• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Tiana
    Wildlings skrev 2015-11-30 17:53:31 följande:

Suck...mitt immunförsvar har också tagit semester. Ena grabben fick förkylning och hög feber och såklart fick jag det också. Sen insjuknade den andra killen så nu har vi legat 3 stycken helt utslagna i soffan. Jag är i v 11+1 så det känns inte så kul att ha feber så tidigt. Jag är lite orolig att det ska påverka bebisen, speciellt som det är väl den här veckan som moderkakan ska ta över eller?.

Om 1 vecka ska jag iväg och titta så allt ser bra ut. Så jag får nog bara hålla ut. Jag hoppas allt ska se bra ut och att vi äntligen kan pusta ut lite.

Jag fick feber igår kväll och ringde 1177. Enligt den var det ingen fara med både magsjuka och feber. Förstår oron för hade jag inte varit gravid hade jag inte ringt.
  • Wildlings
    Tiana skrev 2015-11-30 18:25:04 följande:
    Jag fick feber igår kväll och ringde 1177. Enligt den var det ingen fara med både magsjuka och feber. Förstår oron för hade jag inte varit gravid hade jag inte ringt.
    Vad skönt att höra. Det kändes verkligen bra att få höra. Jag hoppas det ska gå bra. jag har druckit och druckit och försökt hålla febern nere.
  • Tiana
    Wildlings skrev 2015-11-30 18:34:35 följande:

Vad skönt att höra. Det kändes verkligen bra att få höra. Jag hoppas det ska gå bra. jag har druckit och druckit och försökt hålla febern nere.

Så länge man inte får frossa och riktigt hög feber kunde man avvakta, om det sprang iväg skulle jag höra av mig igen var vad jag ordagrant fick till svar. Då var jag uppe i 37,7.
  • Wildlings

Min feber blev absolut hög där ett tag men det gick inte att få ner den jag får bara hoppas att det gått bra. Inget jag kunde påverka

• Tiana

Vårt samtal utgick ju från maginfluensa, så jag vet inte vad som gäller vid "ren" förkylning. Har du fått ner febern nu kan jag inte tänka mig att det när någon fara. Kram till dig. Är du orolig finns ju alltid 1177 att fråga.

• Wildlings

ja värst feber hade jag igår kväll. Under dagen har jag inte haft så mycket feber. Det finns inget jag kan göra åt det nu så jag antar att jag bara får vänta och hoppas det går bra. Jag ska ultraljud nästa vecka så om inte att få kommer vi få se då hur bebisen har klarat sig. Känns jäkligt jobbigt om vi snubblade så nära 12 veckor

• Wildlings
    Wildlings skrev 2015-11-30 20:29:14 följande:

ja värst feber hade jag igår kväll. Under dagen har jag inte haft så mycket feber. Det finns inget jag kan göra åt det nu så jag antar att jag bara får vänta och hoppas det går bra. Jag ska ultraljud nästa vecka så om inte att få kommer vi få se då hur bebisen har klarat sig. Känns jäkligt jobbigt om vi snubblade så nära 12 veckor

Hur jag skriver. Jag vet inte om jag ska skylla på gravidhjärnan eller att huvudet är fullt av snor.
    Men alltså vi ska på ultraljud nästa vecka och har vi inte märkt av några problem innan dess så får vi antagligen klara besked då. Jobbigt väntan men det är inte mycket annat jag kan göra nu.

• Tiana

Nej, det är ju så. Jag är själv orolig med men vi får försöka tänka positivt. Vi kan ju inte vara de första som är gravida och sjuka. Man hör ju jämt att kroppen är fantastisk som har ett inbyggt försvar till barnet. Det försöker jag klamra mig fast vid nu.

• Wildlings
    Tiana skrev 2015-11-30 20:49:07 följande:

Nej, det är ju så. Jag är själv orolig med men vi får försöka tänka positivt. Vi kan ju inte vara de första som är gravida och sjuka. Man hör ju jämt att kroppen är fantastisk som har ett inbyggt försvar till barnet. Det försöker jag klamra mig fast vid nu.

Jag tänker också så. Jag är dessutom rätt säker på att jag varit sjuka när jag var gravida med dom andra också. Jag arbetade ju med snoriga småbarn hela min första graviditet så jag var säkert förkyld då med utan att jag kommer ihåg det nu. Jag försöker tänka så iallafall.
  • Kawinna

Jag skulle inte oroa mig för feber när du vet att det är en förkylning :) om du hade haft uvi med feber hade det ju varit värre. Hoppas du /ni kryar på er snart !

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016