• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • manoira

Kul att flera redan börjar känna barnet Jag har bara känt någon enstaka gång och längtar tills det blir mer konkret! 

Mitt illamående kom tillbaka med full kraft i lördags och nu känns det som om jag är tillbaka i typ vecka nio. Nu ska man ju inte klaga eftersom det är av en bra anledning, men det börjar bli ganska tröttsamt att inte kunna må bra. Speciellt när man har två barn som inte riktigt förstår att mamma mår dåligt, även om de nu vet att de ska få ett syskon. 

Jag fick inte veta könet med dottern för när hon föddes var det förbjudet att ta reda på det. Och det var en rätt häftig känsla att bli överraskad. Speciellt eftersom jag var tvärsäker på att det var en kille. Kanske ska försöka hålla mig, men tveksamt om det går när jag väl är på RUL :P Med sonen såg vi i princip själva på RUL att det var en grabb så där hade vi inte så mycket val, haha :P 

• Trolleri

Några här som väntar nummer tre? Isf finns det en (hemlig) facebook-grupp för oss som väntar nummer tre sommaren 2016. Känner du dig träffad och vill vara med? släng iväg ett pm med din mailadress till mig här på familjeliv så bjuder jag in dig,  

• Niyoh81
    Enamorada skrev 2016-01-08 19:31:15 följande:

Vi ska inte ta reda på kön denna gång. Vi gjorde det båda gångerna innan och det vore häftigt att få uppleva att inte veta också. Jag kommer nog dock vara sjukt nyfiken när vi väl är på RUL så om inte maken vore med skulle jag nog fråga haha, men nu kommer han att hindra mig Jag får lite känslan av att vi väntar en tjej men samtidigt säger ju statistiken kille (har två pojkar) så vi får väl se Vikitgast det kommer ut ett välmående barn!

Välkommen niyoh81! Åh har ni redan känt buffar och utifrån dessutom, wow! Jag ligger varje kväll och försöker känna efter haha men tror inte jag känt nåt än. Längtar så!

Idag var min första arbetsdag sen före jul så nubbar jag berättat för alla arbeskamrater, det var kul Och sö skönt att inte behöva försöka dölja magen. Vilket ändå inte skulle gått längre hehe.

Jag har gått upp ca 3,5 kg. Det sista kilot över natten till idag typ... Men har ju blivit lite extra gott i jul också så en del är säkert pga det... Jag äter ju lite annat än vanligt, är i vanliga fall ganska sparsam med kolhydrater, eller väljer bra kolhydrater iaf men nu äter jag en hel del! Försöker hålla igång träningen, ca 3 ggr per vecka. Har gått upp över 20 kg mina tidigare graviditeter och hoppas på lite mindre den här gången...

Trevlig helg!

Tack så mycket :)

Ja men de har inte varit jätte starka..längtar tills man känner tydligt och ser tydligt.

Fick idag tid för inskrivning och rul den 8 feb. Då ska vi se om vi kan ta reda på könet. Har 3 små prinsar sen tidigare så de hade varit kul med en liten sessa denna gång. Men ställer in mig på kille ändå :)

Sj har ja gått ner 1 kg sen ja var på hälsosamtal.

1:a 5 kg plus

2:a 10 kg plus

3:e 3 kg minus..född i v.31+6 plus att ja blev laktosintolerant. Allt ja åt åkte rakt igenom min.

Mina magar :)

• Mamacitaa

Usch idag har jag haft konstant ont imagen.. trycker som långt ner i magen och går inte över vid vila..vet introt det beror på allt som har med flytten o göra. .inte värt så tungt men lite :/

Fina magar :D kul o se hur olika den kan vara i olika graviditeter.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • bryrmiginte
    Mamacitaa skrev 2016-01-12 19:47:48 följande:

Usch idag har jag haft konstant ont imagen.. trycker som långt ner i magen och går inte över vid vila..vet introt det beror på allt som har med flytten o göra. .inte värt så tungt men lite :/

Fina magar :D kul o se hur olika den kan vara i olika graviditeter.

De har jag också haft sen igår, plus foglossning, känns så obehagligt, ska på rul imorgon så hoppas allt ser bra ut
  • Enamorada

Oj vilken skillnad det var på din mage under de olika graviditeterna, coolt.

Nu är jag ganska säker på att det är bebisfladder jag känner i magen. Så härligt. Men längtar så tills det ska kännas utifrån så pappa och storebröder kan känna. Mina killar längtar så efter bebis, jag blir så rörd och varm i hjärtat när de spontant kommer fram och klappar magen osv. Min minsta säger att bebis ska få sova i hans säng och låna alla saker, åka bakom i hans traktor. Så sött!

Lycka till på RUL!

Hoppas ert magont går över. Försök ta det lugnt.

• manoira

Säger som Enamorada, vilken skillnad på magarna :D Min verkar bete sig som sist och gången innan med skillnad att magen känns ännu mer flexibel och töjbar än tidigare ;)

Trolleri: Jag väntar tredje :) PM:ar när jag är vid datorn.

• Mamacitaa
    bryrmiginte skrev 2016-01-12 20:14:54 följande:

De har jag också haft sen igår, plus foglossning, känns så obehagligt, ska på rul imorgon så hoppas allt ser bra ut

Lycka till imorgon :)

Ja visst är det obehagligt men jag vilar så mkt de går.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Kawinna

Fränt att se hur olika magarna kan vara! :D

Jag känner mig mycket större än sist men hoppas det ger med sig så jag inte blir en jätte! Vill inte gå upp så mycket i vikt eftersom jag redan fått graviditetsdiabetes så vill inte utsätta kroppen för mer påfrestning än nödvändigt.

• manoira

Lycka till bryrmiginte!!!

Och här kommer min vecka 16-mage :) Går in i v 17 på fredag.