• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • mike from hell
    FDFMGA skrev 2019-01-29 23:13:12 följande:
    Saknas det bara ett led så är det ändå ett fall framåt för honom.

Jag har läst artikeln i UNT men däremot inte Arpis drapa.

Tyvärr kan jag inte kopiera in UNT-artikeln eftersom det är upphovsrättsskyddat material.

Men om jag har förstått det hela rätt så anklagas du av vurmarna för att förneka det som står i en artikel som du förklarat att du inte har möjlighet att läsa.Skrattande
    Känner bara till Stalinistiska vurmare på detta forum och de vet själva vilka de är.
  • mike from hell
    Padirac skrev 2019-01-30 19:03:08 följande:
    Ja, single-minded är väl ordet som bäst beskriver viljan att oavsett vad som elaboreras och utvecklas i nyanser ändå tillskriva andra människor eget komponerade påståenden.

Att säga att totalt sett har våld och risker minskat,  men brottsligheten som gäng och nätverk håller på med har ökat - ja det blir direkt och single minded förstått och påstått som att gängs och nätverks våld förnekas.

Reagerar du lika hårt när en i övrigt fantastisk vänsterskribent agerar enligt beskrivningen? Eller saknar du förmåga att se det?

Jag tror på det senare.
  • Padirac
    mike from hell skrev 2019-01-30 21:41:54 följande:
    Reagerar du lika hårt när en i övrigt fantastisk vänsterskribent agerar enligt beskrivningen? Eller saknar du förmåga att se det?

Jag tror på det senare.
    Jag tror inte ngn vänsterskribent anklagat mig för något jag inte sagt eller skrivit. Vänsterskribenterna har inte heller menat att något annat än det jag sagt eller skrivit var underförstått.

Men har du exempel så är det bara att rada upp nedan.
  • FDFMGA
    mike from hell skrev 2019-01-30 21:40:26 följande:
    Känner bara till Stalinistiska vurmare på detta forum och de vet själva vilka de är.
    Oj, har du fått stalinister i navelluddet.

Pröva Bepanthen vetja, det ska visst hjälpa mot diverse åkommorSkrattande
  • Flash Gordon

OK, jag fattar att det är mycket att göra, att det är smärtsamt att göra och många, många centrala figurer är inblandade men VARFÖR kan inte S börja tvätta sin byk i det här ämnet?

Ett första steg vore att börja rensa ut alla politiker i partiet som delar antisemitiskt material på nätet. Det vore inte för svårt att få grepp om.

Ett andra steg skulle kunna vara att inta Norges och Danmarks hållning kring krav på bistånd till palestinska organisationer.

Två konkreta saker för att skapa förtroende.

• Anton Chigurh
    Flash Gordon skrev 2019-01-30 23:02:22 följande:

Inget att dra några stora växlar på men en dödsskjutning nu i Jakobsberg och Aftonbladet går ut med polisens råd om hur man som allmänhet skall agera om man hör skottlossning:

Polisens råd: Så ska du göra om du hör skottlossning

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mgy6lm/man-skjuten-i-jakobsberg--flera-skott-avlossades

Nya nödvändiga kunskaper i den nya tidens Sverige.

Njaa, nu överdriver du Flash. Fråga padi och hans kompisar här. Inte behöver polisen informera om såna trivialiteter som hur du bör reagera vid en eventuell skottlossning.

Skottlossningar i Sverige är högst isolerade händelser som INTE kommer drabba någon som helst oskyldig människa.

Varken det eller sprängning av handgranater eller annat sprängmedel.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Padirac
    Anton Chigurh skrev 2019-01-31 10:53:52 följande:
    Njaa, nu överdriver du Flash. Fråga padi och hans kompisar här. Inte behöver polisen informera om såna trivialiteter som hur du bör reagera vid en eventuell skottlossning.
    Skottlossningar i Sverige är högst isolerade händelser som INTE kommer drabba någon som helst oskyldig människa.
    Varken det eller sprängning av handgranater eller annat sprängmedel.
    Ja, single-minded är väl ordet som bäst beskriver viljan att oavsett vad som elaboreras och utvecklas i nyanser ändå tillskriva andra människor eget komponerade påståenden.

Att säga att totalt sett har våld och risker minskat,  men brottsligheten som gäng och nätverk håller på med har ökat - ja det blir direkt och single minded förstått och påstått som att gängs och nätverks våld förnekas.

• Kackerlackans riddare
    FDFMGA skrev 2019-01-30 23:05:41 följande:
    Oj, har du fått stalinister i navelluddet.

Pröva Bepanthen vetja, det ska visst hjälpa mot diverse åkommorSkrattande
    Ställer du sjukdomsdiagnoser?
  • Kackerlackans riddare
    Padirac skrev 2019-01-30 21:53:03 följande:
    Jag tror inte ngn vänsterskribent anklagat mig för något jag inte sagt eller skrivit. Vänsterskribenterna har inte heller menat att något annat än det jag sagt eller skrivit var underförstått.

Men har du exempel så är det bara att rada upp nedan.
    Frågan gällde nog när vänsterskribenter anklagar andra för saker de inte skrivit, tydligen krävdes tresiffrigt iq för att begripa det.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna