• dn998

FET/IVF November 2015

Finns det fler därute som planerar inför IVF/FET nu i november?
    Kanske vi kan samlas här och prata tills det blir dags?!
    Det skulle vara skönt att dela lite tankar med andra som också
    är med i denna IVF/FET- karusellen.

Själv ska jag, om allt går som det ska göra en FET nu i november.
    Har ett barn sen tidigare som jag fick 2013 genom mitt första försök med IVFHjärta

• Svar på tråden FET/IVF November 2015
  • Nicka
    LinneaL skrev 2015-11-28 08:16:21 följande:

Jag hänger gärna med i den här tråden!!

Vi gör vårt första försök med IVF nu efter att ha försökt på naturlig väg i ca 3,5-4år.

Vi gjorde vårt äggploch fredagen den 13:e och de plockade ut hela 16 ägg. Tyvärr var det VÄLDIGT många omogna och endast två blev befruktade.
    Ett fördes tillbaka på dag 3, alltså den 16:e så nu ruvar jag och får testa först på fredag!

Det andra ägget klarade inte nedfrysning så funkar inte detta försök så är det bara att börja om från början igen.. lite surt då förhoppningarna på 16 ägg blev rätt stora!!

Vi är båda 28 år gamla. hur gamla är ni och hur går det egentligen för alla?

Lycka till!
    Visst känns de surt när äggplocket resulterar i så många ägg och sen klarar dom sej inte ????
    Jag är 34 år och min sambo 43. Vi har försökt i 6 år ungefär.
    Nu gör vi långa protokollet och de är mycke som skall klaffa då vi måste göra äggplock den 16 dec. Skall ingå i en forskning.
    Ruva lugnt :)

Nickasworld.blogg.se
  • FruGrävling

Plussade imorse på RD6. Känner mig helt tom inombords. Är nog mer skadad av vårt missfall förra året än vad jag trodde. Hade nog trott att jag skulle bli glad av plusset men känner mig bara nollställd.

• Nicka
    FruGrävling skrev 2015-11-29 11:41:52 följande:

Plussade imorse på RD6. Känner mig helt tom inombords. Är nog mer skadad av vårt missfall förra året än vad jag trodde. Hade nog trott att jag skulle bli glad av plusset men känner mig bara nollställd.

Förstår hur du känner. Grattis till plusset :) hoppas de går hela vägen! När har du testdag?
  • FruGrävling
    Nicka skrev 2015-11-29 11:54:16 följande:

Förstår hur du känner. Grattis till plusset :) hoppas de går hela vägen! När har du testdag?

En vecka kvar drygt. Nästa måndag (7/12).
  • Doris74

Hejhej!

Vi har också gjort äggplock den 13:e. Våran 6:e påbörjade IVF.

Fick ut 12 ägg varav sju var mogna. Fem blev befruktade och alla gick till femdagarsodling.

Den 18:e hade ett stannat av men de fyra andra var topkvalité.

Fick tillbaka två och två gick till frysen. ????

Då jag haft två tidiga missfall förut och är sjukt otålig, så tjuvtestade jag RD 9. Och för säkerhets skull med två test, varav det ena digitalt...

Gravid v 2-3!

Egentligen testdag den 1:a dec...

Hade en lite skiftning på Lutinuspinnen RD 7 och 9 men sen inget mera så kanske, kanske vågar vi hoppas snart...

Jag är 41 och sambon 47 så vi kör det tunga artilleriet. Fått Intralipid och tar nu Fragmin, Lutinus, Progynon, Prednisolon, Prasteron... och såklart lite extra vitaminer till det. En härlig blandning!????

Menmen... vad gör man inte...

Håller tummarna för oss alla! ?

• Doris74

Och nu har jag lärt mig att man inte kan göra smilys i inlägg! Ska såklart inte vara en massa frågetecken överallt!

• Maraki73
    Doris74 skrev 2015-11-30 06:56:09 följande:

Hejhej!

Vi har också gjort äggplock den 13:e. Våran 6:e påbörjade IVF.

Fick ut 12 ägg varav sju var mogna. Fem blev befruktade och alla gick till femdagarsodling.

Den 18:e hade ett stannat av men de fyra andra var topkvalité.

Fick tillbaka två och två gick till frysen. ????

Då jag haft två tidiga missfall förut och är sjukt otålig, så tjuvtestade jag RD 9. Och för säkerhets skull med två test, varav det ena digitalt...

Gravid v 2-3!

Egentligen testdag den 1:a dec...

Hade en lite skiftning på Lutinuspinnen RD 7 och 9 men sen inget mera så kanske, kanske vågar vi hoppas snart...

Jag är 41 och sambon 47 så vi kör det tunga artilleriet. Fått Intralipid och tar nu Fragmin, Lutinus, Progynon, Prednisolon, Prasteron... och såklart lite extra vitaminer till det. En härlig blandning!????

Menmen... vad gör man inte...

Håller tummarna för oss alla! ?

Hej undrar var du fått intralipid och övriga mediciner utskrivna?

Har du ett överaktiv immunförsvar?
  • Doris74
    Maraki73 skrev 2015-11-30 08:58:51 följande:

Hej undrar var du fått intralipid och övriga mediciner utskrivna?

Har du ett överaktiv immunförsvar?

Vi går till IVF-kliniken i Falun.

Jag har haft fina ägg men dom har inte fäst och jag har fått tidiga missfall så vi misstänker något ditåt ja.
  • Maraki73
    Doris74 skrev 2015-11-30 09:42:57 följande:

Vi går till IVF-kliniken i Falun.

Jag har haft fina ägg men dom har inte fäst och jag har fått tidiga missfall så vi misstänker något ditåt ja.

Jag misstänker oxå att jag har ett starkt immunförsvar men min ivf klinik i Göteborg tror inte på det och jag vet inte vad jag ska göra. Har du gjort tester på immunförsvaret ?

Jag har crohns sjukdom och det är vanligt med starkare immunförsvar.

Har lämnat meddelande till Falun tänkte de kunde ordinera utan att jag är patient där. De har inte hört av sig ännu.

I värsta fall får jag självmedicinera.
  • Doris74

[quote=76061884][quote-nick]Maraki73 skrev 2015-11-30 10:00:15 följande:[/quote-nick]

Jag misstänker oxå att jag har ett starkt immunförsvar men min ivf klinik i Göteborg tror inte på det och jag vet inte vad jag ska göra. Har du gjort tester på immunförsvaret ?

Jag har crohns sjukdom och det är vanligt med starkare immunförsvar.

Har lämnat meddelande till Falun tänkte de kunde ordinera utan att jag är patient där. De har inte hört av sig ännu.

I värsta fall får jag självmedicinera.

Nej jag har inte gjort något test. Det var min läkare som erbjöd mig det. Jag hade ingen aning om att det fanns.

Tror det hade att göra med att jag haft jättfina ägg men inte lyckats i alla fall. Han är förvånad över att jag inte blivit gravid än.

Jag tror att det hjälpt mig. Har plusat båda gångerna (det har inte hänt innan) och denna gången har jag även fått högre dos Prednisolon, så känns som om det går åt rätt håll...

Jag tycker du ska ringa till Falun och prata med dom.

Självmedicinera är väl inte så lätt när det är dropp. Men du har kanske mera koll på sådant än vad jag har? :)

Jag fick en påse vid ET och ska få två till senare om grynet/grynen stannar kvar.

Svar på tråden FET/IVF November 2015