• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att rösta på SD idag?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Rädd) skrev 2015-11-14 15:09:03 följande:
    Men typ, eller som dom så ofta säger att man ska sätta sig ner och prata och komma fram till en lösning, lycka till att sitta med IS ledarna och komma fram till en lösning säger jag bara.. Det är meningslöst..
    Så vad vill SD göra med IS då?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Kalle) skrev 2015-11-14 16:11:59 följande:

Vad har SD med attacken i Paris att göra? Var finns sambandet, menar du?

Det som hände i Paris kan lika gärna hända i Sverige! Sverige har varit så oerhört generös med IS krigare! Man vet om att dom finns, man intervjuvar dom där dom säger att dom ska åka tillbaka men är här för att vila upp sig, asylsökande går till polisen i Sverige och säger att det finns IS soldater med! Men Sverige gör ingenting åt det! Nu sa Löfven att vid årsskiftet kommer det att införas att det är olagligt.. Men då är skadan redan gjord! Det handlar väl om att förhindra katastrofer? Jag har inget som helst förtroende till regeringen! Nu när flyktingströmmen börjar bli EXTREMT ansträngt, DÅ reagerar man och för in sina "gränskontroller". man kan alltså inte göra något i förebyggande syfte, och därför har jag inget som helst förtroende för regeringen!

Sambandet mellan SD och Paris är väl bara att SD sagt länge att detta kommer att ske om inget ändras, och det kan lika gärna hända i Sverige. Så fort Sverige inte spelar IS i händerna så kan dom göra samma sak. Därför bör man kanske tänka om.
  • Anonym (Kalle)
    ISKommerTaSkydddd skrev 2015-11-14 16:21:58 följande:

Tror inte det kommer att ske några attacker emot Ryssland undrar varför?? En tanke

Varför inte, det har ju hänt innan, flera gånger?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Rädd) skrev 2015-11-14 16:30:34 följande:
    Det som hände i Paris kan lika gärna hända i Sverige! Sverige har varit så oerhört generös med IS krigare! Man vet om att dom finns, man intervjuvar dom där dom säger att dom ska åka tillbaka men är här för att vila upp sig, asylsökande går till polisen i Sverige och säger att det finns IS soldater med! Men Sverige gör ingenting åt det! Nu sa Löfven att vid årsskiftet kommer det att införas att det är olagligt.. Men då är skadan redan gjord! Det handlar väl om att förhindra katastrofer? Jag har inget som helst förtroende till regeringen! Nu när flyktingströmmen börjar bli EXTREMT ansträngt, DÅ reagerar man och för in sina "gränskontroller". man kan alltså inte göra något i förebyggande syfte, och därför har jag inget som helst förtroende för regeringen!

Sambandet mellan SD och Paris är väl bara att SD sagt länge att detta kommer att ske om inget ändras, och det kan lika gärna hända i Sverige. Så fort Sverige inte spelar IS i händerna så kan dom göra samma sak. Därför bör man kanske tänka om.
    Källa på att Sverige varit generösa mot IS-krigare, tack.

Sedan vet väl inte du vad som görs för att bekämpa terrorism i Sverige, eller hur? För jag förmodar att du inte jobbar hos underrättelsetjänsten?

På vilket sätt tror du att SD kan förhindra terrordåd?

• Anonym (mental)
    Anonym (Wtf) skrev 2015-11-14 15:17:31 följande:
    Röstar man på SD är man mentalt handikappad är det enda man kan säga med säkerhet. Vad exakt har SD i sin politik som kan motverka denna typ av attacker? SD kan öka polariseringen i vårt samhälle och därmed bidra till mer våld än nödvändigt. De har låtsaslösningar som mindre begåvade sväljer med hull och hår. Det är vad som gör dem direkt samhällsfarliga.

Att inte släppa in dom i landet kan vara en bra början eller vad säger du?

*facepalm*

Jag tror att muslimer själva sköter polariseringsgrejer rätt bra själva när officiella företrädare går INTE ut med fördömanden utan instämmer i det tysta, det följer ju islam så.

Allt för många i den gruppen vill ha kalifat och sharia för att betraktas som harmlösa.

• apburen

Självklart ja, det finns inget alternativ.
    Har röstat på SD sedan de kom som parti och kommer fortsätta med det.

• Anonym (Kalle)
    Anonym (mental) skrev 2015-11-14 16:47:27 följande:

Att inte släppa in dom i landet kan vara en bra början eller vad säger du?

*facepalm*

Jag tror att muslimer själva sköter polariseringsgrejer rätt bra själva när officiella företrädare går INTE ut med fördömanden utan instämmer i det tysta, det följer ju islam så.

Allt för många i den gruppen vill ha kalifat och sharia för att betraktas som harmlösa.

Ska svenska män offentligt fördöma våldtäkter som begås av svenska män?

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att rösta på SD idag?