• Anonym (Kaffedraken)

    Mens/ägglossning efter missed abortion

    Hej allihopa!

    Behöver höra era erfarenheter! Finns ett ma i v 10, fostren slutat växa i v 5 och v 7. Nu har det gått 6 v sen jag fick behandling med cytotec och inget har hänt. När jag fick mitt "vanliga" missfall hade jag första mensen efter 6 v (utan ägglossning innan) så känner mig lite vilsen. Vill ju bara att kroppen ska bli normal igen.

    När slutade ni testa positivt på grav.test efter ert ma? När fick ni er första äl? Er första mens? När(om) blev ni gravida igen?

    Kram ????

  • Svar på tråden Mens/ägglossning efter missed abortion
  • Anonym (Kaffedraken)

    Beklagar! Det är väldigt vanligt med utebliven äl och därmed sen mens efter MA. Vid mitt första dröjde mensen 6,5 vecka. Mitt andra hade jag ingen äl i mig själv och gjorde ED så jag gick direkt på andra piller som ger mens.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Skönt att höra att det är normalt. Man blir ju frustrerad när kroppen inte beter sig som den brukar. Får jag fråga vad ED är? :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag fick MA som startades 23/9 med cytotec. Då var jag i vecka 14+, fostret dog i vecka 11+. 
    Jag blödde 2 veckor, sen bruna flytningar en vecka. Fick starka ÄL-symptom cirka 2,5 vecka efter MF, mensen kom dock redan 9 dagar senare, dvs innan det gått riktigt 4 veckor sen MF. Det var en långdragen, ganska riklig mens, som kom i omgångar under en vecka, utan mensvärk som jag vanligtvis har. Tror därför att det inte skedde nån ÄL trots symptom. Har haft bruna, slemmiga flytningar i omgångar typ var tredje dag sen mensen slutade. Massa finnar, kroppen känns helt i hormonell obalans så jag räknar med utebliven ÄL denna månaden också...

    Fick ingen information på gyn om missfall och MA, bara en broschyr om medicinsk abort och där står det att mensen kan komma efter 4 veckor och att man kan räkna med blödningstrassel. Så jag antar att detta är normalt. 

    Beklagar ditt MF

  • Anonym (Kaffedraken)

    MF 1: Började blöda på den dagen jag skulle ha fått mens om jag inte varit gravid. Nästkommande mens kom en månad senare.

    MF 2 (MA): Efter att jag stött ut fostret (kroppen skötte allt på egen hand efter att MA bekräftats). Nästkommande mens kom när den skulle om jag inte hade varit gravid.

    Första missfallet var 2008, andra 2011. Tredje graviditeten var 2013 och då gick det hela vägen för första gången.

  • Anonym (Kaffedraken)
    mkex skrev 2015-11-04 21:48:10 följande:
    Skönt att höra att det är normalt. Man blir ju frustrerad när kroppen inte beter sig som den brukar. Får jag fråga vad ED är? :)
    Det är trist att man får så lite info. om hur det kan bli efter ett MA, men som sagt,det är helt normalt. Bara trist! ED är embryodonation,d.v.s dubbeldonation av ägg och spermier. Gravid igen nu och hoppas det går vägen nu. 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Så hemsk att vi är så många som varit med om detta och att informationen är otillräcklig (även om det kanske beror på att det förekommer så stora skillnader individer emellan). Intressant ändå att det är så olika. Jag blödde ganska exakt 2 v och nu har det gått 4 v sedan jag slutade blöda och inget har hänt. Har också fått en massa finnar men misstänker mina mindre bra kostvanor ????

    Jag är bara jag: gud vad roligt! Grattis!! Jag håller alla tummar och tår jag har för er! :)

  • Anonym (Kaffedraken)
    mkex skrev 2015-11-05 14:57:48 följande:
    Så hemsk att vi är så många som varit med om detta och att informationen är otillräcklig (även om det kanske beror på att det förekommer så stora skillnader individer emellan). Intressant ändå att det är så olika. Jag blödde ganska exakt 2 v och nu har det gått 4 v sedan jag slutade blöda och inget har hänt. Har också fått en massa finnar men misstänker mina mindre bra kostvanor ????

    Jag är bara jag: gud vad roligt! Grattis!! Jag håller alla tummar och tår jag har för er! :)
    Tack!  {#emotions_dlg.flower}  Det känns mest nervöst än trots att jag passerat v12, men det finns ju inga garantier,det är de där tidigare MA som spökar i huvet tyvärr...

    Jag blödde 2,5 vecka och mensen kom 4 veckor efter det så det kan ju bli så för dig med. Hormonerna sitter ju kvar länge,speciellt när man väntat 2 och de kan ställa till med både ena och andra. Sen efter nästa mens brukar kroppen vara igång igen.
  • Anonym (Kaffedraken)

    För er som googlar i framtiden vill jag bara säga att igår, exakt 7 veckor efter första blödningsdagen, började min mens. Vilket också verkar stämma bra överens med de äl-flytningar jag haft. Trots relativt bra prickad äl så blev det inget, vilket verkar ha varit pga att kroppen inte var redo, då mensen började med ett ganska stort koagel. Men efter konversation med gyn så vill jag bara säga att få vänta två månader på första mensen är absolut inte ovanligt! :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!
    Miste vårt barn den 30/9 och blödde länge, sen var det ett avbtott på några dagar men blöder nu sen några dagar MASSA så antar det är mens? Men jag har fortfarande inte fått negativ på test? Har man hcg så länge??
    Känns som det aldrig är över.

  • Anonym (Kaffedraken)

    För mig tog det 6 veckor innan jag testade neg. på gravtest. Upp till 9 veckor skall vara normalt. Men om du har blött så länge med bara några få dagar uppehåll innan du började blöda igen samt att gravtest fortfarande visar positivt skulle jag vara orolig att det fanns rester kvar. Jag skulle ringt gyn och pratat med dem. :/

  • Anonym (Kaffedraken)
    mkex skrev 2015-11-04 20:52:09 följande:

    Hej allihopa!

    Behöver höra era erfarenheter! Finns ett ma i v 10, fostren slutat växa i v 5 och v 7. Nu har det gått 6 v sen jag fick behandling med cytotec och inget har hänt. När jag fick mitt "vanliga" missfall hade jag första mensen efter 6 v (utan ägglossning innan) så känner mig lite vilsen. Vill ju bara att kroppen ska bli normal igen.

    När slutade ni testa positivt på grav.test efter ert ma? När fick ni er första äl? Er första mens? När(om) blev ni gravida igen?

    Kram ????


    Beklagar ditt missfall! Jag fick också ett MA, som upptäcktes i ca vecka 9. Fick ta cytotec två veckor senare. 5 veckor och 4 dagar efter jag tog cytotecen fick jag glad gubbe på äl test (dvs. äl inom 24-36 timmar därefter). Jag inväntar nu bim. Hur går det för dig?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Fick MA i v 17, fostret dog nån gång efter v 15. Neg gravtest efter 3 v, fast jag testade inte mellan 1 och 3 v. Mens (utan äl) efter precis 4 v. Sedan äl efter 3 veckor, dvs 7 v efter missfallet.

    Blev gravid och är nu i v 6, och så orolig!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej igen!


    Min första mens var jätte konstig och jag blödde i en vecka för att sedan småblöda/ha bruna flytningar i drygt en vecka till! Fick pos. på ältest kring dag 18 (vilket stämmer överens med hur lång cykel jag brukar ha) men jag fortsatte testa och ca en vecka innan BIM började ältesten stegra igen. Två dagar hade jag lika starkt teststräck som kontrollsträck för att igår ha starkare teststräck än kontrollsträck (aldrig hänt mig förut?!). Tagit gravtest som varit neg och nu är mina älstickor slut... Så antingen hade jag aldrig äl när jag trodde det eller så är jag kanske gravid trots neg. test på bim -2....

    Vi får väl helt enkelt se :)

Svar på tråden Mens/ägglossning efter missed abortion