• Forumvärd

    Vad händer i helgen?

    Äntligen fredag! Solig
    Vad har du för planer för helgen?
    Rösta och dela gärna med dig i tråden.

    Trevlig helg {#emotions_dlg.flower}

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad händer i helgen?
  • Stella was a diver

    Att vara höggravid är typ som en egen syssla =). Ska göra en del praktiska hushållssysslor men annars bara vila. Kommer en del vänner hit och sällskapar mig också.

  • Harmagedon
    Anonym (Olika.) skrev 2015-11-20 21:31:57 följande:
    Tycker det låter mysigt med träning, matcher och kalas i alla fall :)
    Det är superkul för barnen. Jag är bara logistikansvarig och kan emellanåt tycka att det är slitigare än mitt vanliga chefsjobb.
  • Forumvärd
    lövet2 skrev 2015-11-20 22:19:42 följande:
    Umgås med familjen och firar 2 födelsedagar och 1 barnafödsel.
    Grattis! Vad härligt! Solig
  • Forumvärd
    Harmagedon skrev 2015-11-20 20:02:27 följande:
    Jag tycker att hösthelgerna bara är ett enda ekorrhjul. Det är barnens träningar, matcher och kalas. Egnas och andras. Sedan ska det storhandlas, tvättas och städas. Ute är det bara mörkt och kallt. Problemet måste ligga hos mig. Det är ju samma visa på våren men då tycker jag allt är roligt och soligt.
    Känner igen mig i det där från det att barnen var små. Men jag tror att det upplevs som jobbigare på hösten eftersom att en oftast är tröttare då. Hoppas du får tid för återhämtning också {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (ändrade planer)

    Vi brukar ha rätt lugna helger. Träna, fixa lite hemma,passa på och handla och så.. men i torsdags när jag frågade sambon om helgen så hade han planerat att vi skulle gå ut och äta igår och idag skulle vi tydligen på ett bröllop som han hade glömt att nämna för mig (?!) I går åt jag troligtvis något dåligt på dagen så jag var riktigt dålig på eftermiddagen, så inte blev det något middag och i morse så blev han akut inkallad av försvaret/hemvärnet så ja, det var den helgen det..

  • Vestra

    Igår skulle jag egentligen på middag med ett par kompisar. Blev besök på jourläkaren med ett av barnen i 3 timmar istället.

    Idag skulle vi ut och shoppa lite, men jag och 2 av barnen är hemma medans maken och 1 av barnen är på stan. Ikväll kommer mamma hit och käkar och kollar på så mycket bättre.

    Imorgon blir det nog förhoppningsvis badhuset och storstäda här hemma.


    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Majsan70

    Som vanligt innebär helgen att familjen umgås och det främst runt våra hästar med allt vad det innebär. 
    ¨Fredagen innebar även yngsta dotterns första intag av cellgifter vilket gjorde lite sorti på både fredag och lördag. 

  • Aniiee

    Ändrade planer! Jag ska gå och oroa mig för en hund hela helgen. Grannens hund fick en knäpp, hoppade över och delvis igenom staketet och attackerade min minsting =(


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • vee
    Daniel12 skrev 2015-11-21 15:11:22 följande:

    Super i min ensamhet, liksom så många andra helger..


    Jag hade gärna supit med dig :))
  • Frontline

    Har varit ledig en hel dag , imorgon är det långpass på jobbet igen...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Barnskötare)
    IsDimma skrev 2015-11-20 18:45:46 följande:

    Om jag får gissa blir det lite av varje. Det verkar som om sambon får jobba en del, men det ser ut som om det isf blir hemmajobb. Sitter med CADritningar.

    Sen blir det förmodligen en promenad eller två. Och vi ska köpa lyrör till en taklampa och en ny amatur till vardagsrummet.

    Själv är jag annars i stort behov av en relativt lugn helg efter världens värsta vecka någonsin på jobbet. Jobbar på förskola och är van att jobba tre i ett arbetslag med typ 14-16 barn (jag har haft 1-2åringar). Nu har vi slagit ihop två avdelningar så att vi ska ha en storgruppsavdelning med åldrarna 1-3 år. Vi har 28 barn i gruppen och ska jobba fem stycken. Men vi är bara två som jobbar heltid, en som jobbar 50%, en som jobbar 60% och en som jobbar 80% och sen ska det täckas upp med vikarier för resten. Hon som jobbar 80% har varit sjuk fyra dagar (av fem), hon som jobbar 50% har haft ledigt två dagar och hon som jobbar 60% jobbar bara tre dagar i veckan.

    Så ska man instruera vikarier i ett helt nytt system som vi själva inte vet hur det ska fungera. Det känns som om vi gått på knäna hela veckan! Den som suttit mest tid med att planera verksamheten när vi skulle slå ihop oss är hon som varit sjuk. Hurra liksom. Plus att allt hon skrivit ner verkar hon ha hemma. Morr!

    Jag har aldrig någonsin varit så trött. Och som toppen på allt så sover jag askasst när jag är stressad så jag blir ju inte direkt piggare av att sova sämre än normalt.

    Jag skulle helst vilja sova hela helgen!


    Stackars er "isdimma "att ha en sådan situation på jobbet. Ingen genial idé att slå samman så många barn och pedagoger. Även om vi en eftermiddag skulle vara få barn i vår förskola slår vi inte ihop oss, då vi alla behöver lite lugn och ro
Svar på tråden Vad händer i helgen?