• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Padirac
    nattuw skrev 2021-07-10 12:09:53 följande:
    Skulle du kunna utveckla det där?
    Ingen kan väl anklaga Jönsson för annat än att komma med opinions/åsiktsinlägg som bygger på annat än fakta och saklighet 
  • nattuw
    Padirac skrev 2021-07-10 13:04:11 följande:
    Ingen kan väl anklaga Jönsson för annat än att komma med opinions/åsiktsinlägg som bygger på annat än fakta och saklighet 
    Vilka är de problem som Jönsson, enligt dig, inte förstår?
    Vilka åsikter är det Jönsson har som, enligt dig, inte bygger på fakta och saklighet?
    Vad är det som du finner så skoj med ett mordet på en polis att du väljer att använda en smiley när du kommenterar ett inlägg där mordet på en polis tas upp?
  • Padirac
    nattuw skrev 2021-07-10 13:26:31 följande:
    Vilka åsikter är det Jönsson har som, enligt dig, inte bygger på fakta och saklighet?
    Vad är det som du finner så skoj med ett mordet på en polis att du väljer att använda en smiley när du kommenterar ett inlägg där mordet på en polis tas upp?
    Samhällsproblem

Jönssons åsikter om samhällsproblem bygger på politiska uppfattningar och inte på fakta

Det är Jönsson som jag finner lustig - däremot finner jag Jönssons politisering och utnyttjande av polismordet som olustigt.

• Flash Gordon
    nattuw skrev 2021-07-10 13:26:31 följande:
    Den person som hånar en rädd, äldre kvinna i Fruängen genom att säga att hennes rädsla för att gå ut om kvällarna är likvärdigt med att tro på "monster under sängen" har givetvis inga moraliska problem med att sätta en grön, skrattande smiley som kommentar till ett mord på en polis.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-07-10 15:19:21 följande:
    Den person som hånar en rädd, äldre kvinna i Fruängen genom att säga att hennes rädsla för att gå ut om kvällarna är likvärdigt med att tro på "monster under sängen" har givetvis inga moraliska problem med att sätta en grön, skrattande smiley som kommentar till ett mord på en polis.
    Du ljuger nu Flash.

Det jag tidigare frågade om var om du skrämde dina barn med monster under sängen.

Men ohederlig argumentation och lögner är ju ett kännetecken för SD svans och vurmare.
  • nattuw
    Flash Gordon skrev 2021-07-10 15:19:21 följande:
    Jag är egentligen inte förvånad. Det var ju inte första gången personen använde en smiley i ett inlägg som rör ett mord.
  • nattuw
    Padirac skrev 2021-07-10 14:17:20 följande:
    Samhällsproblem
    Vilka samhällsproblem?
    Jönssons åsikter om samhällsproblem bygger på politiska uppfattningar och inte på fakta
    Vad är det som inte bygger på fakta?
    Det är Jönsson som jag finner lustig - däremot finner jag Jönssons politisering och utnyttjande av polismordet som olustigt.
    Så du tycker inte att ett polismord är olustigt utan det olustiga är att någon annan ser polismord som ett problem.
  • Padirac
    nattuw skrev 2021-07-11 14:25:49 följande:
    Vilka samhällsproblem?

Vad är det som inte bygger på fakta?

Så du tycker inte att ett polismord är olustigt utan det olustiga är att någon annan ser polismord som ett problem.
    Så det är läsförståelse som är problemet för dig?

Att du sen läser in egna påståenden i en mening som torde vara enkel att förstå plaverar dig kanske i samma båt som andra som ljuger om skribenter i tråden.  Ohederlig argumentation eller oförmåga? Berätta gärna{#emotions_dlg.flower}
  • Flash Gordon

Det började med ett felaktigt bygglov för en car-port på prickmark: 

https://brottsplatskartan.se/stockholms-lan/mord-drap-forsok-stockholm-tensta-204587 

.

Monster under sängen  

Det är lite löjligt att dra så stora växlar  

Man måste se hela bilden 

Så länge du inte är en del av dem är du fortfarande trygg i Sverige idag

• Flash Gordon

Om man bara får önska sig en enda lagändring nästa mandatperiod så är det att möjliggöra att återkalla det svenska medborgarskapet.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna