• Anonym (Fy)

Bråk med en rabiat feministjävel

Min svägerska är extrem-feminist. Hon benämner min son som "hen". Jag blev rasande och talade om för henne att min son är en kille och stt hon ska sluta kalla honom för "hen". Jag talade om för henne att hon antingen säger hans namn eller "han". Han är inget jävla mellanting som ska kallas för "hen".

Hon svarade att hon vägrar säga "han". Hon sa stt hon enbart tänker säga hans namn eller "hen", vare sig jag vill eller ej.

Gud!!! Jag blir galen. Jag kallade henne för idiot, sedan gick jag därifrån.

Hur fan kan hon vara en sån jävla idiot? Fy!!! Jag vet inte vad jag ska säga till henne. Jag accepterar inte detta.

• Svar på tråden Bråk med en rabiat feministjävel
  • Anonym (Orka)
    Miss Skywalker skrev 2015-12-19 15:36:15 följande:

Om jag var du hade jag hållit henne borta från mitt barn. Ingen jävla idiot ska förvirra mitt barn med sån idioti. Om man vet könet på ngn finns det inte en enda vettig anledning att använda ordet hen..

Ja, ett perfekt sätt att lära sina barn att inte acceptera olikheter och att det är ok. För att vara på den säkra sidan bör man starta en sekt med endast likasinnade så att ingen förvirring eller oliktänkande kan uppstå överhuvudtaget.
  • oOOo  oOOo
    Anonym (Orka) skrev 2015-12-19 15:51:44 följande:
    Ja, ett perfekt sätt att lära sina barn att inte acceptera olikheter och att det är ok. För att vara på den säkra sidan bör man starta en sekt med endast likasinnade så att ingen förvirring eller oliktänkande kan uppstå överhuvudtaget.
    Eller så nyanserar man det lite grann och talar om att svägerskan är en idiot men att det finns en hel del andra med avvikande åsikter som inte är idioter.
  • My Little Man

Men Gud... Varför bryr du dig? Hon har väl inte sagt att du måste säga hen? Alla får vi väl prata som vi vill eller?

Och...feministjävel? Och du förväntar hennes respekt?? Hahaha :) Du är rolig du! Använder ordet feminist som om det vore ett skällsord. Gode Gud...

• Rocket Mania
    neverpreggo skrev 2015-12-19 15:45:23 följande:
    Fast det här känns rätt otroligt. Även så kallade rabiata feminister i min omgivning har inga problemet att nämna sin barn för honom/henne men samtidigt uppfostra sina barn till att de kan göra allt vad de vill. Utan att vissa saker ska vara för ett specifikt kön. Att använda hen och mer övergripande ord är bra men känner barnet att det vill kallas för ett visst ord såsom tjej eller kille är det något man ska gå efter. Oftast använder man ju namn ändå och inte vilket kön någon är.
    Det är enbart på familjeliv som man hör talas om de här "rabiata feministerna", i verkligheten har jag aldrig stött på någon. Det är hen hit och hen dit, helst sagt av pedagoger på förskolor (som antingen inte finns eller som sedan bevisligen inte alls använder ordet hen såsom trådskaparen beskriver det).

Min bekantskapskrets består ändå till stor del av folk som använder "hen" (exempelvis när könet är okänt) men jag har som sagt aldrig någonsin hört någon använda hen så konstigt som hen-hatarna på Familjeliv verkar råka ut för hela tiden...
  • oOOo  oOOo
    Rocket Mania skrev 2015-12-19 16:13:50 följande:
    Min bekantskapskrets består ändå till stor del av folk som använder "hen" (exempelvis när könet är okänt) men jag har som sagt aldrig någonsin hört någon använda hen så konstigt som hen-hatarna på Familjeliv verkar råka ut för hela tiden...
    Kanske därför de har blivit henhatare och inte du Drömmer
  • Rocket Mania
    oOOo oOOo skrev 2015-12-19 16:23:34 följande:
    Kanske därför de har blivit henhatare och inte du Drömmer
    Ja det låter ju som den mest logiska förklaringen.

Not.
  • Anonym (Bläckfisk)
    Anonym (Labil much?) skrev 2015-12-19 15:24:18 följande:

Har vänner där ordet "hen" sitter lika djupt som "han/hon" gör hos mig.

Har även en partner som gör sitt bästa för att inte svära hemma hos mina frikyrkliga föräldrar. Men självklart slinker det ut en svordom då och då, oavsett hur mycket han försöker. Det är inget någon av oss gör någon stor grej av. Kan inte tänka mig hur hemskt det varit om någon skällt ut honom för det.

Jag säger som sagt inte att det är rätt av svägerskan att inte försöka gå TS till mötes.

Jag säger att det är fel av TS att dels ställa orimliga krav på sin omgivning, och dels att explodera av ilska om inte alla ställer upp på dessa löjliga krav.

Det är inga orimliga eller löjliga krav att man ska kalla en pojke HAN. Det är normalt bondförnuft! Vad är det för fel på folk som inte fattar detta? Det måste ju vara något allvarligt. Idioti är vad det är och folk som du bara bugar för dårskapen.
  • Anonym (Orka)
    oOOo oOOo skrev 2015-12-19 16:05:50 följande:
    Eller så nyanserar man det lite grann och talar om att svägerskan är en idiot men att det finns en hel del andra med avvikande åsikter som inte är idioter.
    Vem är det som avgör vem som är idioten och vilka värderingar och åsikter som är idiotiska? Är det inte upp till var och en att bedöma det? Ska inte våra barn får avgöra själva hur de vill tänka och tycka? Ska vi pådyvla dem våra åsikter så att de inte behöver tänka eller ta ställning själva?
  • oOOo  oOOo
    Rocket Mania skrev 2015-12-19 16:24:18 följande:
    Ja det låter ju som den mest logiska förklaringen.

Not.
    Hade språket varit logisk hade män och kvinnor hetat 1 och 0. Hen hade varit 1/2
  • Anonym (K)
    Anonym (Fy) skrev 2015-12-19 13:04:49 följande:

Min svägerska är extrem-feminist. Hon benämner min son som "hen". Jag blev rasande och talade om för henne att min son är en kille och stt hon ska sluta kalla honom för "hen". Jag talade om för henne att hon antingen säger hans namn eller "han". Han är inget jävla mellanting som ska kallas för "hen".

Hon svarade att hon vägrar säga "han". Hon sa stt hon enbart tänker säga hans namn eller "hen", vare sig jag vill eller ej.

Gud!!! Jag blir galen. Jag kallade henne för idiot, sedan gick jag därifrån.

Hur fan kan hon vara en sån jävla idiot? Fy!!! Jag vet inte vad jag ska säga till henne. Jag accepterar inte detta.

Jag tycker att du verkar vara ganska så labil i ditt sätt att hantera att din svägerska benämner honom med hen.

Försök istället att tänka utanför "dina egna ramar" angående att "uttrycka sig korrekt "
Svar på tråden Bråk med en rabiat feministjävel