• Anonym (Varför?)

Min pojkvän går igenom min telefon?

Vi har varit ihop i cirka 2 månader nu, men på sistone har han börjat kolla igenom min mobiltelefon ganska mycket.

Det är verkligen jätte irriterande !! Telefonen är min privata ägodel.

Jag säger ifrån och ber honom sluta, men inte hjälper det heller.

Jag skulle till affären och handla, och telefonen glömde jag i bilen. 

När jag då kommer tillbaka så ser jag att han sitter och går igenom mina sms.

Det har inte hjälpt att jag säger ifrån. Vad ska man säga så att han slutar? För det är jätte irriterande.

Brukar ni gå igenom er partners telefon? Varför gör ni det? Eller har ni haft någon partner som gått igenom er mobiltelefon?

• Svar på tråden Min pojkvän går igenom min telefon?
  • Tyrfing
    Anonym (Varför?) skrev 2015-12-02 21:04:36 följande:
    Jag är inte trög, jag ville bara ge det en till chans, varför ska det vara fel?  att ge en person som man tycker om en ny chans. Dessutom så lovade han, han svek mig . Och inte räckte det, jag ser hans bil stå utanför här också..
    Skicka ett sms att det är slut och att han ska hålla sig borta från dig. 
  • Anonym (zzz)
    Anonym (Varför?) skrev 2015-12-02 21:04:36 följande:
    Jag är inte trög, jag ville bara ge det en till chans, varför ska det vara fel?  att ge en person som man tycker om en ny chans. Dessutom så lovade han, han svek mig . Och inte räckte det, jag ser hans bil stå utanför här också..
    Du gör en tråd på familjeliv om din pojkvän, du får en mängd svar av troligen 40 olika personer som säger till dig att springa i motsatt riktning, och vad gör du? 

Jag hoppas innerligt att du är tillräckligt arg för att släppa den där nu, annars är du trög, ja.
  • Anonym (Varför?)

Ingen här verkar förstå hur ledsen jag blir !

Jag har letat länge efter en partner och nu har jag hittat honom, kanske inte det bästa förhållandet, men så här ligger det till nu, det kanske förändras i framtiden.

När jag inte är med honom så känns såå tomt på något sätt, men så fort jag sätter mig i bilen så börjar känna skumma känslor, något känns inte rätt till.

Jag har även diagnosen asperger, kanske därför jag stannar kvar?

• neverpreggo

Svartsjuk och kontrollerande... En stabil och bra kille tar ett nej. Vad tar han inte ditt nej på i för situation nästa gång? Obehaglig typ.

• cirpen

Ingen här tycker du ska ge honom ngn chans.
    Jag är 43 år levde i 13 år med en psykiskt misshandlande man. Det blrjar sådär blandannat. De är manipulativa och otroligt skickliga på att normalisera sitt sjuka beteende. Jag tror du väljer att måla upp en bild av honom enbart av det positiva du ser. Du vill inte se helheten? Varför? Vad är du rädd för? Att bli ensam? Att inte känna sig älskad? Trust me när jag skriver att det blirvärre med den där killen. Det är INTE ett normalt beteende han uppvisar.
    Googla på normaliseringsprocessen samt på psykisk misshandel.
    Din äkta kärlek kommer! Ha inte så bråttom, ta hand om dig själv du är viktigast!

• Anonym (zzz)

Om du är dålig med sociala signaler (tänker att om du har asperger så kanske det är så) så är det väl än mer viktigt att du lyssnar? Det finns miljontals killar i världen, nöj dig inte med en som kommer plåga dig mer och mer ju längre ni är tillsammans. Ju längre du är med honom desto mer kommer han begränsa dig och tillslut kommer du att känna dig fast. Och nej, det är inte bra i den relationen du är i nu, vad än du känner, Nej, det är inte bra.

Spring medans du kan, finns gott om tid att hitta någon som inte är ett as.

• Anonym (Spring!)

Vilken psykopat! Läs dina egna inlägg, du kan inte seriöst tycka dedär är normalt? Speciellt dedär med systern när han inte trodde på att det var hennes nummer och barnvaktsgrejen, helt jävla sjukt. Tro mig, det är bättre att vara ensam än i en relation där partnern kontrollerar en. Och såhär hemskt kontrollbehov efter bara 2 månader? Kan bara föreställa mig hur det blir efter flera år...

Nog måste du förstå att du måste göra slut? Om inte så kom inte hit och gnälla om 2 år när han börjat misshandla dig och låter dig inte träffa familj eller vänner.

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Spring!) skrev 2015-12-02 21:23:45 följande:

Vilken psykopat! Läs dina egna inlägg, du kan inte seriöst tycka dedär är normalt? Speciellt dedär med systern när han inte trodde på att det var hennes nummer och barnvaktsgrejen, helt jävla sjukt. Tro mig, det är bättre att vara ensam än i en relation där partnern kontrollerar en. Och såhär hemskt kontrollbehov efter bara 2 månader? Kan bara föreställa mig hur det blir efter flera år...

Nog måste du förstå att du måste göra slut? Om inte så kom inte hit och gnälla om 2 år när han börjat misshandla dig och låter dig inte träffa familj eller vänner.

Alla säger att jag ska lämna, men inser ni hur svårt det är?

Det funkar inte så, jag kan inte bara säga hejdå och sen byta nummer och aldrig mera hör av mig, det där klarar jag inte av, alldeles för jobbigt. Speciellt nu när man börjat gilla varandra...
  • Anonym (zzz)
    Anonym (Varför?) skrev 2015-12-02 21:28:15 följande:
    Alla säger att jag ska lämna, men inser ni hur svårt det är?

Det funkar inte så, jag kan inte bara säga hejdå och sen byta nummer och aldrig mera hör av mig, det där klarar jag inte av, alldeles för jobbigt. Speciellt nu när man börjat gilla varandra... smile4.gif
    Det är precis så enkelt, sen om du gör det eller ej är vad som drar ut på det.

Om du gör slut, säger att du även vill bryta kontakten, raderar hans nummer och tar bort han från ställen såsom facebook osv (blockerar om det går) så har du gjort det mesta, efter det är det bara att gå vidare samt ignorera honom om han försöker kontakta dig. Spendera tid med vänner/familj istället, glöm bort psykopaten.

Han är ingen "fin kille" om han beter sig sådär mot dig. Se honom istället som en orm som försöker lura bytet att stanna för att sedan kväva bytet till döds. Finns inget gulligt i det.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (zzz) skrev 2015-12-02 21:33:08 följande:
    Det är precis så enkelt, sen om du gör det eller ej är vad som drar ut på det.

Om du gör slut, säger att du även vill bryta kontakten, raderar hans nummer och tar bort han från ställen såsom facebook osv (blockerar om det går) så har du gjort det mesta, efter det är det bara att gå vidare samt ignorera honom om han försöker kontakta dig. Spendera tid med vänner/familj istället, glöm bort psykopaten.

Han är ingen "fin kille" om han beter sig sådär mot dig. Se honom istället som en orm som försöker lura bytet att stanna för att sedan kväva bytet till döds. Finns inget gulligt i det.
    och om han hittar någon annan efter mig?
Svar på tråden Min pojkvän går igenom min telefon?