Är man ingen riktig kvinna om man inte bär nagellack jämt?
Tycker ni att man inte är en riktig(= bra) kvinna om man inte bär nagellack i princip varenda dag? Min sambo påstår det nu när jag inte vill måla naglarna längre.
Tycker ni att man inte är en riktig(= bra) kvinna om man inte bär nagellack i princip varenda dag? Min sambo påstår det nu när jag inte vill måla naglarna längre.
Äsch du visar bara att du är okunnig, både högklackat och smink var ursprungligen något som män använde.....
Högklackat gav så klart längd och gjorde att männen verkade mer imponerande, och det var något som kvinnorna ville imitera.
Sminket var också något som först bara män hade, sen började även kvinnor sminka sig, och sedan blev det bara kvinnor som var sminkade.
Då går alla som jobbar i vården bort eftersom man inte får ha nagellack på arbetstid pga hygien. Knäpp åsikt!
Nä.
Säger som andra i tråden...kvinnligt sitter inte i smink eller nagellack.
Jag skulle inte acceptera den typen av krav. Det är ju också så, att man naturligt gör sig fina för varandra i början. Men sedan måste man börja kunna slappna av och vara sig själv. Det är inte rimligt att man t.ex. måste gå upp före honom på morgonen, duscha och göra make-up så att han aldrig ska få se en ofräsch eller osminkad... Likaså med nagellacket tycker jag, blir det tjat och tvång på detta så vill jag inte vara med. Så viktigt kan det inte vara, och är det det ändå så är det en fetisch d.v.s. en sexuell perversion. Och då vill jag inte vara med heller.
tvärtom, jag tycker en riktig kvinna inte har nagelack, för då ser man att hon inte har nåt emot att jobba med händerna :P
Seriöst, målade naglar gör varken från eller till för mig, men perfekt manikurerade långa naglar visar att man har att göra med en fåfäng primadonna som tror att andra ska fixa allt för henne ;)
tvärtom, jag tycker en riktig kvinna inte har nagelack, för då ser man att hon inte har nåt emot att jobba med händerna :P
Seriöst, målade naglar gör varken från eller till för mig, men perfekt manikurerade långa naglar visar att man har att göra med en fåfäng primadonna som tror att andra ska fixa allt för henne ;)
Jag tycker det är väldigt fint med målade naglar.
Men jag tycker din man utövar makt på dig, han äger inte dig och kan inte bestämma om du vill ha nagellack eller inte, det är helt upp till dig.
Du är naturligtvis precis lika mycket kvinna oavsett om du har nagellack eller inte.
Han borde istället frågat dig om du ville måla naglarna för hans skull istället för att komma med påhopp, och sedan vara nöjd med dig oavsett hur du gör.
Nej jag lägger inte speciellt mycket tanke på tjejers nagellack skulle vara om det är en färg som sticker ut
Sexiga tår måste vara målade :)