• Anonym (Oj)

Han borstar inte tänderna!

Jag har varit hemma hos min pojkvän flera gånger nu och han har aldrig tandkräm hemma.. Jag frågade honom om det och han sa att han nästan aldrig borstar sina tänder!! Ofta smakar han konstigt och klibbigt i munnen och nu sen jag fick veta det vill jag knappt kyssas.. Han säger att han har så dåligt minne men visst kan man komma ihåg en sån sak??

Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Han borstar inte tänderna!
  • Långbenopluto
    Anonym (Oj) skrev 2015-12-05 20:54:50 följande:
    Hm vi åkte bort en helg (fre em-sön kväll) och jag hade med 3 trosor + Tre sockar, han hade samma hela helgen tror jag... Typiskt unga killar eller snuskigt?
    Det är snuskigt! Hur kan du ens ha sex med ett sånt avtändande äckel?? Kräks
  • DVQ
    Anonym (Oj) skrev 2015-12-05 20:54:50 följande:
    Hm vi åkte bort en helg (fre em-sön kväll) och jag hade med 3 trosor + Tre sockar, han hade samma hela helgen tror jag... Typiskt unga killar eller snuskigt?
    Nej, det är rätt snuskigt... Vilket leder till min nästa fråga, hur kommer han ihåg andra hygieniska åtgärder? 

Även om man inte duschar varje dag brukar de flesta åtminstone vilja tvätta sig lite varje dag. Hur kommer han ihåg det? Kommer han ihåg att tvätta händerna efter att ha varit på toa? Det kan väl inte vara lättare att komma ihåg än tänderna?

Något måste ju saknas hos honom. Jag skulle bara stanna om jag kände att det verkligen var mannen i mitt liv. Och även då skulle jag ställa som absolut krav att han skulle borsta tänderna morgon och kväll de dagar som vi umgås. 
  • Anonym (Oj)
    DVQ skrev 2015-12-05 21:15:23 följande:

Nej, det är rätt snuskigt... Vilket leder till min nästa fråga, hur kommer han ihåg andra hygieniska åtgärder? 

Även om man inte duschar varje dag brukar de flesta åtminstone vilja tvätta sig lite varje dag. Hur kommer han ihåg det? Kommer han ihåg att tvätta händerna efter att ha varit på toa? Det kan väl inte vara lättare att komma ihåg än tänderna?

Något måste ju saknas hos honom. Jag skulle bara stanna om jag kände att det verkligen var mannen i mitt liv. Och även då skulle jag ställa som absolut krav att han skulle borsta tänderna morgon och kväll de dagar som vi umgås. 

Okej... Nu när ni alla säger det så låter det ju inte så trevligt. Ville nog mest bortse från allt det för han är väldigt trevlig. Men mannen i mitt liv? Nej.

Ja han tvättar händerna efter toan och spolar av sig innan sex men han verkar inte tänka på en del andra hygienbitar. Hur blir det såhär? Behöver han tränas upp, har hans föräldrar misslyckats eller? Hur har tidigare tjejer tänkt, han har haft flera innan mig.
  • virrisen

Min sambo hat (konstaterade jag efter nåt år) adhd och han kommer inte ihåg såna här tråkiga rutin-grejer. Dock mycket god hygien i övrigt. Men jag skulle säga adhd-varning... Är han ordningsam ?

• Anonym (Oj)
    virrisen skrev 2015-12-05 21:36:58 följande:

Min sambo hat (konstaterade jag efter nåt år) adhd och han kommer inte ihåg såna här tråkiga rutin-grejer. Dock mycket god hygien i övrigt. Men jag skulle säga adhd-varning... Är han ordningsam ?

Bra gissning, han har lite svårt för att planera och förstå konsekvenser. Tex kan han inte tänka att om vi måste åka kl 19 så behöver han börja göra sig iordning 18 utan det sker i sista stund. Men han är inte speciellt hyperaktiv utan mer frånvarande och i sin egen bubbla och glömmer därav bort saker. Som en sån sak med vår resa och för lite underkläder, det kan likaväl vara så att han packade väskan i sista sekund och inte tänkte framåt på vad han behövde ha med sig.
  • DVQ
    Anonym (Oj) skrev 2015-12-05 21:50:39 följande:
    Bra gissning, han har lite svårt för att planera och förstå konsekvenser. Tex kan han inte tänka att om vi måste åka kl 19 så behöver han börja göra sig iordning 18 utan det sker i sista stund. Men han är inte speciellt hyperaktiv utan mer frånvarande och i sin egen bubbla och glömmer därav bort saker. Som en sån sak med vår resa och för lite underkläder, det kan likaväl vara så att han packade väskan i sista sekund och inte tänkte framåt på vad han behövde ha med sig.
    Det kan mycket väl vara adhd/add-tecken som du räknar upp. Alla framstår inte som hyperaktiva. 

Sedan klarar många av att borsta tänderna även om de har en diagnos.
  • virrisen
    Anonym (Oj) skrev 2015-12-05 21:50:39 följande:

Känner igen ALLT du beskrivit, från att tvätta när allt är slut ( eller köpa nya kallingar...) till omogen och vara i bubbla och planera tid... Gör vad du vill men du kommer inte kunna "lära" honom. Varje dag är liksom en ny dag...

Jag älskar min sambo men det är inte så lätt alltid och stor risk att bli som en morsa...
  • Anonym (Oj)
    virrisen skrev 2015-12-05 22:04:03 följande:

Känner igen ALLT du beskrivit, från att tvätta när allt är slut ( eller köpa nya kallingar...) till omogen och vara i bubbla och planera tid... Gör vad du vill men du kommer inte kunna "lära" honom. Varje dag är liksom en ny dag...

Jag älskar min sambo men det är inte så lätt alltid och stor risk att bli som en morsa...

Ja jag är lite rädd för det. Ok att jag kan säga att han bör borsta tänderna men det är inget jag vill säga morgon och kväll resten av mitt liv som en tjat-morsa. "Varje dag är en ny dag" var en bra beskrivning av hur han är, saker verkar inte hänga ihop i hans värld...
  • Anonym (typiskt)

Min före detta sambo hade samma problem, även min bror och de stämmer in på det andra de säger men både de har Aspergers. Jag stod inte ut med min sambos hygienproblem... Min bror och jag har ju å andra sidan växt upp tillsammans och jag har bacillskräck istället då våra föräldrar är precis som jag. Men min bror tycks vara ett hopplöst fall när det kommer till att borsta tänderna trots att han nu är vuxen så skulle kunna vara något sånt med din pojkvän. 

• Anonym (fy fan)

Han kanske skrapar sina tänder rena med ett rakblad? (Kräääks) Vilket äckel, skulle aldrig kyssa människan! Han måste ju ha gamla matrester mellan tänderna, massa beläggningar, tandsten och jäkligt dålig andedräkt? Köp han en tub tandkräm och gör en intervention på han, dvs du hotar med att lämna honom om han inte börjar borsta tänderna.

Svar på tråden Han borstar inte tänderna!