• FamiljeFaderGudFader

moderaternas gräns förslag

Vad tycker ni om det nya förslaget från moderaterna om tillfälliga gränskontroller i sverige ?

• Svar på tråden moderaternas gräns förslag
  • Anonym (Eh)

Om man inte har kontroll på vilka som kommer in i landet kan brottslingar som vill gömma sig lätt göra det också. Vad vinner vi på det? Ett land måste för ***** kunna få veta vilka som uppehåller sig där.

• Anonym (Peter)
    nihka skrev 2015-11-13 01:10:44 följande:

Skriver jag för litet, för svårt, båda delarna eller vad är problemet?

"Ni som inte tror att IS har infiltrerat Sverige är bra blåsta."

Nej, jag tror inte IS har "infiltrerat" Sverige.

Det betyder Nej, jag tror inte IS har "infiltrerat" Sverige.

Men då säger du ju att du är blåst??
  • HenryIronstead
    nihka skrev 2015-11-13 13:18:37 följande:
    Rätt uppfattat. Det gör jag inte. Tjatigt med Då-menar-du-frågor när man reagerar på skrämselpropaganda som att Sverige skulle vara "infiltrerat".

Du tror alltså _inte_ att IS-krigare kommit till Sverige med flyktingströmmarna? Bara för att förtydliga.
  • nihka

Anonym (Peter) skrev 2015-11-13 13:40:56 följande:
    Men då säger du ju att du är blåst??

Ja, så kan man klara av att uppfatta det.
  • Anonym (Tycker om fina Anna Batra)
    nihka skrev 2015-11-13 13:18:37 följande:

Rätt uppfattat. Det gör jag inte. Tjatigt med Då-menar-du-frågor när man reagerar på skrämselpropaganda som att Sverige skulle vara "infiltrerat".

Ditt svar är nej, okej. Då förstår man hur hjärntvättad du är.

Med infiltrerad menade jag när folk i detta fall IS anhängare medvetet kommer till tex Sverige för att sprida sig här och sedan sprida sitt budskap till ungdommar som redan bor i Sverige och på så vis öka sitt inflytande i de västerländska länderna för att i en närmare framtid utföra terror på svensk mark som de gjorde i Bagdad igår där 40 människor sprängdes till döds på en marknad.
  • KillBill
    HenryIronstead skrev 2015-11-13 11:52:34 följande:
    Vad spelar det för roll när SAMTLIGA EU-stater bryter mot asylrätten, Schengen mfl avtal. Avtalen blir egala.
    Du har inte förstått vad asylrätt betyder. Hitintills så är det möjligtvis Ungern som brutit mot asylrätten men inte så många fler länder.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Tycker om fina Anna Batra)
    KillBill skrev 2015-11-13 16:51:06 följande:

Du har inte förstått vad asylrätt betyder. Hitintills så är det möjligtvis Ungern som brutit mot asylrätten men inte så många fler länder.

Har arabländerna asylrätt?
  • nihka
    Anonym (Tycker om fina Anna Batra) skrev 2015-11-13 16:34:34 följande:
    Ditt svar är nej, okej. Då förstår man hur hjärntvättad du är.

Med infiltrerad menade jag när folk i detta fall IS anhängare medvetet kommer till tex Sverige för att sprida sig här och sedan sprida sitt budskap till ungdommar som redan bor i Sverige och på så vis öka sitt inflytande i de västerländska länderna för att i en närmare framtid utföra terror på svensk mark som de gjorde i Bagdad igår där 40 människor sprängdes till döds på en marknad.
    Jag är inte intresserad av dina hemkokta definitioner av ord.

Sverige är inte "infiltrerat" av IS.

OK, så ditt svar är alltså att du stödjer IS och vill ansluta dig till dem. Du vet att det är kriminellt och sådant som bara hjärntvättade människor gör? Men du behöver inte bunkra upp med vita bönor om du ska resa iväg. Hejdå!
  • KillBill
    Anonym (Tycker om fina Anna Batra) skrev 2015-11-13 16:57:44 följande:
    Har arabländerna asylrätt?
    Nu är det så att arabstaterna inte ingår i EU.
  • nihka
    KillBill skrev 2015-11-13 16:51:06 följande:
    Hen är HELT övertygad om att syriska flyktingar söker asyl och till och med får sina asylsökningar beviljade (?!Förvånad!?) i länder som Turkiet och Libanon.

Blir aggressiv och kallar en för idiot om man säger emot - bara så du vet vilken kunskapstrust du har att gå upp emot

Svar på tråden moderaternas gräns förslag