• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Gweny
    gruvan skrev 2015-11-26 17:38:08 följande:

Tack för tips!

Satt och sökte allmänt på lite mammakläder nu...såg att lindex online hade 2 olika träningstights för gravida.
  • Carrey
    Enny86 skrev 2015-11-26 17:44:11 följande:

Hej!

Tänkte ge mig till känna här, har hängt med och läst en hel del här. Men det känns som en väldigt trevlig tråd de här. Vi väntar vårt första barn och är nu i 9+3.

I januari fick vi ett MA, så visst finns det en liten oro denna gång oxå. På måndag har vi ett inplanerat ul. Känns skönt att få se att pyret där inne mår bra. Vi gjorde ett vul i 7+3 och då såg allt bra ut, men dom ville göra ett till nu.

Bor i uppsals och är 29 år, har bf den 26 juni

Välkommen och lycka till på måndag! Det kommer gå jätte bra hoppas jag!
  • Carrey

Jag var på nytt ultraljud igår och fick se 2 spralliga bebisar som vinkade med armarna. Tårarna sprutade och lättnaden var enorm! Jag har varit så himla orolig att någon inte skulle klara sig. Nu är jag i v 10+2 och har bestämt mig för att sluta oroa mig! Jag orkar inte oroa mig konstant i 40v. Så nu är jag klar med oroandet och tänker njuta, glädja mig och längta tills dagen tvillingarna kommer.

• gruvan

Kub avklarat. Allt såg bra ut, storleken på fostret stämde med antalet veckor och vi fick minsta möjliga sannolikhet för alla kromosomavvikelser! Äntligen kan jag börja glädjas ordentligt åt den här graviditeten och tro på att det faktiskt kommer en liten bebis till oss i juni. 6 cm ren kärlek som levde om och försökte suga på tummen, precis som storebror. Jag är så lycklig nu! :)

• Gweny

Gruvan>> åh så skönt att det såg bra ut med den lille! ska ni ta reda på kön?

Carrey>> härligt dem mådde bra! Du gör rätt i att tänka positivt. klart det ska gå bra.

• gruvan
    Gweny skrev 2015-11-27 15:57:38 följande:

Gruvan>> åh så skönt att det såg bra ut med den lille! ska ni ta reda på kön?

Carrey>> härligt dem mådde bra! Du gör rätt i att tänka positivt. klart det ska gå bra.

Ja det var verkligen skönt. Nej vi tar nog inte reda på könet. Vi är inte så intresserade och tycker det blir en spännande överraskning. :)
  • Gweny
    gruvan skrev 2015-11-27 16:18:13 följande:

Ja det var verkligen skönt. Nej vi tar nog inte reda på könet. Vi är inte så intresserade och tycker det blir en spännande överraskning. :)

Vi resonerar så med. kul se sen vad det blir. Så få överraskningar i livet ändå.
  • EmManny
    Gweny skrev 2015-11-27 23:00:18 följande:

Vi resonerar så med. kul se sen vad det blir. Så få överraskningar i livet ändå.

Jag önskar att jag var lika tålmodig och kunde vänta... Men både pappan och jag är så nyfikna.
  • Gweny
    EmManny skrev 2015-11-28 08:06:51 följande:

Jag önskar att jag var lika tålmodig och kunde vänta... Men både pappan och jag är så nyfikna.

Ja man är ju nyfiken. fördelar för er blir ju när ni planerar namn och klädköp osv.
  • EmManny
    Gweny skrev 2015-11-28 09:07:01 följande:

Ja man är ju nyfiken. fördelar för er blir ju när ni planerar namn och klädköp osv.

Ja vi har en dotter sedan tidigare och fick väldigt mycket tjejiga ljusrosa kläder i present när hon var liten. Själv försökte vi väga upp det genom att köpa könsneutrala kläder. Kan vara praktiskt att hinna sortera lite innan bebis kommer. Med namn halveras i alla fall listan. Jag tycker dock att det är så svårt. Har särskilt svårt att komma på fina killnamn. Sedan tillkommer att namnen ska låta bra på både tyska och svenska då vi bor i Tyskland.

Någon som redan bestämt namn?
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016