förskolan bytte avd utan att meddela oss
Åh jag är så besviken på min sons nya förskola och nu undrar jag hur andra ser på detta.
Förskolechefen lovade en åldershomogen förskola med två avdelning för 1-2 åringar, två för 3-4 åringar och en för 5 åringar. Dessutom skulle en förskolepedagog följa barnen hela vägen då de bytte avd. Toppen tyckte vi och han började på Kotten för 1-2 åringar i augusti.
Första månaderna var bra. Vår son hade just fyllt 2 år och på Kotten var de 10 st födda samma år samt några ettåringar. Vi gillade verkligen lugnet och att verksamheten var riktad till den åldersgruppen. För 1 månad sen ändrades allt. De behövde plats till nya 1 åringar och därför fick 6 st av 2 åringarna flytta till Granen som skulle va en 2-3 års avd. Helt ny personal men inskolningen skulle ske med hjälp av Kottens personal så det kändes ok. Efter några veckors inskolning på Granen var det dags för mig att lämna direkt till dem på morgonen. När jag kom dit sa personalen att det blivit ändringar och hänvisade mig till avd Tallen. Där fick jag höra att vår son skulle gå hädanefter och att det var en 2-4 års avd med helt ny personal igen. Vi föräldrar hade inte fått nån som helst info om detta.
På bara några månader har vår son nu avverkat 3 avd med olika personal. Han har dessutom gått från en småbarnsavdelning där de sjunger "imse vimse spindel" och har dansstund varje dag till en avd där betydligt större barn tar plats o det är en helt annan ljudnivå. Det var ju inte så vi ville ha det:(
Får de ens göra så här? Vad tycker ni som orkat läsa allt.