Anton Chigurh skrev 2019-01-29 11:37:17 följande:
padi drar uppenbarligen växeln att Uppsala ungdomsjour inte fattar ett skit av verkligheten....!
Nja, du behöver lösa det jag skrev om Ivar Arpis text igen för att förstå vad jag sa. Det räcker liksom inte med vad du tror jag sa för att det ska bli rätt.
Uppsala Ungdomsjour gör ett fantastiskt jobb ute på stan bland alla ungdomar - men att Stora Torget skulle vara det Ivar Arpi påstår har jag svårt att se - jag kan inte heller se vad Uppsala Ungdomsjour säger om det då artikeln är låst och Arpi varken citerat eller gör ett referat av artikeln så vitt jag kan se av hans text
Padirac skrev 2019-01-29 07:06:57 följande:
Tyvärr var källan låst och inget referat gjordes. Vad som är ivars egna ord och vad ungdomsjouren säger är okänt I detta nu.
Padirac skrev 2019-01-28 21:53:13 följande:
Vad säger Ivar i sitt inlägg egentligen.
Att risken att utsättas för brott på Stora Torget i Uppsala är högre än tidigare och att kommunen anställt väktare för att möta den ökade risken.
Är Stora Torget i Uppsala farligt på dagtid? Är Stora Torget i Uppsala en No Go zone? Verkligen inte - Stora Torget är från 10-tiden på förmiddagen fram till 18-tiden fullt av bussresenärer, shoppare och restaurangbesökare precis som det varit de senaste 20 år jag besökt staden.
Ivar blandar ihop korten här - om det är av ignorans eller om det är medvetet vet jag inte.
Men IA refererar först till en undersökning om hur trygga gymnasietjejer känner sig på stan, går via väktarnas agerande på kvällen till påståendet om att tjejer uppmuntras att inte vara själva på stan på dagtid. Inlägget avslutas med en kvällsbild över Stora Torget där Ungdomsjouren just intervjuas.
Är IA oförmögen redovisa sina tankar på ett sammanhängande sätt?
Vilka delar av sin argumentation har IA utelämnat för att hans slutsats ska vara giltig utifrån de premisser han redovisat?