• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • mkess
    Trucker89 skrev 2015-11-27 08:33:22 följande:

Känner mig väldigt förvirrad. Jag borde ha haft äl typ 14/11 och vi hade sex varje dag runt de datumet. Vart helt säker på att jag hade äl då pga mollande värk å så. Har bim 5/12. Men igår kväll började jag känna värk i typ livmodern och de kommer å går ännu idag. Vad nu detta? Aldrig kännt något sådant här innan :/

Men hade du äl den 14:e så borde du väl ha bim runt den 28:e? Så kan både vara mensvärk eller växtvärk från en graviditet du känner!
  • Trucker89
    mkess skrev 2015-11-27 08:55:29 följande:

Men hade du äl den 14:e så borde du väl ha bim runt den 28:e? Så kan både vara mensvärk eller växtvärk från en graviditet du känner!

Nej vad svsmmlar jag.. 17 nov skulle äl vara. Fast då borde jag ju ha bim 1 dec. Undra hur jag nu räknat? Ja.. kanske får man hoppas lite då. Fått ökade flytningar också. Eller så är de något annat. Alltid haft problem med flytningar då jag ätit piller. Hur tidigt brukar ni göra test? :)
  • mkess
    Trucker89 skrev 2015-11-27 09:37:43 följande:
    Nej vad svsmmlar jag.. 17 nov skulle äl vara. Fast då borde jag ju ha bim 1 dec. Undra hur jag nu räknat? Ja.. kanske får man hoppas lite då. Fått ökade flytningar också. Eller så är de något annat. Alltid haft problem med flytningar då jag ätit piller. Hur tidigt brukar ni göra test? :)
    Haha! Då lät det bättre! Ökade flytningar brukar jag ha när jag är gravid så tycker det låter som ett bra tecken. Jag har fått plus äl+9 som tidigast men skulle nog ändå rekommendera att vänta till bim för att undvika besvikelse.
  • Trucker89
    mkess skrev 2015-11-27 09:56:19 följande:

Haha! Då lät det bättre! Ökade flytningar brukar jag ha när jag är gravid så tycker det låter som ett bra tecken. Jag har fått plus äl+9 som tidigast men skulle nog ändå rekommendera att vänta till bim för att undvika besvikelse.

Får försöka va tålmodig en kusin föddes förra veckan å en kusin är beräknad i februari. Skulle vara kul om vi också skulle få.
  • mkess
    Trucker89 skrev 2015-11-27 10:21:55 följande:
    Får försöka va tålmodig en kusin föddes förra veckan å en kusin är beräknad i februari. Skulle vara kul om vi också skulle få.
    Vilket inte är det lättaste när man har symptom. Man får tänka att ju senare man plussar desto kortare blir väntan till man gått förbi v12... eller nåt...
  • EmelieB91
    misslina skrev 2015-11-27 07:12:25 följande:
    Det där är jättesvårt att svara på, väldigt individuellt. Vissa får kanske ont innan, efter eller under. Eller inte alls. Vissa får flytningar vissa får inte....
    Jag får flytningar innan, och känner av i magen innan ägget släpper.
    Och detta vet jag för att jag tempar och tar äl-test.
    När beräknar du att du har äl?
    Enligt appen ska jag ha äl idag men den visade fel på 4 dagar förra månaden. Förstår att det kan vara individuellt men ville ha ett hum om när jag ska beräkna bim. Det kanske är bättre att ta i överkant och räkna 2 veckor från i morgon. 

Tack för svarGlad
  • Fia90

Skulle någon vilja/orka lägga in mig i listan?
    ÄL 13/12
    BIM 27/12

Andra försöket, första barnet.

• primavolta

Passar på med listan, står både på bim 3/12 vilket stämmer OCH på osäkert bim vilket inte är fallet längre.. Tack :)

• GästenT

Om man får glad gubbe 2 dagar i rad på clearblue, själva Stickan med strecken i såg starkare ut idag. Vilken dag förväntas äl då?! :P

Svar på tråden BIM-DECEMBER