• Forumvärd

    Terrorattacken i Paris: Känner du dig mindre trygg nu?

    Ingen har nog missat det fruktansvärda dådet i Paris.
    Hur har det påverkat dig och din syn på din egna vardag?
    Är du mera orolig eller känner du dig trygg?
    Rösta och diskutera gärna i tråden- men håll en bra diskussionsnivå!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Terrorattacken i Paris: Känner du dig mindre trygg nu?
  • Anton Chigurh
    Anonym (*) skrev 2015-11-19 19:57:43 följande:
    Så låter det inte när SD beskriver det  som hände.

    Hur många tror du hade dött om han i Stockholm inte misslyckats? För du vet väl att avsikten var att spränga bomben bland folk?

    Men du menar att man blir mindre rädd för att terroristen misslyckas, då invaggas man i trygghet?

    Blev du lika rädd för det som hände i Beirut? Förstod du inte då att det lika gärna kunde ske i Europa?
    Vad i helvete är det du säger !!!!!! Menar du att han hade tänkt döda oskyldiga....

    Det var som fan.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Lady Blau
    Anonym (*) skrev 2015-11-19 20:58:02 följande:

    Typisk SD-retorik. Att skylla allt som händer på regeringen. T o m att du inte vågar åka på IKEA är regeringens fel. De flesta andra skyller på terroristerna.

    Vad har invandringen med terrordåd att göra?


    Varför pratar du om SD hela tiden? Jag kan tänka själv helt utan politiska partier.

    Flera IS anhängare följer med strömmen upp mot Sverige, vi får in tusentals om inte fler IS anhängare. Tittar du inte på nyheterna? Varför måste jag förklara detta för dig? Flera av de terrorister som utförde dåden eller på annat sätt varit inblandade har kommit med strömmen.

    Regeringen delar ut svenska pass till kreti och pleti som om passen vore reklamblad, så det är absolut inte förvånande att de använde ett svenskt pass i sin terror.

    Japp regeringens asylpolitik det är fel på alltså deras skuld.
  • Anonym (*)
    Lady Blau skrev 2015-11-19 21:51:53 följande:
    Varför pratar du om SD hela tiden? Jag kan tänka själv helt utan politiska partier.

    Flera IS anhängare följer med strömmen upp mot Sverige, vi får in tusentals om inte fler IS anhängare. Tittar du inte på nyheterna? Varför måste jag förklara detta för dig? Flera av de terrorister som utförde dåden eller på annat sätt varit inblandade har kommit med strömmen.

    Regeringen delar ut svenska pass till kreti och pleti som om passen vore reklamblad, så det är absolut inte förvånande att de använde ett svenskt pass i sin terror.

    Japp regeringens asylpolitik det är fel på alltså deras skuld.
    Som sagt, SD-retorik rakt igenom.
  • Anonym (Vad har jag gjort ?)

    Jag känner mig orolig. För att jag är muslimsk kvinna som har valt att gå klädd täkt. Jag känner mig rädd för alla som känner hat mot mig för något jag eller mina nära inte utfört. Om det nu är isis som gjort detta har de satt skräck i många muslimer som nu är mer och mer hatade och rädda för sina liv. Vågar inte åka in till stan utan bil, och även med bil känner jag mig mer och mer utsatt för varje dag. Här om dagen var jag inne i stan och skulle in på inochfinn med några vänner, skulle parkera bilen för att gå in i butiken när ett par bestämde sig för att filma och ta kort på mig från sitt fönster samtidigt som en kvinna stod och stirrade när ja försökte låsa bilen. Nu gäller det att vara på sin vakt och inte gå ut efter mörkret har fallit för min del. Man vet aldrig när man blir misshandlad helt oprovocerat för att man finns. Dessa terrorister har satt skräck i oss alla mer eller mindre. Tyvär är det vi oskyldiga som får ta smällen.

  • HenryIronstead

    Poliser i tunnelbanan, terroristattack i Australien i vintras, massa folk... Ja jag är mindre trygg, vaksam...


    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Grus grus

    Jag känner mig inte mer rädd. Lite mer observant, möjligtvis. Tänker inte ge de jävla idioterna någon makt över mitt liv och mina känslor.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (Hej)

    I desperation gör folk nästan vad som helst. Får de inte stanna kan de bomba eller döda. Det borde man ha räknat med. Jag tror nog det är delvis en världsvid terroristkampanj på gång, infiltrera länder som flykting och döda de "otrogna." Så vuxna arabiska män ser jag som ett hot, men inte småbarn eller kvinnor.

  • Anonym (Japp)

    För min egen skull - Nej, inte jätte. Jag lever väl fortfarande lite i tanken att "det händer inte mig".

    För mina barns skull: Något fruktansvärt. Jag drömmer ofta om krig och tankarna går ofta på VAD FAN GÖR JAG om något händer. Hur räddar jag mina barn?

  • Anton Chigurh
    Anonym (Hej) skrev 2015-11-20 11:38:35 följande:
    I desperation gör folk nästan vad som helst. Får de inte stanna kan de bomba eller döda. Det borde man ha räknat med. Jag tror nog det är delvis en världsvid terroristkampanj på gång, infiltrera länder som flykting och döda de "otrogna."

    Så vuxna arabiska män ser jag som ett hot, men inte småbarn    eller kvinnor.
    I ärlighetens namn så förekommer det kvinnliga självmordsbombare också. Men visst, männen dominerar.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • ninasord
    Anton Chigurh skrev 2015-11-20 12:56:56 följande:
    I ärlighetens namn så förekommer det kvinnliga självmordsbombare också. Men visst, männen dominerar.
    Blev lite rädd över att se den kvinnliga terroristen på bild, tänkte nä nu tror de säkert att jag också är en terrorist. Så jag vill bara flika in med att hon bar en niqab vilket jag inte gör då jag maskerat mig med ett random plagg i ett syfte. Jag klär mig inte så till vardags, endast om det finns reell anledning och det ska inte tolkas som att jag har kriminella avsikter. Glad
    I'm not your driver
Svar på tråden Terrorattacken i Paris: Känner du dig mindre trygg nu?