• Anonym (skuskrus)

Varför blir folk så upprörda av SD?

Ända sedan valet har jag märkt av ett väldigt olustigt klimat på Facebook m.m. Flera vänner har gått ut och öppet påbörjat häxjakter på folk som de misstänker är anhängare eller sympatisörer med SD. Minns att det var och är väl än idag häxjakt bland media inkl andra partier, åtminstone vad jag upplevt, på folk som råkar tycka något som SD säger är bra...

Kan nån förklara varför denna hets och agg över att ett parti fått fler röster än vad många kanske räknade med? Borde väl betyda att vårt demokratiska valsystem funkar.

Tråkigt är väl att folk inte verkar få rösta på vad de vill utan att förföljas. Tycker det liknar scener ur historien med diktaturer och dyl. Röstar du inte på den stora ledaren så blir det "off with her head" som drottningen i Alice i Underlandet sa....

Jaja, det är väl vad Sverige har blivit till. Själv röstade jag inte på SD men är för demokrati och mot hjärntvätt av folket....

• Svar på tråden Varför blir folk så upprörda av SD?
  • Rutgers
    Världsmedborgare skrev 2016-01-17 08:46:36 följande:
    Jag försår att det är tröttsamt för dig, att det finns så många nazister och andra högerextremister hos SD.
    Du vill iju nte ens veta av den sanning som finns, utan försöker på alla sätt avfärda den.
    Tydligen så duger inte ens J Åkessons egna påstående om att det finns 10% av de som har varit med sen före år 2000, inte hellar de fakta som lagts upp om kända nazister som forfarande finns hos SD, trots att 2013 så valdes en fullblodsnazist in i Höör.
    Fast nu pratar du bara runt. Det enda vi ville veta är vem/vilka i rikdsdagen hos SD som är nazist, no more, no less.

• Världsmedborgare
    Rutgers skrev 2016-01-17 13:09:06 följande:
    Fast nu pratar du bara runt. Det enda vi ville veta är vem/vilka i rikdsdagen hos SD som är nazist, no more, no less.

Inte alls, du har fått en förklaring till varför det inte sitter någon som öppet erkänner sig som nazist i riksdagen.
    Nåt som jag är helt säker på att du redan visste, så du försöker enbart driva en agenda som har ett givet svar.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Rutgers
    Världsmedborgare skrev 2016-01-17 13:19:30 följande:
    Inte alls, du har fått en förklaring till varför det inte sitter någon som öppet erkänner sig som nazist i riksdagen.
    Bra, då är vi eniga om att Nihka hade fel.

• Digestive
    Världsmedborgare skrev 2016-01-17 08:46:36 följande:

Jag försår att det är tröttsamt för dig, att det finns så många nazister och andra högerextremister hos SD.

Du vill iju nte ens veta av den sanning som finns, utan försöker på alla sätt avfärda den.

Tydligen så duger inte ens J Åkessons egna påstående om att det finns 10% av de som har varit med sen före år 2000, inte hellar de fakta som lagts upp om kända nazister som forfarande finns hos SD, trots att 2013 så valdes en fullblodsnazist in i Höör.

Du vägrar, eller så är du bara naiv, då du inte vill veta av sanning om hur den här typen av partier arbetar, att dom har lögnen och förnekelsen som redskap för att nå sitt mål.

Du verkar på nåt vis tro att bara för att SDbytt framtonig, så försvann alla nazister och andra högerextremister, men är det givetvis inte, sån´t händer bara inte.

Och det bevisas av historien, då det inte finns ett enda vänster/högerextremt parti som inte agerat på samma sätt som SD gör idag.

Varför man gör det, är för dom vet att det fungerar, att dom når framgång genom att förneka och ljuga och aldrig, oavsett vad, erkänna det.

Det som behövs för att nå full framgång, är en syndabock och rätt politiskt klimat, och just nu har SD draghjälp av båda, faktiskt så går det mesta SD:s väg, så dom behöver bara ösa på mer brnsla på brasan för att få an fler anhängare.

Och deras offentliga politiker behöver inte ens göra nåt själva, dom kan ängna sig åt att putsa på sin officiella framtoning, hävda nolltolerans och prata om ekonomisk undergång, trots att vi utan minsta svårighet kan se att båda sakerna är fel.

Skitjobbet gör rasisterna och högerextremisterna åt dom på t.ex Nätet, givetvis påhejade i det fördolda av SD, inte ett ord kommer från SD själva, när dessa gör sig till företrädare för SD.

Vilket är det mest talande beviset för att dom är SD:s mest omhuldade grupp.

Och nej, jag tror inte du vill förstå, du har målat in dig i ett hörn och nu kan du inte erkänna att du har fel, så du lär göra precis som SD vill, förneka sanningen, trots att den ligger helt synlig för den som vill se.

Du vill istället övertyga oss att SD är ett undantag, men så är det inte, och så kommer det heller aldrig att bli.

Inte ens Ungern eller Polens regimer, vilka är SD partners, tycks få dig att reagera, trots att nu även EU, sent om sider, har gjort det.

Du är bara tröttsam när du uttalar dig som om du visste exakt hur jag stod eller såg på Sverigedemokraterna. Kom ner på jorden, du beskriver en figur som du själv har hittat på.

Slå upp begreppet "halmgubbe" någon gång den här veckan. När du har tid. Sätt dig ner och gå igenom det begreppet och släpp det inte, fören allt som berör begreppet är totalt glasklart.
  • Gung Ho

Jag skulle vilja säga att det största kampanjarbetet för SD görs av 'väldigt övertygad vänster' samt mainstreampartier över hela skalan som dras med i den kollektiva beröringsskräcken..
    SD har dock varit bra på att utnyttja all hjälp de fått.

• Världsmedborgare
    Gung Ho skrev 2016-01-18 20:27:39 följande:
    Jag skulle vilja säga att det största kampanjarbetet för SD görs av 'väldigt övertygad vänster' samt mainstreampartier över hela skalan som dras med i den kollektiva beröringsskräcken.. SD har dock varit bra på att utnyttja all hjälp de fått.
    Då frågar jag igen, vilka är de du kallar vänster, alla har hört talas om dom, men ingen tycks veta vilka dom är, gäller det även dig?
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2016-01-18 18:36:59 följande:
    Du är bara tröttsam när du uttalar dig som om du visste exakt hur jag stod eller såg på Sverigedemokraterna. Kom ner på jorden, du beskriver en figur som du själv har hittat på.

Slå upp begreppet "halmgubbe" någon gång den här veckan. När du har tid. Sätt dig ner och gå igenom det begreppet och släpp det inte, fören allt som berör begreppet är totalt glasklart.
    Slut på sakargumenten ser jag.
  • Världsmedborgare
    Anonym (kortakommanden) skrev 2016-01-16 21:07:38 följande:
    Jag trodde först att det var Sverige du beskrev men sen såg jag "begränsad pressfrihet" och eftersom pressen i Sverige snarare har "begränsad kvalité" antar jag att du menar något annat land. Oklart vilket eftersom media och vissa på detta forum alltid skriver om ökad rasism oavsett vilket europeiskt land det handlar om.
    Vilka är de media du avser, namn på dom och exempel på vad du menar, så vi kan förstå vad du menar.
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2016-01-19 10:50:27 följande:

Slut på sakargumenten ser jag.

Argument? Jag ställde en ensam och rak fråga till nihka. Såhär såg den ut:
    Digestive skrev 2016-01-11 01:40:42 följande:

Vad är det för nazist/nazister som sitter med på Svergedemokraternas riksdagsstolar?

Menar du att jag behöver argument för att ställa en fråga eller för att värja mig ifrån dina påhitt om mig? Kan meddela att jag inte behöver argument för någotdera, varken för att ställa en fråga eller för att värja mig ifrån din skenande fantasi.

Behöver jag förklara det här närmare för dig?
  • Furienna
    Anonym (Utmedrasisterna) skrev 2016-01-19 11:57:12 följande:
    Vi blir extremt upprörda eftersom SD är ett rasistiskt parti och det FINNS INGEN DEMOKRATI I RASISM! 

Du verkar inte ha så många hästar hemma TS, ta och läs på lite.
    Så du menar att alla de 13 % av väljarna som röstade på SD i senaste valet inte hade "läst på"?
Svar på tråden Varför blir folk så upprörda av SD?