• Anonym (Fy)

Bråk med en rabiat feministjävel

Min svägerska är extrem-feminist. Hon benämner min son som "hen". Jag blev rasande och talade om för henne att min son är en kille och stt hon ska sluta kalla honom för "hen". Jag talade om för henne att hon antingen säger hans namn eller "han". Han är inget jävla mellanting som ska kallas för "hen".

Hon svarade att hon vägrar säga "han". Hon sa stt hon enbart tänker säga hans namn eller "hen", vare sig jag vill eller ej.

Gud!!! Jag blir galen. Jag kallade henne för idiot, sedan gick jag därifrån.

Hur fan kan hon vara en sån jävla idiot? Fy!!! Jag vet inte vad jag ska säga till henne. Jag accepterar inte detta.

• Svar på tråden Bråk med en rabiat feministjävel
  • Miss Skywalker
    Anonym (Orka) skrev 2015-12-19 15:51:44 följande:

Ja, ett perfekt sätt att lära sina barn att inte acceptera olikheter och att det är ok. För att vara på den säkra sidan bör man starta en sekt med endast likasinnade så att ingen förvirring eller oliktänkande kan uppstå överhuvudtaget.

Du gav precis en perfekt beskrivning av hela henhysterin..
  • Anonym (sissi)
    Anonym (Fy) skrev 2015-12-19 13:04:49 följande:

Min svägerska är extrem-feminist. Hon benämner min son som "hen". Jag blev rasande och talade om för henne att min son är en kille och stt hon ska sluta kalla honom för "hen". Jag talade om för henne att hon antingen säger hans namn eller "han". Han är inget jävla mellanting som ska kallas för "hen".

Hon svarade att hon vägrar säga "han". Hon sa stt hon enbart tänker säga hans namn eller "hen", vare sig jag vill eller ej.

Hur fan kan hon vara en sån jävla idiot? Fy!!! Jag vet inte vad jag ska säga till henne. Jag accepterar inte detta.

Din väninna har helt missuppfattat hur man använder ordet "hen"!  Har hon ngn typ av utbildning?
  • Elokin

Usch då. Nu kom jag att tänka på boken "Pojken som kallades det" (även om det fallet inte handlade om feminism). Har du koll på hur mamman behandlar sonen annars? Tvingar hon honom att bära flickkläder, leka flicklekar o.s.v.? Hindrar hon honom från att spela boll, klättra i träd, smutsa ner sig och annat som pojkar normalt gör? I så fall är det läge för en anmälan till soc.

• Mandy01

Hen använder man väll när man inte vet huruvida det är en han eller hon - eller har jag missuppfattat något? Tycker din svägerska beter sig märkligt.

• grind
    Mandy01 skrev 2015-12-20 09:51:26 följande:

Hen använder man väll när man inte vet huruvida det är en han eller hon - eller har jag missuppfattat något? Tycker din svägerska beter sig märkligt.

Hen är ett okvädningsord om könet är kännt på barnet, i synnerhet om barnet själv är närvarande. Skulle aldrig acceptera liknande beteende mot mina söner.
  • Mandy01
    grind skrev 2015-12-20 10:03:50 följande:
    Hen är ett okvädningsord om könet är kännt på barnet, i synnerhet om barnet själv är närvarande. Skulle aldrig acceptera liknande beteende mot mina söner.
    Håller med.
  • Anonym (Joakim)
    Anonym (Lina) skrev 2015-12-20 01:11:58 följande:

Varför får man inte svära hos läkaren om man nu gör det bland vänner? Finns det en "osynlig regel" om extra vårdat språk inför doktorer? Varför isåfall? Jag undrar alltså uppriktigt.

För många år sen jobbade jag på ett litet familjeföretag där alla var religösa. Jag är inte religiös och svär som faan men när jag jobbade så anpassade jag mitt språk och tänkte mig för.

Det tycker jag är hänsyn. Man kan gott anpassa sig lite efter andra ibland.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Förälder) skrev 2015-12-19 23:54:23 följande:
    Fast du tilltalar barn på ett bra sätt.

Hen är förnedrat, förminskande, pissa på barnet som i detta fall har ett kön.

Hen är ett begrepp som nyttjas i sammanhang där ingen specifik antyds .

Jag hade slagit vederbörande på käften om "hen" upprepat kallat mitt barn för hen.

...slagit vederbörande medvetslös!
    Har du sökt för de här våldstendenserna?
  • Nenne666
    Anonym (Joakim) skrev 2015-12-20 10:12:40 följande:
    För många år sen jobbade jag på ett litet familjeföretag där alla var religösa. Jag är inte religiös och svär som faan men när jag jobbade så anpassade jag mitt språk och tänkte mig för.

Det tycker jag är hänsyn. Man kan gott anpassa sig lite efter andra ibland.
    Det är väl anpassningsförmågan som är den stora bristen i den här frågan, verkar det som.
  • Anonym (22)
    Anonym (Fy) skrev 2015-12-19 13:04:49 följande:

Jag tror att din svägerska har missförstått hur ordet hen ska användas. Hen används när man inte vet könet på en person. T.ex man ska till tandläkaren men har ingen aning om det är en han eller en hon- och då blir tandläkaren en hen.
Svar på tråden Bråk med en rabiat feministjävel