• Anonym (Varför?)

Min pojkvän går igenom min telefon?

Vi har varit ihop i cirka 2 månader nu, men på sistone har han börjat kolla igenom min mobiltelefon ganska mycket.

Det är verkligen jätte irriterande !! Telefonen är min privata ägodel.

Jag säger ifrån och ber honom sluta, men inte hjälper det heller.

Jag skulle till affären och handla, och telefonen glömde jag i bilen. 

När jag då kommer tillbaka så ser jag att han sitter och går igenom mina sms.

Det har inte hjälpt att jag säger ifrån. Vad ska man säga så att han slutar? För det är jätte irriterande.

Brukar ni gå igenom er partners telefon? Varför gör ni det? Eller har ni haft någon partner som gått igenom er mobiltelefon?

• Svar på tråden Min pojkvän går igenom min telefon?
  • BCH52

Kära TS

www.varningstecken.n.nu

Börja med att läsa punktlista om tidiga varningstecken på första sidan på denna webbplats.

Många tjejer har varit i din situation så jag säger bara Spring flicka, spring!

Spara ner länken så att du kan gå in och titta nästa gång din magkänsla säger att något är fel, det du ju alldeles klart kände nu då startade denna tråd. Bra att du gjorde det, lita på din magkänsla.

• Gizmo
    Anonym (Varför?) skrev 2015-12-01 22:26:39 följande:
    så ni tycker att jag ska dumpa bara för att han går igenom min telefon?
    Japp! Han respekterar inte dig & ditt privatliv. Han vill ha kontroll över dig och det blir tyvärr bara värre och värre. Dumpa honom nu, det finns bättre killar där ute! 
  • Johan75
    Anonym (Varför?) skrev 2015-12-01 22:26:39 följande:
    så ni tycker att jag ska dumpa bara för att han går igenom min telefon?
    Nej, jag tycker du ska dumpa honom för att:
    Anonym (Varför?) skrev 2015-12-01 22:02:14 följande:
    Det har hänt att jag fått sms från min syster där det stod att jag skulle komma till henne imorgon, hon fick ett nytt nummer så jag hann inte spara, han blev lite sur på mig och undrade vem det var. Han trodde inte på mig när jag sa att det var hon, jag sa att han fick ringa upp och kolla om han inte trodde på mig, och han gjorde det, därefter bad han om förlåtelse...
    och:
    Anonym (Varför?) skrev 2015-12-01 22:10:56 följande:
    Jag har ett kodlås nu. Men han kommer be om det. 
    och:
    Anonym (Varför?) skrev 2015-12-01 22:19:50 följande:
    Då kommer han tro att jag är otrogen mot honom , om jag nu skriver med andra killar, dessutom så har jag inga killkompisar.

Din pojkvän visar upp alla signaler som finns på att vara en extremt svartsjuk och kontrollerande människa. Dessa är inte roliga att leva med. 

Behold, i come as a thief.
  • Anonym (nn)

Min man brukar göra det på min telefon, jag skulle aldrig någonsin göra det. Jag hatar det verkligen. Snacka om att verkligen inte kunna lita på varandra. Tidigare hade jag inget lösenord på min telefon så det var ju fritt fram och jag hade ingenting att dölja men jag tycker det är att gå över gränsen, var finns tilliten liksom? Idag har jag lösenord, tycker inte att det ska behövas egentligen men vad gör man?

• Anonym (Göteborg)

Din första fråga: Du får helt enkelt förklara för honom varför du inte gillar att han går igenom din mobil och be honom sluta med det. Du kan fråga varför han gör det och vad som kan få honom att sluta.
    Om han fortfarande inte slutar gå igenom din mobil så är det väl något du får leva med, eftersom du uppenbarligen inte tycker att det är något man gör slut över. Svårare är det inte.

Din andra fråga: Jag själv går inte igenom min mans mobil och han går inte igenom min. Jag ser det som ett tecken på att man inte litar på varandra om man behöver kontrollera vem man ringer och skriver till. Jag skulle inte vilja ha en relation med någon som visar tendenser till ett kontrollbehov över mig.

• nevermind

Han är sjuk i huvudet. Jag hade en kille som höll på så, jävla psycho. Han rök illa kvickt.

• Anonym (Nina)

Händer väldigt sällan att vi går igenom varandras mobiler. Vi har ingen kodlås Heller. Vi har varandras lösen men inte för det rotar vi i mobilen. Men det vi kan göra att låna mobilen. Typ min mobil ligger på övervåningen och jag ska kolla något på Google osv så lånar jag hans och tvärtom. Vi har inget att dölja. Men att göra så som ts kille är ju bara för konstigt. Du har ju sagt till flera gånger att hsnnsja sluta då får han respektera det.

• Zadre
    Anonym (Varför?) skrev 2015-12-01 22:10:56 följande:
    Jag har ett kodlås nu. Men han kommer be om det. Vad säger jag då?
    Att han inte får den helt enkelt för att han inte har i din telefon att göra.
  • seriösanvändare

Du verkar ju inte tycka att det är så farligt TS, så visst, stanna. Valet är ditt. Men kom ihåg att det inte bara handlar om att han går igenom din telefon, utan att han KRÄVER att få göra det, samt inte respekterar när du säger ifrån. Det är ännu allvarligare. Men vill Dunkers med en sån kille så visst...

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
Svar på tråden Min pojkvän går igenom min telefon?