Efter 1,5 år
Ingen?:)
Ingen?:)
Åh, grattis, vad spännande? Hur gick det med äggolocket? Hur många ägg fick de ut? Längtar så tills vi är igång med den processen så att det börjar hända något. Jag fick mens häromdagen så har varit och hämtat mitt fjärde och sista recept på pergotime, känns inte jättehoppfullt men iallafall något i väntan på IVF.
Lycka till nu, hoppas på ett plus snart:)
Jag blir 32 i år och min sambo är 31. Vi har försökt bli gravid sedan okt-13 utan att ha lyckas. Jag gillar att träna alla möjliga saker samt umgås med vänner. Men lika som för dig är våra närmaste vänner just nu gravida och ska ha nu under våren. Känns väldigt tungt att vara med domen och se deras magar växa, stålsätter mig varje gång. Men vill ändå inte tappa kontakten. De vet att vi har börjat med IVF. Hade äggplock förra veckan och har fått ett embryo återfört. Nu väntar vi bara på resultatet. Dagarna går så seeeegt! Känns som en evighet till testdag som är nästa helg!
Åh, så tråkigt! Hoppas på bättre tur denn gång:) Får man påbörja IVF 2 så snabbt efter alltså? Det visste faktiskt inte jag. Här har det hänt grejer också:) Fick en återbudstid på Sahlgrenska för 1,5 vecka sedan och då var vi där på vårt första besök! Fick lite andra besked än vad vi fått från vår läkare på hemmaplan, som menat att "allt ser bra ut". Jag hade tydligen en mindre äggreserv än väntat för min ålder och min sambo hade dåliga spermier, så det blir IVF med icsis för oss. Har påbörjat det långa protokollet med suprecur spray idag, preliminärt äggplock vecka 16!
Hur går det för er här inne?
Vårt första ivf försök misslyckades och vi fin inga ägg till frysen. Så i veckan startade vi vårt andra försöka, så får vi se hur det går.
Äggplocket var ändå helt ok, jag trodde verkligen det skulle vara värre. Så det känns lugnare denna gång. Första gången fick vi ut 10ägg varpå 8befruktades. Nu har jag högre doser så får vi se hur det går denna gång.
Skönt att det ändå inte är jättelång väntan! När planerar du göra ditt andra äggplock?
Va skönt att ni redan är i gång! hoppas det fungerar bra för er. Vi behövde vänta en månad så när försöket misslyckades i feb och mensen kom var vi tvungna att vänta tills nu i mars. Vi har bara gjort det korta protokollet.
Hej, jag hade 0,64 och är 34 år idag. Jag ska behandlas med Suprecur och Gonal-f, kan inte så mycket om dessa preparat, men litar på min läkare än så länge.
Fick du barn via IVF?
Hej Sarah! Hur lågt AMH har du? Kommer du att få menopur som stimuleringspreparat? Det kan fungera bättre på de med låg äggreserv. Konstigt att er första läkare inte sa något om äggreserven och spermierna?
Ta gärna tillskott av d- vitamin! Karolinska har utfört en studie som visade att d- vitamin höjer fertiliteten.
Mitt AMH var 0,5 när jag var 36 år gammal. Nu har jag två barn och är 41 år. Det kommer nog gå bra för er.
Vad roligt att läsa! Grattis till två friska barn:)
Vi får 3 äggplock av laandstinget med upp till 4 återinföranden per äggplock, så det beror ju givetvis på hur många ägg de fåt ut. Jag försöker ta en dag i taget nu, inte spekulera så mycket och så får jag ställa alla frågor när jag träffar läkaren nästa gång:)
Det jag vill komma fram till är att man trots försämrade förutsättningar kan bli förälder. Läkarna gav inte oss höga odds att lyckas pga mitt genetiska fel, lågt AMH och sköldkörtelproblem och idag har vi ändå två barn.
Hur många försök får ni från landstinget?
Grattis, vad skönt att det blev såpass många! Hur var äggplocket tycker du? Jag är lite nervös inför det:/
Gjorde äggplock igår, visste redan innan att jag hade många äggblåsor och risken för överstimulering fanns.
Totalt hade jag 24äggblåsor igår och 13 utav dem fanns det ägg i. Idag fick vi veta att 8st och klarat sig vidare. Eftersom jag hade så många äggblåsor så måste det odlas vidare i femdagar för att ev sättas in i helgen. Annars får vi frysa om det finns några kvar. Huvudsaken är ju att kroppen ändå mår bra, så just nu ska jag bara ta det lugnt ett par dagar och inte anstränga mig.
Ok, det måste kännas som några jobbiga dagar nu då? Håller tummarna för att något klarar sig! Blev det ingen återinföring förra gången? Har du fått någon förklaring på varför inget har utvecklats eller är det bara så ibland? Kram till dig!
Det här äggplocket var värre än förra gången men det var nog för att jag var mera svullen och öm redan innan. Försöka gick mycket bättre än jag trodde, så jag tror säkert din kommer gå bra :)
Även att det är många ägg som blev befruktades just nu känns det väldigt osäkert om det finns något som klarar sig till femdagars. Förra gången hade vi inget som klarade sig så långt.. Så jag har bestämt att ta en dag i taget så får vi se om det blir någon återföring el om vi får sikta in oss på ett tredje försök.
Ok, vart är det du går på behandling?
Hoppas på fint embryo för dig nu:)
Förra gången fick vi tillbaka ett embro på dag två, de försökt odla vidare två till femdagars men de utvecklades inte tillräckligt bra för att frysas. Vet inte varför med alla ägg delar sig inte vidare heller. Min läkare har sagt att det bara är en bonus om man får till frysen, mer vanligt att det inte blir något att frysas. Men det kan nog bero på vilken klinik man går till och på vilka dagar de fryser ner..
Så vi får se vad som händer i veckan samt hoppas att kroppen har återhämtat sig lite för att ev få ett återförande i helgen.
Grattis, vad hoppfullt!
Jag pratade med SU idag, börjar med sprutor på torsdag och ska lämna blodprov på måndag för vidare ordination. Nu håller jag tummarna för att allt ska gå vägen och jag slipper överstimulering:(
Blir spännande att följa dig nu efter din insättning, all lycka till!
Vi har båda gångerna gjort korta protokollet. Var på kontroll i fredags för att se så det inte är jättemycket överstimulerat och fick då ok på att återföra. Så i lördags fick vi en fin blastocyst återinfört och fick även tre till frysen. Känns jättebra med de i frysen så oväntat!
Nu återstår den långa väntan fram till testdag. Om kag skulle bli gravid finns dock fortfarande risken för överstimulering men får hoppas på det bästa.
Hur går det för dig?
Hej! Börjar med sprutorna idag! På måndag ska jag bara ta blodprov, det gör jag på min hemort, sedan får jag besked om när jag ska in till SU på ett ultraljud. Spännande med testdag om en vecka, har du någon magkänsla?
Tack! Hoppas det stämmer även om min magkänsla säger att vi misslyckades..Hur gick besöket i måndags för dig? Har du börjat med sprutorna än?
Här går tiden långsamt, en veck kvar tills vi får testa..
Tack! Hoppas det stämmer även om min magkänsla säger att vi misslyckades..Hur gick besöket i måndags för dig? Har du börjat med sprutorna än?
Här går tiden långsamt, en veck kvar tills vi får testa..
Åh, så tråkigt! Styrkekram till dig!
Magkänslan sa att det inte skulle gå denna gång heller och jag tror det är rätt.. Precis som förra försöket fick jag en blödning igår på dag 10 och har fortsatt lite idag. Är exakt som förra gången, så jag räknar med att det misslyckades dessvärre. Skulle det mot förmodan vara något annat så får det bli en glad överraskning :)
Då får vi ändå hoppas på ett litet mirakel! Det kommer bli din tur:)
Tack för stödet! Har suttit med gråten i halsen hela dagen på jobbet. Ska bli skönt att få komma hem snart. Ska ändå vänta tills på onsdag med testet som jag måste göra ändå för att utesluta att det är någon annan sorts blödning.
Trevlig helg och jag håller tummarna för er behandling!
Hur har det gått för dig? En liten bebis hemma nu antar jag?:)
Usch vad tråkigt, jäkla blod :( Vet hur det känns. Hoppas att det är som det var för mig - blod innan men ändå gravid - och att du plussar om några dar.
Det är underbart att läsa! Stort grattis till dig:) Hoppas att jag har samma tur och snart bär på mitt blivande barn:)
Det har gått strålande :D Jag blödde en del i början av graviditeten och var säker på missfall, men det blev en liten dotter. Idag blir hon 2 månader :) Trodde aldrig att jag skulle lyckas, framförallt inte att jag skulle ha sån tur att jag var en av de som blödde under graviditeten utan att de var missfall, men bevisligen sker mirakel ibland.
Så tråkigt:( Du verkar klok som lyssnar på din kropp och inte stressar in i något nytt innan det känns bra igen. Tillåt digvatt vara ledsen och besviken för att sedan ta nya tag! Kram
Tyvärr tror jag det är helt kört då det bara blöder mer och mer. Så jag räknar helt enkelt med att det inte lyckades. Får se när vi orkar göra nästa försök. Denna gång har vi i frysen, så det blir skönt att slippa göra allting på nytt igen. Får se när vi kör igång bara, känner att kroppen är fortfarande är rätt trött och inte helt återställd än. Tar ju lite längre tid kanske när man var lite överstimulerad..
Håller tummarna för dig sarah32 och grattis till dig cyanea!