Jag hittade en mask i rumpan! Frågor om springmask
Fan också!
Har haft besvär i rumpan men inte tänkt så mycket på det. Hade mens och hittade igår konstiga trådar i mensen jag aldrig sett förr, typ 1,5 cm långa och vita, men tänkte inte så mycket på det heller.
Idag såg jag en maskjävel i underlivet! Trodde det var en bit toapapper men då jag tog i det och kollade närmare på det så såg jag att det var en jävla mask! Shit. Den till och med rörde lite på sig än då jag petade på den. Den hade krupit ut ur rumpan *spy*
Tydligen hade några krupit in i söidan på mej också, det är så äckligt så jag dör!!!!
Ska köpa maskmedel imorgon till mig och min son och tvätta lägenheten. Det blir ju åtminstone julstädat då i alla fall...
Men! Min bror skulle komma till oss över jul och sova här från onsdag till fredag.
Kan han göra det? Kan han få mask då?
Om han sover på soffan i vardagsrummet med rentvättade lakan?
Vi har ju då avmaskat oss på lördag och han kommer hit på onsdag.
Jag vet att äggen är luftburna och kan finnas i mattor, soffan och typ var som helst. Men tja, vi brukar ju inte sitta nakna i soffan. Och jag läste på nätet att springmaskägg finns typ överallt i omgivningen...
Så, kan min bror komma övernatta här?
Kan jag ha gäster hemma alls? Eller hur lätt smittar det?
Hade tänkt ha fest om en vecka på lördag, måste jag avboka den ellet säga åt gästetna att vi har mask? Hur jäkla lätt smittar det?