• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • En del av oss

[quote=76046689][quote-nick]manoira skrev 2015-11-25 22:44:52 följande:[/quote-nick]

Tror det ser lite olika ut på olika ställen i så fall. Min syster hade så dåligt blodvärde att hon blev igångsatt. Hon låg inlagd i flera månader med första barnet av samma anledning :) Hos oss blir man exempelvis inte igångsatt om man går över tiden eller har gjort det tidigare. Även efter 14 dagar över tiden kan man få vänta längre :)

[/

I vårt landsting får man inte gå längre än till v.42 så högst 2 veckor över. Moderkakan tappar ju sin fuktion om man går allt för mycket över tiden.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Mamacitaa
    Y o L o skrev 2015-11-26 09:22:10 följande:

Någon mer än jag som tröttnat på att hålla tyst om undret i magen? Vill bara berätta för allt o alla. Men ska hålla mig till efter kub. Fast jag har berättat för familj o typ 8 kompisar men ska bli så skönt sen när jag har berättat på jobbet. Snart v 10 jippi

Jag vill oxå berätta för alla men eftersom vi har sambons dotter varannan vecka så Får jag snällt vänta till.måndag o berätta för alla flickorna och efter de kommer vi gå ut med det till resten av våra familjer o Facebook ????????
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • En del av oss

[quote=76047598][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-26 09:22:10 följande:[/quote-nick]

Någon mer än jag som tröttnat på att hålla tyst om undret i magen? Vill bara berätta för allt o alla. Men ska hålla mig till efter kub. Fast jag har berättat för familj o typ 8 kompisar men ska bli så skönt sen när jag har berättat på jobbet. Snart v 10 jippi

[/

Ingen fara, jag är i v.10 imorgon och tänkte vänta tills vi har gjort FVP och svaret på det kommit och det är ett bra provsvar innan vi berättar för fler. Har inte så många att berätta för så det är skönt på ett sätt.

Jag längtar mer efter att det ska synas och känna sparkar och så.

Idag är det dax för dateringsultraljud utanpå magen för att få veta hur långt jag egentligen kommit.

Enligt sista mens var BF den 4 juli men vid varje VUL har jag blivit framflyttad först 2 dagar och nu senast 1 dag till så nu är BF den 1 juli. Får se vad dagens ultraljud visar.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • ebe91

Alltså. Vi har inget val. Vi behöver egentligen inte berätta för någon för det räcker med att de ser mig. Jag har en tydlig gravidmage. Kommer göra det helt officiellt i februari då vi är i thailand. Tänkte lägga upp en strandbild på instagram med hela familjen och skriva att vi 4 har det bra, typ.

Jag gick in i v 11 igår (shit, redan!). Ringde och pratade med chefen på morgonen. Kommer hinna jobba mars-april innan jag ska vara föräldraledig igen. Tycker synd om henne, vi har sån brist på sköterskor på avdelningen..

• Vinterliljan

Jag är i vecka 8 (7+2) och är gravid med mitt andra barn.

Jag mår illa hela dagarna, men kräks inte. Jag är konstant trött och orkeslös. Har en nästan konstant känsla av hunger men när jag ska äta t ex lunch, blir jag mätt på 2-3 tuggor eller tappar aptiten helt. Sedan tar det en halvtimme tills jag är hungrig igen.

Är detta normalt?

Min första graviditet innebar konstant illamående MED kräkningar 3-5 ggr om dagen under de första 3 månaderna. Jag kunde dock äta mat då, men dessvärre kom det mesta upp.

• Cadencee
    Y o L o skrev 2015-11-26 09:22:10 följande:

Jag blev tvungen att berätta på jobbet så fort jag plussat, jobbar på ett gruppboende inom psykiatrin och vi har boende som röker KONSTANT i sina lägenheter..
    Annars ska vi vänta med familj tillverka 12 (jul) och resterande vänner å så får vi se :)
  • Y o L o

Ok skönt att slippa smussla med det på jobbet ändå!

Cadencee skrev 2015-11-26 12:14:11 följande:

Jag blev tvungen att berätta på jobbet så fort jag plussat, jobbar på ett gruppboende inom psykiatrin och vi har boende som röker KONSTANT i sina lägenheter..

Annars ska vi vänta med familj tillverka 12 (jul) och resterande vänner å så får vi se :)

• Y o L o

Hur går det med foglossning, känner du något? Jag har ännu inget, hoppas det håller sig så länge.

Jag fotade magen idag, börjar bli en fin liten kula, första veckorna såg jag mest fläskig ut haha. Tänkte lite samma sak, åker till solen i januari, kul att slänga upp en bild då!

ebe91 skrev 2015-11-26 10:58:53 följande:

Alltså. Vi har inget val. Vi behöver egentligen inte berätta för någon för det räcker med att de ser mig. Jag har en tydlig gravidmage. Kommer göra det helt officiellt i februari då vi är i thailand. Tänkte lägga upp en strandbild på instagram med hela familjen och skriva att vi 4 har det bra, typ.

Jag gick in i v 11 igår (shit, redan!). Ringde och pratade med chefen på morgonen. Kommer hinna jobba mars-april innan jag ska vara föräldraledig igen. Tycker synd om henne, vi har sån brist på sköterskor på avdelningen..

• Mamacitaa
    Vinterliljan skrev 2015-11-26 11:32:35 följande:

Jag är i vecka 8 (7+2) och är gravid med mitt andra barn.

Jag mår illa hela dagarna, men kräks inte. Jag är konstant trött och orkeslös. Har en nästan konstant känsla av hunger men när jag ska äta t ex lunch, blir jag mätt på 2-3 tuggor eller tappar aptiten helt. Sedan tar det en halvtimme tills jag är hungrig igen.

Är detta normalt?

Min första graviditet innebar konstant illamående MED kräkningar 3-5 ggr om dagen under de första 3 månaderna. Jag kunde dock äta mat då, men dessvärre kom det mesta upp.

Kände likadant i samma vecka som du fast av illamåendet åt jag varannan timme typ för att illamåendet skulle lägga sig..gjorde det så klart inte men låter som nåt som tillhör graviditeten.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • hangonasec
    hangonasec skrev 2015-11-25 11:15:59 följande:
    Har startat en FB-grupp för BF Juli/Aug 2016 ifall några vill följas åt tills det är dags i sommar :) www.facebook.com/groups/152008096164028 2/
    Om ni vill dölja vilka grupper som ni är med i (inga inlägg syns utåt men medlemslistan syns) så gå till er profil. Under Mer så klickar ni på hantera avsnitt för att bestämma vilka funktioner som syns för era vänner. Klicka bort Grupper så kan ingen se att ni är med här