• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • ebe91
    Y o L o skrev 2015-12-15 13:40:47 följande:

Då var det konstaterat, jag hade en MA. Känns sorgligt och tomt just nu. Tack för ert stöd tidigare, lycka till allihopa. Jag glädjer mig åt att jag har en underbar dotter och så får vi se hur det blir i framtiden, om vi försöker igen!

Beklagar <3
  • SabaGbg

Då var det konstaterat, jag hade en MA. Känns sorgligt och tomt just nu. Tack för ert stöd tidigare, lycka till allihopa. Jag glädjer mig åt att jag har en underbar dotter och så får vi se hur det blir i framtiden, om vi försöker igen!

Beklagar verkligen! :(
  • Mamacitaa

Nej va tråkigt..beklagar men vilken tur du har din dotter iaf. Massa kramar till dig
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • manoira

Var på inskrivning i dag (är äntligen feberfri) och har ju inte direkt världens smidigaste barnmorska. 

Ska göra KUB-ultraljudet den 29 december och då sa hon att hon ville få till ett snabbt ultraljud precis innan för att se om barnet fortfarande lever. Jag måste nämligen resa en bra bit för att göra testet. 

Okej, sa jag. Fast hjärtat slog ju när vi kollade inför blodprovet? 
    - Ja då ja, svarar hon (inte speciellt smidigt att säga till någon som är gravid och garanterat orolig). 
    Sen sa hon att man givetvis aldrig kan garantera att det går bra och det vet ju jag med, men man kan ju i så fall ge lite lugnande ord. 

Jaja, får se det som om jag får en extra snabbtitt och är något fel har jag ju inte kunnat göra något åt det i alla fall. Är mest glad över att vara på bättringsvägen från influensan just nu. 

• Enny86

Hej.

En liten frågar det någon av er som är med i någon grupp på Facebook?

• hundochhäst
    manoira skrev 2015-12-16 15:47:50 följande:

Var på inskrivning i dag (är äntligen feberfri) och har ju inte direkt världens smidigaste barnmorska. 

Ska göra KUB-ultraljudet den 29 december och då sa hon att hon ville få till ett snabbt ultraljud precis innan för att se om barnet fortfarande lever. Jag måste nämligen resa en bra bit för att göra testet. 

Okej, sa jag. Fast hjärtat slog ju när vi kollade inför blodprovet? 
    - Ja då ja, svarar hon (inte speciellt smidigt att säga till någon som är gravid och garanterat orolig). 
    Sen sa hon att man givetvis aldrig kan garantera att det går bra och det vet ju jag med, men man kan ju i så fall ge lite lugnande ord. 

Jaja, får se det som om jag får en extra snabbtitt och är något fel har jag ju inte kunnat göra något åt det i alla fall. Är mest glad över att vara på bättringsvägen från influensan just nu. 

Smidigt... Foten i munnen
  • jossebubblan

Någon mer som fått urinvägsinfektion? Är i vecka 12, känns hemskt.

Vad har ni fått för medicinering?

Kram

• Mamacitaa

Manoira - bm som tog mitt cellprov samma månad jag råkade bli gravid s upprepade gng "om du får missfall så får du ringa tbx till mig så du kan få göra operarionen" det enda av allt hörde jag missfall o de va precis ibörjan då man är nojig osv.. brutalt ärlig är hon! ..

Enny86 - japp jag är med i en fb grupp :)

Jossebunblan man får väl.antibiotika för uv i? Eller vad får du?

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Rosen5824
    ÅÅÅ vad lycklig jag är! Var på UL idag och det gick så bra! En liten knodd låg där inne och rörde på sig, sen skulle det mätas nackspalt och då bestämde den sig för att somna Tungan ute Och den rörde bara på sig en gång när jag hostade. Men den bilden räckte och resultatet på KUB var mycket låg risk Glad

Så nu är jag bara så lycklig och glad, det är en frisk liten bebis i min mage Hjärta

Här är ett av de 4 bilderna vi fick med oss hem Hjärta