• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • En del av oss

Inre magmuskulatur ska det stå

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Miniflicka93

Någon här inne som är kaffe drickare som inte längre klarar av smaken? Innan jag blev gravid drack jag MASSA kaffe hela tiden. Alla mina vänner vet om hur mycket kaffe jag dricker och brukar luncha/fika iaf en gång i veckan. Vill inte berätta förrän jag är i vecka 12 och undrar vad sjutton jag ska säga när jag helt plötsligt inte dricker kaffe!? Va på familjemiddag förra helgen och va himla svårt att smyga med just kaffet! Folk tittade snett på mig osv... så har någon här inne något förslag på vad jag kan dra för vit lögn nu de närmaste veckorna? 

• Tiana
    Miniflicka93 skrev 2015-11-28 19:20:33 följande:

Någon här inne som är kaffe drickare som inte längre klarar av smaken? Innan jag blev gravid drack jag MASSA kaffe hela tiden. Alla mina vänner vet om hur mycket kaffe jag dricker och brukar luncha/fika iaf en gång i veckan. Vill inte berätta förrän jag är i vecka 12 och undrar vad sjutton jag ska säga när jag helt plötsligt inte dricker kaffe!? Va på familjemiddag förra helgen och va himla svårt att smyga med just kaffet! Folk tittade snett på mig osv... så har någon här inne något förslag på vad jag kan dra för vit lögn nu de närmaste veckorna? 

Magkatarr kanske?
  • Y o L o

Jag gick upp över 30 kg förra gången. Sen 2 v efter förlossningen hade jag gått ner 13 kg utan att tänka på det. Sen gick 10 kg till av bara farten sen fick jag jobba för det. Promenader o räknade kcal så jag gick ner mer än vad jag vägde innan jag blev gravid.

Ang män o deras sjukdomar. Visst önskar man att det gick att överföra alla känslor o krämpor på dem bara för en dag åtminstone. Men vi kvinnor är fan starkast och fantastiska.

Köpte förresten mammabyxor idag på hm, tyckte de var snygga faktiskt!

• En del av oss

[quote=76056678][quote-nick]Miniflicka93 skrev 2015-11-28 19:20:33 följande:[/quote-nick]

[/

Varför inte bara säga at du tappat lusten för kaffe

• Kawinna

Jag gick upp 10 kg förra graviditeten, har sedan dess tappat 15. Tror det beror på att jag åt bättre och rörde på mig mer under graviditeten än innan pga graviditetsdiabetes. Hoppas kunna hålla mig på 5-8 kg viktuppgång denna gången, även fast jag gått ner har jag ca. 10 kg övervikt kvar.

• Cadencee

Åh vad jag hatar att vara illamående! Äter konstant men är ändå illamående!! Man blir ju deppig för mindre :( är i vecka 9 (8+3)

• Mamacitaa

Har i alla mina 3 graviditeter haft Braxton hicks sammandragningar..o nu bara för nån dag sedan så har de börjat. . Känns som de börjar mkt tidigare denna gng obehagligt är det :/

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • En del av oss

[quote=76064261][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-30 20:14:31 följande:[/quote-nick]

Har i alla mina 3 graviditeter haft Braxton hicks sammandragningar..o nu bara för nån dag sedan så har de börjat. . Känns som de börjar mkt tidigare denna gng obehagligt är det :/

[/

Vad är det?

• Y o L o

Varit på inskrivning idag. Tog upp att jag ville ha KS, ska tillbaka om några dagar och träffa en läkare och prata igenom det. Ska bli intressant att se vad läkaren säger, tror nog hon kommer försöka få mig att tänka om, men jag kanske har fel.