• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2021-07-19 07:50:00 följande:
    Skitsnack. Däremot är det bedrövligt att se att det finns personer som gottar sig i en tragedi för att dra politiska poänger. Det är aldrig en fråga om utan när.
    10 år sen Breiviks massmord idag.

Ja, jag minns tråden som skapades här och hur påtaglig extasen var innan det kom fram att det var en högerextremist som var mördaren.

Då försvann asgamshögern på jakt efter något annat att gotta sig åt.
  • Flash Gordon
    Socialdemokratins Sverige

www.dagenssamhalle.se/opinion/gastkronika/en-svensk-barndom-praglas-redan-av-explosioner/

.

Efter en misstänkt bombning i Rosengård i juli förra året intervjuade Sydsvenskan några barn i bostadsområdet, bland annat en tolvårig pojke som ramlade ur sängen av explosionen. 

"Jag fick ont i hjärtat och jag hörde hur min syster skrek i rummet bredvid," berättar han. Tillsammans med sin lillasyster hoppade han ut från balkongen. Familjen slängde ut en matta över ett buskage nedanför för att dämpa barnens fall. 

En flicka i åttaårsåldern säger till tidningen: "Jag vill inte ha det så här, jag vill att det ska vara lugnt. Jag vill inte några bomber här."

Men så säger hon att det alltid är så här i hennes område. 

Så kan en svensk uppväxt se ut. Det saknas bara stora, söta flugsvampshattar.

.

Socialdemokraternas misslyckande är totalt och alt de har som svar är förminskande och hån om "Sverige är tryggare än någonsin" och "monster under sängen".

De här barnen kommer att växa upp och bli vuxna. Då kommer de att ha med sig andra erfarenheter, andra värderingar an de vi förväntas oss att barn i Sverige skall få under sin uppväxt.

Vad detta i sin tur kommer att göra med Sverige? Gud allena vet.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • KillBill

Det som hönde på Utöya var ett politiskt terrordåd utfört av en person som i mångt och mycket delar politisk ideologi med Sverigedemokraterna. Det försöker den svenska brunhögern idag förneka. Gå inte på det. Betänk också att enligt den svenska säkerhetspolisen får våldsbejakande högerextremism allt större spridning i Sverige och attraherar fler.

www.svt.se/nyheter/inrikes/sakerhetspolisen-valdsbejakande-hogerextremism-riskerar-att-ga-fran-extremt-till-normalt

"När Breivik kom fram till ungdomarna började han skjuta dem en efter en och dödade alla utom Marte Fevang Smith, som träffades i huvudet men överlevde.
    - Han stod bara några meter från oss när han började skjuta. När jag blev träffad blev allt svart.
    När hon långt senare lyckades resa sig upp var alla omkring henne döda, däribland hennes bästa väninna"

www.svt.se/nyheter/utrikes/han-lyfte-vapnet-da-sprang-jag
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-07-31 09:19:14 följande:
    Socialdemokratins Sverige

www.dagenssamhalle.se/opinion/gastkronika/en-.../

.

Efter en misstänkt bombning i Rosengård i juli förra året intervjuade Sydsvenskan några barn i bostadsområdet, bland annat en tolvårig pojke som ramlade ur sängen av explosionen. 

"Jag fick ont i hjärtat och jag hörde hur min syster skrek i rummet bredvid," berättar han. Tillsammans med sin lillasyster hoppade han ut från balkongen. Familjen slängde ut en matta över ett buskage nedanför för att dämpa barnens fall. 

En flicka i åttaårsåldern säger till tidningen: "Jag vill inte ha det så här, jag vill att det ska vara lugnt. Jag vill inte några bomber här."

Men så säger hon att det alltid är så här i hennes område. 

Så kan en svensk uppväxt se ut. Det saknas bara stora, söta flugsvampshattar.

.

Socialdemokraternas misslyckande är totalt och alt de har som svar är förminskande och hån om "Sverige är tryggare än någonsin" och "monster under sängen".

De här barnen kommer att växa upp och bli vuxna. Då kommer de att ha med sig andra erfarenheter, andra värderingar an de vi förväntas oss att barn i Sverige skall få under sin uppväxt.

Vad detta i sin tur kommer att göra med Sverige? Gud allena vet.
    Jag tror inte att du ska blanda in någon gud eller falska påståenden om att monster under sängen i detta - appropå vad du själv skriver

• nattuw
    KillBill skrev 2021-07-19 07:50:00 följande:
    Skitsnack. Däremot är det bedrövligt att se att det finns personer som gottar sig i en tragedi för att dra politiska poänger. Det är aldrig en fråga om utan när.
    KillBill skrev 2021-07-31 10:57:36 följande:

Det som hönde på Utöya var ett politiskt terrordåd utfört av en person som i mångt och mycket delar politisk ideologi med Sverigedemokraterna. Det försöker den svenska brunhögern idag förneka. Gå inte på det. Betänk också att enligt den svenska säkerhetspolisen får våldsbejakande högerextremism allt större spridning i Sverige och attraherar fler.

Så det var det du menade med att gotta dig i tragedier för att dra politiska poänger.
  • KillBill
    nattuw skrev 2021-08-01 21:35:19 följande:
    KillBill skrev 2021-07-31 10:57:36 följande:

Så det var det du menade med att gotta dig i tragedier för att dra politiska poänger.

Anders Breivik hade politiska motiv när han för 10 år sedan sköt ihjäl 69 ungdomar på ett socialdemokratiskt ungdomsläger. Det är viktigt att framhålla detta i en tid då det högerextrema våldet ökar och blir grövre. 
    Att inte våga prata om att Anders Breiviks politiska motiv för sitt terrorbrott är lika förkastligt som att inte nämna att terrorattentaten den 9/11 eller terrorattentaten på Drottninggatan hade islamistiska motiv. 

Det fanns inga politiska motiv när två små barn tragiskt blev skadade av en förlupen kula/rikoschett i Flemingsberg. 

Det är bedrövligt att vi i år fått se företrädare för brunhögern förminska de poliska motiven till terrorattentatet på Utöya men skälet till att man gör detta är självklart att Anders Breivik och Sverigedemokraterna i mångt och mycket delar politisk ideologi. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon

En barnfamilj beskjuts när de skall rånas på sin bil
    www.mitti.se/nyheter/man-skot-mot-barnfamilj-i-bro/repuhc!GBdcZgXkiyRKYhP47gCTCQ/

En kvinna i 60-årsåldern skottskadas vid ett köpcentrum. 

polisen.se/aktuellt/handelser/2021/augusti/3/03-augusti-1544-morddrap-forsok-kristianstad/

Samtidigt skadas två män. Alla tre allvarligt.

I det Sverige som är "tryggare än någonsin"  drar folk ändå sin "löjligt stora slutsatser" och vågar inte gå ut längre.

"Det var typ skottlossning i min gård i går också, så det är inte kul, alls"

"Många kommer inte att tänka så: 'Ah, det är säkert' så många kommer att va' inomhus"

"Jag känner mig rädd"

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna