• Meeela

Vilket block tillhör du?

Detta tycker jag är lite kul, man behöver inte lämna kommentarer men får gärna om man vill och självklart får man vara anonym!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket block tillhör du?
  • Gert

Gula blocket. 

Give ´em Hell!
  • Mentat
    Åttionian skrev 2015-12-07 04:03:29 följande:

Vänsterblocket, även om borgarna kan ha en del OK åsikter.

Du kanske är sosse? Det vore uppfriskande, (s) brukar vara extremt underrepresenterade i debatter på nätet.
  • Zarch

Vänsterblocket skulle jag säga, har alltid röstat rött. Men just nu säger jag blankt, finns inget parti (numera cirkus) överhuvudtaget idag som jag sympatiserar med.

• Meeela

Tycker själv det är väldigt svårt just nu, känns som alla partier säger massor som de inte menar

• Åttionian
    Mentat skrev 2015-12-07 10:12:22 följande:

Du kanske är sosse? Det vore uppfriskande, (s) brukar vara extremt underrepresenterade i debatter på nätet.

Eftersom S idag är att betrakta som ett mittenparti, så hade jag i så fall inte svarat "vänsterblocket".

Röstade på MP 2014.
  • lykeion

Det borgerliga, sambon och jag brukar skämta och säga att vi bor i "den Reinfeldtska borgen".

• Gert
    lykeion skrev 2015-12-07 19:39:09 följande:

Det borgerliga, sambon och jag brukar skämta och säga att vi bor i "den Reinfeldtska borgen".

Då antar jag att du och sambon har öppnat era hjärtan.
    Give ´em Hell!
  • Åttionian
    Gert skrev 2015-12-07 20:47:12 följande:

Då antar jag att du och sambon har öppnat era hjärtan.

Varför måste du dra in invandringsfrågan i precis allting?
  • Mentat
    Åttionian skrev 2015-12-07 19:32:45 följande:
    Eftersom S idag är att betrakta som ett mittenparti, så hade jag i så fall inte svarat "vänsterblocket".

Röstade på MP 2014.
    Aha, OK: Jo, det är väl sant att (mp) står till vänster om (s). Inget ont om dig, det var litet synd bara, (mp):are är vanliga på diskussionsforum, (s)-sympatisörer är det definitivt inte.

Kan ju ha att göra med utbildningsnivån kanske som vi var inne på i en annan tråd men samtidigt är (s) så pass stora att de borde ha gott om välutbildat folk också. Jaja, jag blev bara nyfiken.
  • Åttionian
    Mentat skrev 2015-12-07 22:07:39 följande:

Aha, OK: Jo, det är väl sant att (mp) står till vänster om (s). Inget ont om dig, det var litet synd bara, (mp):are är vanliga på diskussionsforum, (s)-sympatisörer är det definitivt inte.

Kan ju ha att göra med utbildningsnivån kanske som vi var inne på i en annan tråd men samtidigt är (s) så pass stora att de borde ha gott om välutbildat folk också. Jaja, jag blev bara nyfiken.

Jag håller faktiskt med om att det för representativitetens skull skulle vara uppfriskande med fler sossar på forumet.

Ja, många här är högutbildade. Jag är, trots MP-sympatier, däremot lågutbildad. Men jag misstänker att intresset för att diskutera samhällsfrågor är längre bland socialdemokrater, har dock ingen siffra på det.
  • vcent

Alltid rött alltid rätt

Jag är typ så vänster man kan bli

Svar på tråden Vilket block tillhör du?