• Anonym (Engvoll)

Blöder ni av Lutinus?

Hur vanligt är det egentligen att man blöder av Lutinus?
    Jag blöder inte men har färgade Lutinusflytningar men efter varje gång jag tagit tabletten är applikatorn svagt rosafärgad. Jag är så orolig för missfall. Är i v 5.

Någon som kan lugna mig?

• Svar på tråden Blöder ni av Lutinus?
  • Cyanea

Två gånger (efter IVF) har jag inte haft några problem med Lutinus, men då blev jag heller inte gravid. En gång började jag blöda samma dag som jag plussade och det fortsatte dagligen i flera veckor, väldigt sparsamt. Det var ett missfall. Den här gången har jag blött lite grann till och från under de första veckorna. Nu är jag i v. 30 och än så länge har allt gått bra. 

Är det så lite så att det bara är flytningarna som är färgade tycker jag absolut inte att du ska oroa dig. Det låter mest som att små blodkärl där du stoppat in tabletten brustit, inte som att du håller på att blöda ut slemhinnan :) 

Så oroa dig inte än, det låter helt normalt :) 

• Anonym (Engvoll)
    Cyanea skrev 2015-11-17 20:39:54 följande:

Två gånger (efter IVF) har jag inte haft några problem med Lutinus, men då blev jag heller inte gravid. En gång började jag blöda samma dag som jag plussade och det fortsatte dagligen i flera veckor, väldigt sparsamt. Det var ett missfall. Den här gången har jag blött lite grann till och från under de första veckorna. Nu är jag i v. 30 och än så länge har allt gått bra. 

Är det så lite så att det bara är flytningarna som är färgade tycker jag absolut inte att du ska oroa dig. Det låter mest som att små blodkärl där du stoppat in tabletten brustit, inte som att du håller på att blöda ut slemhinnan :) 

Så oroa dig inte än, det låter helt normalt :) 

Skönt med ett svar, tack för att du tog dig tid. Hoppas det inte är något skit på gång!

Alltså Lutinusflytningarna som kommer ut är beigeaktiga till färgen men eftersom jag ser färskare blod på applikatorn varje gång gör mig orolig..
  • Cyanea
    Anonym (Engvoll) skrev 2015-11-17 20:42:41 följande:
    Skönt med ett svar, tack för att du tog dig tid. Hoppas det inte är något skit på gång!

Alltså Lutinusflytningarna som kommer ut är beigeaktiga till färgen men eftersom jag ser färskare blod på applikatorn varje gång gör mig orolig..
    Så började det den här gången för mig också. Först var det "inte vitt", sen beige, sen små blodsträngar, därefter rosa och blod. Vid VUL i v. 8 såg de ingen blödning i livmodern, så det kändes mest logiskt att det var slemhinnan. 

Tänk så här - nu är slemhinnan irriterad. Varje gång du sätter in ny tablett kommer du irritera mer. Kan du så försök att sätta tabletten lite annorlunda än gången innan. Ibland kunde jag få till det, ibland inte. 

Hur länge till ska du ta Lutinus? 
  • Anonym (Engvoll)
    Cyanea skrev 2015-11-17 20:54:37 följande:
    Så började det den här gången för mig också. Först var det "inte vitt", sen beige, sen små blodsträngar, därefter rosa och blod. Vid VUL i v. 8 såg de ingen blödning i livmodern, så det kändes mest logiskt att det var slemhinnan. 

Tänk så här - nu är slemhinnan irriterad. Varje gång du sätter in ny tablett kommer du irritera mer. Kan du så försök att sätta tabletten lite annorlunda än gången innan. Ibland kunde jag få till det, ibland inte. 

Hur länge till ska du ta Lutinus? 
    Jag får bara till det på samma sätt när jag för upp tabletten. Tycker det är så himla obehagligt *ryser*.
    Jag är alltid noga med att föra upp tabletten tills jag känner att det tar stopp, kanske skall jag testa att inte föra upp den hela vägen.. Vad anser du om det?

Lutinus skall jag fortsätta med till första VUL:et i vecka 8 eller 9. Tror det blir vecka 8 för min del. Skall ringa kliniken på fredag.

Hur mycket blod handlade det om för din del när det inte var någon fara?
  • Cyanea
    Anonym (Engvoll) skrev 2015-11-17 21:02:23 följande:
    Jag får bara till det på samma sätt när jag för upp tabletten. Tycker det är så himla obehagligt *ryser*.
    Jag är alltid noga med att föra upp tabletten tills jag känner att det tar stopp, kanske skall jag testa att inte föra upp den hela vägen.. Vad anser du om det?

Lutinus skall jag fortsätta med till första VUL:et i vecka 8 eller 9. Tror det blir vecka 8 för min del. Skall ringa kliniken på fredag.

Hur mycket blod handlade det om för din del när det inte var någon fara?
    Jag kunde ibland peta den lite åt sidan. Det kanske funkar att inte trycka in den riktigt hela vägen heller. Du kan ju alltid prova, som gravid producerar kroppen eget progesteron så jag tror inte att det är hela världen om lite mer av Lutinus skulle råka komma ut. 

Aha, då gör du som jag fick göra. Tack och lor inte så många veckor kvar för dig då :) 

Det varierade. Ibland var det så det bara syntes på applikatorn, en gång fick jag ganska kraftigt färgat i trosskyddet (ordentligt mörkrosa), en gång droppade några droppar rent blod i toaletten. 
  • Anonym (f)

För min del blev det missfall, i samma situation.

• Jag är bara jag

Den medicinen måste vara ett manligt påfund! Gör ju verkligen ont att få in den och med flera ggr per dag irriterar man ju sannerligen slemhinnorna. Så mf behöver det inte vara,man blir ju känslig där nere.

• Anonym (Engvoll)
    Anonym (f) skrev 2015-11-17 21:38:38 följande:

För min del blev det missfall, i samma situation.

Beklagar!

Varken igår kväll eller nu på morgonen fanns det spår av blod på applikatorn, hoppas det försvunnit nu!
  • Anonym (Plonk)

Jag har använt Lutinus fyra gånger, de två första gångerna blödde jag likadant som du gör och då slutade det tyvärr i missfall. Tredje gången blödde det inte alls men då blev jag heller aldirg ens gravid. Fjärde gången blödde jag kraftigt och länge (vi pratar alltså klumpar här) men nu är jag gravid i v 37 så det tog sig ändå Mitt tips är alltså, även om det är sjukt svårt och på gränsen till omöjligt, att inte anta något om eventuellt missfall utan avvakta till VUL. Jag var nu sist så övertygad om att det blivit ett missfall eftersom det blödit så mycket och så långr att jag inte ens ville göra VUL men läkaren insisterade och då fanns det ju ett litet foster där inne ändå. Helt ofattbart var det.

Önskar dig all lycka till!

• Cyanea
    Jag är bara jag skrev 2015-11-17 22:48:06 följande:

Den medicinen måste vara ett manligt påfund! Gör ju verkligen ont att få in den och med flera ggr per dag irriterar man ju sannerligen slemhinnorna. Så mf behöver det inte vara,man blir ju känslig där nere.

Hahaha - det här var klockrent!! Instämmer helt. Det var även flera gånger jag lyckades riva mig med själva applikatorn. Vilket j*vla otyg rent ut sagt ;) 
Svar på tråden Blöder ni av Lutinus?