• Anonym (?)

Är man ingen riktig kvinna om man inte bär nagellack jämt?

Tycker ni att man inte är en riktig(= bra) kvinna om man inte bär nagellack i princip varenda dag? Min sambo påstår det nu när jag inte vill måla naglarna längre.

• Svar på tråden Är man ingen riktig kvinna om man inte bär nagellack jämt?
  • Anonym (Anna)

Antar att han har stort skägg, hår på bröstet och slips varje dag för annars är han väl ingen riktig man.......

• Tribute

Tänk så olika man kan vara. Jag målar aldrig naglarna, jag tycker det är äckligt att inte se om det samlats smuts under dem. Någon gång fick jag ett ryck och målade dem och då skrattade i stort sett min sambo ut mig och tyckte att "det ser förjäkla tattigt ut med nagellack alltså" :D

Jag är ändå kvinna. Jag sminkar mig, rakar mig, har alltid klänning/kjol men ICKE nagellack. Tycker särskilt de med lösnaglar målade i olika mönster ser otroligt whitetrash ut.

• Anonym (äkta kvinna)
    Tribute skrev 2015-12-22 17:50:39 följande:

Tänk så olika man kan vara. Jag målar aldrig naglarna, jag tycker det är äckligt att inte se om det samlats smuts under dem. Någon gång fick jag ett ryck och målade dem och då skrattade i stort sett min sambo ut mig och tyckte att "det ser förjäkla tattigt ut med nagellack alltså" :D

Jag är ändå kvinna. Jag sminkar mig, rakar mig, har alltid klänning/kjol men ICKE nagellack. Tycker särskilt de med lösnaglar målade i olika mönster ser otroligt whitetrash ut.

Och för att inte tala om hur jäkla obekvämt det ser ut med lösnaglar som är 10 mil långa. Jag kan inte skriva på min telefon om naglarna är för långa. Så därför, klipp klipp :)
  • Zombie von Rymmen
    Anonym (?) skrev 2015-12-21 16:26:41 följande:
    Jag fattar väl att den inte gör det, men vill ju inte bli mindre kvinnlig eller "könlös" som han säger.
    Vilket stolpskott. Inte fanken föds någotdera kön med förmåga att ha färgade naglar, så det är inget som definierar ett kön. Hur en föredrar dekoreringar är en smaksak för var och en.

Det är varning på den där typen, det är rätt så manipulativt. Och du TS är alldeles för undfallande och ursäktande. Din man är inte dominant, han är förtryckande.
  • Plupp73

Det var nog det här årets mest IQ-befriade kommentar. Vad ser du hos den mannen. Att jag gifte mig med min tidigare sambo berodde på att han sa att jag alltid var som vackrast när jag vaknade på morgonen (osminkad och naken i ansiktet)

Själv är jag i själ och hjärta en hästtjej och en skogsmulle som gärna fjällvandrar och är i skog och natur. Där passar inte nagellack så bra. Så de som älskar mig måste göra det utan smink och nagellack, sedan är det väl en bonus om jag någon gång tar på det.....

• jeolpeol

En riktig kvinna är någon som identifierar sig som kvinna. Nagellack är bara lite färg på naglarna. Och din man låter manipulativ.

• Anonym (förnuft)

Din sambo är ett stolpskott.

Ibland har jag naglar, ibland inte. Det är opraktiskt, miljöförstörande och rätt ohygieniskt men kan ibland vara kul/snyggt.

I flera yrken får man inte ens ha långa naglar när man jobbar, är inga som jobbar med dessa kvinnor då?

• Anonym (Kasper)

Kort svar till Ts:
    Nej!

• Nejdutack

Löjligaste jag hört!! Även fast jag själv alltid har nagellack, känner mig naken utan. Min kvinnlighet sitter inte i mitt nagellack vill jag lova! Din man är ett UFO!

• Lavish

Jag har ett jobb där vi inte får bära nagellack. Det är ett kvinnodominerat yrke där vi i övrigt gör saker som är mycket mer traditionellt kvinnliga än knappt något annat. Väver och broderar till exempel. 

Svar på tråden Är man ingen riktig kvinna om man inte bär nagellack jämt?