• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Crazy catlady

Ska troligtvis ha ägglossning runt den 5-6 dec enligt app.. har fått hem mina digitala ägglossningstest och tänkte börja testa redan den 1 dec för att inte vissa den.. men fram till dess tänkte jag köra med graviditetskollens billiga äl-stickor. . Bara för att.. hehe

• Angdev

ÄL+4 idag och när jag nyss var och handlade svepte ett illamående över mig. Kan iofs ha med att jag ätit dåligt idag att göra men jag hoppas såklart lite på att det beror på något helt annat ;)

• SSK13

10 dagar efter startad MF-blödning. Gravtest är i princip blankt. Ser ut som spökstreck eller typ väääääldigt svagt positivt men betoning på väldigt. Skönt att hCG har sjunkit fort!

ÄL-testerna har ju vart väldigt positiva också, har börjat bli svagare. Gissar att det är bra.

Men nu är det svårt att veta när jag ska börja testa med ÄL-stickor, har både cb digital och vanliga. Gissar att det enda säkra är att börja ha sex typ varannan till var tredje dag.

Har liiiite blödning kvar så det får bli from nästa vecka vi börjar ha sex :)
  • Malin 845
    mkess skrev 2015-11-27 17:15:57 följande:
    Också äl+7 här! Om du vanligtvis brukar känna en massa och inte känner någonting nu så är det nog ett gott tecken! Jag har en massa flytningar, stickiga bröst och är hungrig som en tonårspojk, men har varit gravid så mycket detta år att jag inte riktigt kommer ihåg vad som är pms och vad som är gravsymptom. När ska du testa?
    Hoppar in med en fråga ang detta. Om man inte känner något är man gravid då? Är äl+6 och det molnar jättemycket samt att brösten ömmar (kan dock vara progresteronet). Är det så att har man inga symptom så är det bra?
  • Cfmilla
    Malin 845 skrev 2015-11-27 18:57:58 följande:

Hoppar in med en fråga ang detta. Om man inte känner något är man gravid då? Är äl+6 och det molnar jättemycket samt att brösten ömmar (kan dock vara progresteronet). Är det så att har man inga symptom så är det bra?

Nej så behöver det ju inte vara. Finns ju inget facit! Alla tjejer och graviditeter är ju olika! Jag var mest nyfiken på hur det var för alla. Jag var duktigt skengravid förra månaden och idag känner jag inget. Haha så förvirrande!!
  • Cfmilla
    mkess skrev 2015-11-27 17:15:57 följande:

Också äl+7 här! Om du vanligtvis brukar känna en massa och inte känner någonting nu så är det nog ett gott tecken! Jag har en massa flytningar, stickiga bröst och är hungrig som en tonårspojk, men har varit gravid så mycket detta år att jag inte riktigt kommer ihåg vad som är pms och vad som är gravsymptom. När ska du testa?

Haha ja det kanske det är. Vem vet.. Har lite flytningar kanske... Men inget annat nej. Många MF?

Jag väntar till bim... Du då??
  • annacnummertre

Nu har jag äntligen fått mina CB- ÄL-TEST....

Testade nyss och mycket riktigt kom det upp ett svagt streck, tur. Kommer aldrig mera köpa Gravidkollen, fick ju helt blanka ÄL-test där, totalt värdelöst.

Nu är det bara att vänta på glad gubbe och hoppas att inte förra månadens mf har fuckat upp kroppen för mycket!

• mkess
    Malin 845 skrev 2015-11-27 18:57:58 följande:
    Nej, alltså, det beror ju på från person till person och graviditet till graviditet. Men brukar man vanligtvis få en massa symptom/pms när man inte är gravid, så kan det ju vara ett gott tecken om man inte får några symptom en månad. Och vice versa.
  • mkess
    Cfmilla skrev 2015-11-27 19:05:51 följande:
    Haha ja det kanske det är. Vem vet.. Har lite flytningar kanske... Men inget annat nej. Många MF?

Jag väntar till bim... Du då??
    Några, men tydligen otur bara! Så bara att ligga i.
    Duktigt! Jag vill egentligen inte testa alls, men har ett cb hemma som vill bli använt. Ska försöka vänta till den månaden mensen faktiskt är sen för en gångs skull! Har ni försökt länge?
Svar på tråden BIM-DECEMBER