• Babydreamer

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Jag har ganska nyligen fått beskedet att jag har PCO... Har en son som föddes 2012 och nu när vi försöker skaffa syskon så har det inte funkat och nu har jag som sagt fått diagnosen PCO. Äter just nu provera för att få igång mensen för att sedan förhoppningsvis få börja med pergotime inom kort.

Tänkte om det var några fler med PCO som vill följas åt på vägen mot ett plus??

• Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus
  • elyse

Jag smörjer med ProgesterAll för att få ägglossning. Funkade första försöket med dottern (2 år) och jag har lite känningar nu, vilket är andra månaden med ProgesterAll. En mens mellan ett missfall. Vi får se.

Men om ni inte testat så rekommenderar jag verkligen ProgesterAll.

• monn

När jag åt Pergotime 50mg fick jag ägglossning på cd21!

Newbie84 skrev 2016-09-03 08:06:54 följande:

Jag har haft hög fertilitet med Cb ägglossningstest i 8 dagar och idag har jag maximal fertilitet på cd22. Har käkat en pergotimekur, någon mer dom varit med om så här sen ägglossning?

• Newbie84

[quote=76940645][quote-nick]monn skrev 2016-09-04 09:52:26 följande:[/quote-nick]När jag åt Pergotime 50mg fick jag ägglossning på cd21!

[/

Ok då är jag inte ensam iaf :)

Hoppas att jag inte behöver ta så långa kurer om det ändå funkade så att säga.

Betyder det att cykeln blir längre då också? Innan hade jag ca 29 dagar

• Maaaalin

Hej!

Har en flicka som är född 2011.

Fick PCO(S) c a 6 månader efter förlossning och har det än. (5) år senare. Rätt jobbigt att blödaa 3-4 månader i sträck äter järntabletter , och vill ha ett barn till . Men svårt att få till nått när man blöder hela tiden :(

• Marie357
    Maaaalin skrev 2016-09-04 22:42:09 följande:

Hej!

Fick PCO(S) c a 6 månader efter förlossning och har det än. (5) år senare. Rätt jobbigt att blödaa 3-4 månader i sträck äter järntabletter , och vill ha ett barn till . Men svårt att få till nått när man blöder hela tiden :(

Blöder du hela tiden? Jag har pcos och blöder typ ALDRIG
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Maaaalin skrev 2016-09-04 22:42:09 följande:

Hej!

nouw.com/denöppnakampen
  • Oviss01
    Marie357 skrev 2016-09-06 15:17:53 följande:
    Samma här, mitt problem var att jag INTE fick mens alls. Efter fyra månader hade den fortfarande inte kommit, så jag fick ta tabletter för att få mens innan jag kunde prova Letrozol.. Får bara mens när jag går på p-piller. Tänk, att något man annars hatar så mycket kan bli så efterlängtat när man försöker få barn
  • idaaa93

hej! hoppas de är okej att jag hoppar in här! jag fick min diagnos om pcos för 1.5 år sen. jag har en liten undran, är de nån hör som tagit letrozol utan o uppsökt bm efter för o kolla om nåt ägg har släppt? jag har testat letrozol en gång bara o de funkade bra första kuren men blev dock inget barn då :/ så vi beslöt oss för o vänta ett tag till.men nu vill vi försöka igen men de finns bara en kvinnokliniken som jag går på o de är så svårt o få tid där. Därför som jag undrar om man kan ta de eller om de är riskabelt

• Oviss01
    idaaa93 skrev 2016-09-06 22:00:39 följande:

hej! hoppas de är okej att jag hoppar in här! jag fick min diagnos om pcos för 1.5 år sen. jag har en liten undran, är de nån hör som tagit letrozol utan o uppsökt bm efter för o kolla om nåt ägg har släppt? jag har testat letrozol en gång bara o de funkade bra första kuren men blev dock inget barn då :/ så vi beslöt oss för o vänta ett tag till.men nu vill vi försöka igen men de finns bara en kvinnokliniken som jag går på o de är så svårt o få tid där. Därför som jag undrar om man kan ta de eller om de är riskabelt

Hej!

När jag skulle ta Letrozol så fick jag ringa runt till tre olika ställen innan jag hittade ett ställe som faktiskt VILLE göra ultraljud när jag tagit Letrozol. De andra tyckte att det var onödigt... Så jag åkte tom till en annan ort för ultraljudet.

Jag ville gärna själv veta hur det såg ut och att det inte var för många ägg som var på G. Nu blev det ju tvillingar ändå dock hehe.
Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus