också kallat lillen för pyret! Gulligt tycker jag! ????
    Ja det är gulligt! Pyret är arbetsnamnet :)
Svar på tråden Första barnet maj/juni 2016