• Anonym (Systeryster)

Verkar han intressant enligt dig?

Jag skulle vilja hjälpa min bror att hitta en riktigt bra flickvän, så jag tänkte börja här med att kolla hur ni tycker att han verkar. Skulle du som är tjej kunna tänka dig att dejta denna kille? Något som verkar extra bra/mindre bra? 

Jag inbillar mig att han behöver en tjej som är ganska lik honom själv på flera plan samtidigt som hon kompletterar honom på andra. 

Here we go: 

- 195 cm lång
    - Inga barn 
    - Normalbyggd / atletisk
    - Hälften svensk/hälften sydeuropé (född och uppväxt i Sverige)
    - Filosofiskt lagd
    - Intelligent (Mensa-medlem)
    - Utbildad ekonom, har anställning
    - 31 år
    - Romantisk
    - Hälsomedveten
    - Något otålig
    - Lagar god mat
    - Kan sy 
    - Blev klar med studierna rätt sent och har därav inte hunnit komma upp så högt i lön än (tjänar i underkant för sin ålder och utbildningsnivå) 
    - Tycker om att vara ute i skog och natur, gärna bege sig ut med minsta möjliga packning och endast de nödvändigaste förnödenheterna i syfte att utmana sig själv och klara av att göra upp eld, hitta mat i naturen etc
    - Gillar att resa (uppleva olika kulturer och få kontakt med befolkningen där)
    - Driven 
    - Entreprenörig / gillar att bolla idéer om företagande 
    - Behov av att ta en break från vardagen då och då och stänga av allt för en stund. 
    - Läser varken dagstidningar eller ser på nyheter (har dock ett intresse för omvärlden, men väljer själv vad han ska titta på/läsa). 
    - Allmänbildad 
    - Familjekär 
    - Kramig och väldigt fysisk
    - Socialt kompetent
    - Ser bra ut enligt många tjejer
    - Lite svartsjukt lagd (dock ej överdrivet)
    - Icke-rökare, men kan gilla att ta en whisky och en cigarr vid något speciellt tillfälle
    - Kan nog upplevas som lite flummig när han pratar
    - Tycker om att läsa på om olika saker och lära sig "allt" om det 
    - Tränar (gym och löpning)
    - Ingen partynisse, men heller ingen som aldrig går ut
    - Tycker om rom-com, feelgoodfilmer samt dokumentärer
    - Tittar mycket på TED Talks
    - Intresserad av naturmedicin, meditation, hälsokost och spiritualism
    - Lugn och sansad alltsom oftast, men när han väl blir arg så kan han inte dölja det. 
    - Har integritet
    - Gör saker grundligt och sätter sig in på djupet, tycker inte om att stressa fram saker
    - Längtar efter familj så småningom 

• Svar på tråden Verkar han intressant enligt dig?
  • Anonym (Systeryster)
    Loriyana skrev 2015-11-08 08:25:15 följande:

Jag hade definitivt varit intresserad av en sådan profil

Kul! Hurudan är du själv? :)
  • Anonym (Systeryster)
    Anonym (Åh) skrev 2015-11-08 02:57:02 följande:
    Låter som min nästa pojkvän. Åh.
    Missade tyvärr att svara dig tidigare.

Jag är lite nyfiken på hur du skulle beskriva dig själv och även vad det var du fastnade för i denna beskrivning av honom.

Haha, ja, jag försöker hitta hans nästa flickvän. ;)
  • Anonym (***)
    Anonym (Systeryster) skrev 2015-11-09 14:45:23 följande:
    Missade tyvärr att svara dig tidigare.

Jag är lite nyfiken på hur du skulle beskriva dig själv och även vad det var du fastnade för i denna beskrivning av honom.

Haha, ja, jag försöker hitta hans nästa flickvän. ;)
    Något fel måste det vara på honom, om han inte kan skaffa en flickvän själv, utan måste ta hjälp av sin syster.

• Anonym (Systeryster)
    Anonym (***) skrev 2015-11-09 19:43:02 följande:
    Något fel måste det vara på honom, om han inte kan skaffa en flickvän själv, utan måste ta hjälp av sin syster.
    Han har inte ens försökt utan sitter bara och jobbar hela tiden. Han vet inte ens om att jag försöker hitta en flickvän åt honom utan det är helt och hållet på mitt eget initiativ eftersom jag ville se om det ev kunde finnas nån där ute som han kan passa ihop med. 
  • Anonym (***)
    Anonym (Systeryster) skrev 2015-11-09 20:31:38 följande:
    Han har inte ens försökt utan sitter bara och jobbar hela tiden. Han vet inte ens om att jag försöker hitta en flickvän åt honom utan det är helt och hållet på mitt eget initiativ eftersom jag ville se om det ev kunde finnas nån där ute som han kan passa ihop med. 
    Vad jobbar han med?
  • Zarch
    Anonym (Systeryster) skrev 2015-11-09 20:31:38 följande:

Nej nej nej! Jag förstår din tanke och välmening, har också bröder.

Men jag har lärt mig är att man är den sista som bör "gifta bort" sin egen bror. Man letar efter någon som man själv kan relatera till, tro mig...det är din diametrala motsats han vill ha?
  • Anonym (L)

Han låter som mig :) hade säkert varit jätterolig att umgås med!

• Anonym (Systeryster)
    Anonym (***) skrev 2015-11-09 20:38:30 följande:
    Vad jobbar han med?
    Ekonomi. Han är utbildad ekonom som sagt. 
    Zarch skrev 2015-11-09 20:41:44 följande:
    Nej nej nej! Jag förstår din tanke och välmening, har också bröder.

Men jag har lärt mig är att man är den sista som bör "gifta bort" sin egen bror. Man letar efter någon som man själv kan relatera till, tro mig...det är din diametrala motsats han vill ha?
    Jag är inte alls så säker på det. Han har tidigare hittat fel tjejer och vi satt och diskuterade saken härom dagen och han listade själv vad som var viktigt för honom i en relation och sa att han tidigare bara blivit ihop med tjejer han fallit för helt utan en tanke på att de faktiskt ska passa ihop rent personlighetsmässigt också. Vilket också lett till splittringar i relationerna eftersom det varit väldigt antiintellektuella tjejer som inte alls förstått sig på hans behov av intellektuell stimulans utan snarare tyckt att han varit alldeles för fokuserad på att utveckla sig själv och så. De har också haft helt andra matvanor och inte alls brytt sig om sin fysik eller hälsa (den senaste tjejer både rökte och åt godis dagligen). 

Så jag tänkte alltså utgå ifrån sånt som han själv har sagt att han vill ha hos en tjej och ingenting annat. 
  • Anonym (Systeryster)
    Anonym (L) skrev 2015-11-09 21:58:35 följande:

Han låter som mig :) hade säkert varit jätterolig att umgås med!

Berätta gärna mer om dig! :) 
  • Anonym (n)
    Anonym (Systeryster) skrev 2015-11-08 09:34:26 följande:
    Han pratar mkt, det ska jag inte sticka under stol med. Men visst kan han lyssna också, dock är man då tvungen att själv markera att man vill prata då och kan inte bara sitta där tyst och förvänta sig att han ska hålla klaffen först. :p

Haha, ja du... Visst har även min bror sådana drag som din son, men hos oss är det ett släktdrag och ingen diagnos eftersom alla är mer eller mindre på det sättet. Asperger har han inte, han är en väldigt öppen och utåtriktad typ som även fungerar bra i det sociala, men som sagt finns det väldigt mycket åt det hållet i hans personlighet ändå. Om han dessutom hade varit socialt awkward så hade han säkert stämt in på det med tanke på att han faktiskt även har behovet av att stänga av bruset från omvärlden då och då för att "stressa ner".

:)
    min son är också väldigt social och utåtriktad, men bara när han själv väljer det. Asperger innebär inte att alla är inåtvända. 

Men som jag skrev så behöver din bror så klart inte ha det.  
    Jag tolkar dig ändå som att din bror har "sociala brister" eftersom han inte kan läsa av när han bör vara tyst och när det är andras tur. Sk turtagande är en viktig del i en relation. Kan man inte läsa av det är det faktiskt något som är lite "fel". Sen skrev du i ett annat inlägg att han inte ens vet om att du skrivit alt detta för "han bara jobbar hela tiden". 
    För mig låter detta väldigt lite som en "drömkille" trots alla bra sidor han har.
  • Anonym (Systeryster)
    Anonym (n) skrev 2015-11-11 07:26:23 följande:
    min son är också väldigt social och utåtriktad, men bara när han själv väljer det. Asperger innebär inte att alla är inåtvända. 

Men som jag skrev så behöver din bror så klart inte ha det.  
    Jag tolkar dig ändå som att din bror har "sociala brister" eftersom han inte kan läsa av när han bör vara tyst och när det är andras tur. Sk turtagande är en viktig del i en relation. Kan man inte läsa av det är det faktiskt något som är lite "fel". Sen skrev du i ett annat inlägg att han inte ens vet om att du skrivit alt detta för "han bara jobbar hela tiden". 
    För mig låter detta väldigt lite som en "drömkille" trots alla bra sidor han har.
    Jaja, då får du väl tycka det då. Jag tycker att han är en riktigt bra kille iaf och den tjej som lyckas fånga honom kommer att bli väldigt lycklig. Inget snack om den saken. :)

Att han jobbar väldigt mycket beror enbart på att han nyligen började på som arbetsplats, har provanställning och att de kör med honom såhär i början.
  • Anonym (Inget för mig)

Nope han är inget för mig (och jag är nog inget för honom heller).

< br>

Han må ha hög intelligens men utifrån hur du beskriver honom tycker jag han verkar ganska obildad om jag ska vara ärlig. Hans syn på media och nyheter är inget för mig, det får mig att tänka på någon som tror på konspirationsteorier, haha. Att avfärda konventionell media som vinklad, och sedan ta till sig av alternativ media utan förståelsen för att den är minst om inte i många fall mer vinklad är i mitt tycke ren och skär idioti (får mig att tänka på människor med en viss typ av åsikter).

Det där med spiritualism är inget för mig heller. Att han är intresserad av det får mig att undra vad för typ av filosofi det egentligen är han intresserar sig för. Är det typ "vad är meningen med livet" är det rätt ointressant för mig.

Sen undrar jag vad du menar med att han är intellektuell? På något ställe skriver du om att han är intellektuell (eller var det att han hade behov av intellektuell stimulans) och höll på med "självutveckling" som om det hade med varandra att göra. Vad menar du egentligen med detta?

Dessutom orkar jag inte med någon som babblar på och har svårt att lämna plats till andra.

Tror dock att han har goda chanser att hitta någon ny om än inte mig. Men jag älskar godis, tränar inte och tar till mig av konventionell media (tycker dessutom att Mensa är svinlöjligt) så jag går ju bort för honom också.

Svar på tråden Verkar han intressant enligt dig?