• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Pyretsmamma82
    Nillaa skrev 2015-11-24 17:10:03 följande:
    Bra! Jag blev flyttad bakåt och är på 12+4 idag enligt kub.
    Menade ju också 48 mm inte 4,8. :)
    Ja... känner mig osäker på alla siffror nu när jag börjar tänka efter 114 mm låter helt ologiskt i mitt huvud. 

Är inte riktigt jag just nu. Men ska försöka ta mig upp ur hålet som jag krupit ner i och inte ta ut något i förskott. 
  • knutten

Idag fick vi se vår bebis på UL! Blev framflyttad två dagar, 10+6. Bebisen var 39 mm. Helt underbar känsla när den låg där och sparkade!

Jag har haft och har fortfarande väldigt lite symtom, så det behöver ju faktiskt inte betyda att något är fel! Plus att jag hade en liten blödning i vecka 7. Här slog hjärtat och allt var bra!

• TriciaN
    Pyretsmamma82 skrev 2015-11-24 17:28:46 följande:
    Ja... känner mig osäker på alla siffror nu när jag börjar tänka efter 114 mm låter helt ologiskt i mitt huvud. 

Är inte riktigt jag just nu. Men ska försöka ta mig upp ur hålet som jag krupit ner i och inte ta ut något i förskott. 
    Känns som inte rimlig räkning min va 8cm och jag är i 13+1 idag. Be om nytt kub, ring till din BM och förklara.
  • Akire-84
    Pyretsmamma82 skrev 2015-11-24 11:56:18 följande:

Kub klart... vet inte om jag är så glad. 
    Pyret va 11,8 cm lång och hjärtat tickade på som det skulle. 

Jag och sambon tyckte att hon mätte konstigt när det gällde nackspalten... de första 2 resultaten var mellan 0,8-1,2 och det tredje som hon knappade in i beräkningen var 1,88 men då såg det ut som hon mätte nere vid axeln. Fick 1:145 på DS och 1:4043 på de andra två. 

Skickades remiss för FVP eller MKP. Vet varken ut eller in just nu. 

Be om ett nytt kubtest med nån annan bm!
  • Kawinna

Var på ul idag! Såg först inget hjärta så blev sjukt orolig men sedan såg vi något tickande :) och den lilla räkan på 28 mm låg och sprattlade lite! Blev flyttad två veckor bakåt så är nu tydligen bara i v. 9.

• EmManny
    Pyretsmamma82 skrev 2015-11-24 16:58:01 följande:

Tack!

Jag fick 12+0 alltså v 13. Så jag blev framflyttad. 

Ska ta och ringa imorgon och fråga. Men det kan bero på blodprovet också. Jag vet inte, fick ingen vidare förklaring. Hoppas bara att de ringer från Östra och har en tid snart så att vi får veta hur vi ska gå vidare. 

Kram

Jag tycker att det låter som att du ska lite på din magkänsla och be om ny undersökning. Min bebbe var 6 cm och daterades 12+5. Tycker att 11 cm låter osannolikt för att vara v 13. Lycka till!
  • zasu

Var på UL idag. Skulle ha varit 10+3 idag men visade sig att jag haft MA vid 8+4. Känns helt knäckande. Får hoppas att blödningarna sätter igång annars blir det med hjälp av tabletter ef helgen. Lycka till alla!

• Pyretsmamma82
    zasu skrev 2015-11-25 10:45:09 följande:

Var på UL idag. Skulle ha varit 10+3 idag men visade sig att jag haft MA vid 8+4. Känns helt knäckande. Får hoppas att blödningarna sätter igång annars blir det med hjälp av tabletter ef helgen. Lycka till alla!

Beklagar! Tänker på dig! 
  • Dance dance dance

Åh nej vad tråkigt. Jag beklagar verkligen.
  • Tiana

Åh nej!  Beklagar verkligen. Det där skulle ju bara inte få hända :(
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016