• Anonym (Fy)

Bråk med en rabiat feministjävel

Min svägerska är extrem-feminist. Hon benämner min son som "hen". Jag blev rasande och talade om för henne att min son är en kille och stt hon ska sluta kalla honom för "hen". Jag talade om för henne att hon antingen säger hans namn eller "han". Han är inget jävla mellanting som ska kallas för "hen".

Hon svarade att hon vägrar säga "han". Hon sa stt hon enbart tänker säga hans namn eller "hen", vare sig jag vill eller ej.

Gud!!! Jag blir galen. Jag kallade henne för idiot, sedan gick jag därifrån.

Hur fan kan hon vara en sån jävla idiot? Fy!!! Jag vet inte vad jag ska säga till henne. Jag accepterar inte detta.

• Svar på tråden Bråk med en rabiat feministjävel
  • Anonym (Hej)

Man kan ju alltid kolla med barnet hur barnet vill bli definierad och sen be svägerskan att lyssna på när barnet sagt sitt.

• Anonym (Hej)

Då vågar hon nog inte säga hen såvida hon inte är helt IQ-befriad. Hon vill väl högsta nivån av frihet för barnet, att inte hamna i gamla könsroller som blir destruktiva för vårt samhälle men om barnet inte vill bli kallad hen så...

• BCH52

Jadu, hon har inte fattat hur ordet är tänkt att användas. Mot dumheten kämpar själva gudarna förgäves. Så välj dina krig, ibland är det bara hopplöst.

• Anonym (Hej)
    BCH52 skrev 2015-12-19 13:11:36 följande:

Jadu, hon har inte fattat hur ordet är tänkt att användas. Mot dumheten kämpar själva gudarna förgäves. Så välj dina krig, ibland är det bara hopplöst.

Fast det finns människor som vill definiera sig som "hen" men absolut så ska det ju användas när kön kan användas emot en, när könet är irrelevant för en händelse, t.ex. vid brott/juridiska saker och ting.
  • Anonym (Orka)

"Rättar" din svägerska dig när du säger han eller hon? Om inte så låt henne säga hen. Varför göra så stor grej av ett ynka ord. Är ordet hen verkligen värt bråket? Du bör nog fundera på varför du blir så upprörd över ett ord. Det borde finnas bättre och viktigare saker att lägga krutet på, tänker jag.

• Anonym (Fy)
    Anonym (Orka) skrev 2015-12-19 13:18:44 följande:

"Rättar" din svägerska dig när du säger han eller hon? Om inte så låt henne säga hen. Varför göra så stor grej av ett ynka ord. Är ordet hen verkligen värt bråket? Du bör nog fundera på varför du blir så upprörd över ett ord. Det borde finnas bättre och viktigare saker att lägga krutet på, tänker jag.

hon har inga barn. Och vill hon att jag kallar hennes barn för hen eller flodhäst eller vad hon vill så gör jag det
  • Anonym (Labil much?)

Hur orkar du reagera så extremt på en sån skitsak?

Man kan kalla alla människor för hen. Det är ju typ det alla som pratar finlandssvensk gör.

Take a chill-pill.

Sök hjälp för dina aggresionsproblem.

• Anonym (Orka)
    Anonym (Fy) skrev 2015-12-19 13:22:57 följande:
    hon har inga barn. Och vill hon att jag kallar hennes barn för hen eller flodhäst eller vad hon vill så gör jag det
    Jag frågade inte om din svägerska har barn. Jag frågade inte heller om hur du kommer att hantera en ev framtida situation med svägerskans barn. Jag förstår inte ditt svar. Svara på mina frågor/funderingar istället så kanske jag förstår hur du tänker och därmed förstår ditt första svar till mig.
  • Nenne666
    Anonym (Orka) skrev 2015-12-19 13:18:44 följande:

Det är direkt respektlöst att inte lyssna in vad en annan önskar. Vill den här personen inte benämna ett kön, så får den personen helt enkelt använda namnet, det kommer inte att störa någon.
Svar på tråden Bråk med en rabiat feministjävel