• Anonym (?)

Är man ingen riktig kvinna om man inte bär nagellack jämt?

Tycker ni att man inte är en riktig(= bra) kvinna om man inte bär nagellack i princip varenda dag? Min sambo påstår det nu när jag inte vill måla naglarna längre.

• Svar på tråden Är man ingen riktig kvinna om man inte bär nagellack jämt?
  • Stårschan
    Anonym (?) skrev 2015-12-21 16:23:18 följande:
    Jag tycker inte det heller, men jag vet ju inte...
    Om du har så här svårt att stå på dig mot ett så korkat resonemang så vill jag bara höja ett varningens finger. Det låter som om han håller på att försöka börja trycka ner dig och forma dig efter hans vilja. Om du märker att du börjar anpassa din personlighet för att den ska passa hans önskemål, och om du blir lite orolig för vad som skulle hända om du INTE gör det (t.ex. om han slänger åt dig hånfulla kommentarer, skrattar åt dig eller rentav påstår att du är dum i huvudet om du inte fattar hur rätt han har) så bör du ta dig en riktigt funderare på om han verkligen är något att ha. Slut dig inte, utan prata med folk runtomkring dig, och värna för guds skull din personliga frihet!
  • Anonym (?)
    irrbloss_83 skrev 2015-12-21 16:26:12 följande:
    Alla såna där kommentarer är per definition idiotiska. Definitionen på kvinna (från wiktionary) är 
    kvinna uttal: /?kv??na/ (ofta vuxen) människa av kvinnligt kön

Är man en sådan är man en riktig kvinna. Nagellack eller ej. Din sambo kan ju föredra nagellack av andra skäl, men då får han använda korrekta argument. 
    Han har många argument om vad en riktig kvinna är, men idag var det bara nagellacket det gällde. Men jag kanske kan börja måla igen om han blir nöjd då. Så jobbigt är det ju inte.
  • Anonym (?)
    taquine skrev 2015-12-21 16:26:46 följande:
    Nu vet du..såklart du är en riktig kvinna ändå, lovar smile5.gif Herregud hur är vissa nissar skapade?:(
    Han har lite speciella åsikter bara.
  • Anonym (?)
    Stårschan skrev 2015-12-21 16:28:15 följande:
    Om du har så här svårt att stå på dig mot ett så korkat resonemang så vill jag bara höja ett varningens finger. Det låter som om han håller på att försöka börja trycka ner dig och forma dig efter hans vilja. Om du märker att du börjar anpassa din personlighet för att den ska passa hans önskemål, och om du blir lite orolig för vad som skulle hända om du INTE gör det (t.ex. om han slänger åt dig hånfulla kommentarer, skrattar åt dig eller rentav påstår att du är dum i huvudet om du inte fattar hur rätt han har) så bör du ta dig en riktigt funderare på om han verkligen är något att ha. Slut dig inte, utan prata med folk runtomkring dig, och värna för guds skull din personliga frihet!
    Asså, han är dominant, men det har jag inga problem med. Nagellack är ju ingen big deal heller.
  • Anonym (fånigt)

va? Jag är 45 och har i princip aldrig nagellack. Ingen man har någonsin kommenterat detta. 

om han tror det sitter i naglar, kan du väl kontra med nåt lika löjligt om honom. Var sitter det "manliga" månntro? 

• Anonym (Oj oj)

Tror inte det TS! Jag har turkost nagellack och mitt ex tittade med avsmak, en jag dejtar föredrar annan färg. Jag tror kvinnligheten sitter i färgen inte för mkt från kvinnliga mallen

• fluu
    Anonym (?) skrev 2015-12-21 16:27:27 följande:
    Jo, det vet jag ju, men jag vill ju inte att han ska tycka sämre om mig.
    Tycker han sämre om dig pga dina naglar så är han absolut inget att ha ändå!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (?)
    Anonym (fånigt) skrev 2015-12-21 16:32:46 följande:
    va? Jag är 45 och har i princip aldrig nagellack. Ingen man har någonsin kommenterat detta. 

om han tror det sitter i naglar, kan du väl kontra med nåt lika löjligt om honom. Var sitter det "manliga" månntro? 
    Han är som sagt lite speciell.
  • Anonym (?)
    Anonym (Oj oj) skrev 2015-12-21 16:35:46 följande:
    Tror inte det TS! Jag har turkost nagellack och mitt ex tittade med avsmak, en jag dejtar föredrar annan färg. Jag tror kvinnligheten sitter i färgen smile5.gif inte för mkt från kvinnliga mallen smile5.gif
    Vi kanske skulle byta då..... Jag tycker inte att det ska spela någon roll.
  • Anonym (lisa)

Det är klart kvinnligheten inte sitter i nagellacket. Men nagellack är ett kvinnligt attribut och om min man önskade att jag bar nagellack för att han tycker att jag är fin i det så skulle jag göra det eftersom det inte är någon stor grej för mig.

Känn efter. Vill du absolut inte göra det så ska du självklart inte göra det. Men om det inte är någon stor grej för dig och du kanske också trivs med att göra din man glad ska varför inte.

Svar på tråden Är man ingen riktig kvinna om man inte bär nagellack jämt?