Anonym (Oj) skrev 2015-12-05 20:52:42 följande:
Eller hur, jag börjar också fundera sådär... Han är nog lite som ett barn, ansvarslös. Inte stökigt hemma men skurmoppen får nog inte så mycket motion. Börjar fundera på om han har någon diagnos för han tvättar tex först när ALLT är slut, han lagar aldrig ordentlig mat och verkar lite inne i sin bubbla. Vilka problem kan dyka upp i framtiden med någon som inte ens kan hålla efter sina tänder?
Eller bör jag bara säga till om det och sen vara nöjd, kan man göra slut med någon pga det?
Fast det där är ju bara ren lathet och inte ett tecken på någon diagnos. Jag tvättar inte mina golv heller, för jag har fått lära mig från en lokalvårdare (alltså en lärare, inte en vanlig arbetare) att för mycket vatten skadar träet. Egentligen räcker det att torrmoppa. Fläckar tas med en blomspruta eller trasa. Tvättar gör jag när allt är slut. Har så mycket kläder så varför inte? Hellre en dag i tvättstugan en gång i månaden än 2 timmar en gång i veckan. Lagar mat gör jag inte heller, för tvi vale vad tråkigt det är.
Däremot borstar jag såklart mina tänder!