• TTs mamma

BF februari 2016

Vi väntar vårt andra barn i februari 2016 och jag tycker det vore spännande att komma i kontakt med andra som väntar barn då.

• Svar på tråden BF februari 2016
  • TTs mamma

Vi har BF den 19 februari, men har ett kejsarsnitt planerat till ca den 12 februari. Vi bor i Stockholm, var bor ni?

• Pyltet
    Sous skrev 2015-12-26 22:48:08 följande:

Har bf 9/2 och det är andra barnet. Börjar kännas som att det närmar sig nu! Är ni klara med förberedelser och så? Jag jobbar ända till 31/1 och har knappt börjat. Med första tror jag att allt var klart i v 30...

Vi är nästan klara med alla förberedelser. Vi behöver bara införskaffa småprylar som blöjor, hygienprylar och sånt som jag kan komma att behöva efter förlossningen. Känns bra att vara förberedd. Man vet aldrig när lillen väljer att komma :)
  • Pyltet
    TTs mamma skrev 2015-12-26 22:50:19 följande:

Vi har BF den 19 februari, men har ett kejsarsnitt planerat till ca den 12 februari. Vi bor i Stockholm, var bor ni?

Vi är beräknade till 22/2, men jag känner på mig att han kommer att komma tidigare:). Vi bor också i Stockholm. Vilket sjukhus har ni valt?
  • CarroAN

Jag väntar mitt första, beräknad till 11/2. Börjar stressa över allt som måste fixas =)

• zezzan81
    TTs mamma skrev 2015-12-26 22:50:19 följande:

Bor oxå i Stockholm (Nacka:) Har fått mina andra på Sös och planerar att komma dit även denna gång:)
  • idm
    Sous skrev 2015-12-26 22:48:08 följande:

Har bf 9/2 och det är andra barnet. Börjar kännas som att det närmar sig nu! Är ni klara med förberedelser och så? Jag jobbar ända till 31/1 och har knappt börjat. Med första tror jag att allt var klart i v 30...

Vi har samma bf :) Vi har fixat en hel del :) Just nu håller vi på att packa förlossningsväskan :) det enda som saknas i den är saker till mig, såsom amningsbh, amningskäder och trosor i större storlek :)
  • TTs mamma

Vi ska föda på Sös. Vi var där när vi fick vårt första barn och var jättenöjda, dessutom ligger det nära vilket känns som ett extra stort plus nu när vår tvååring kommer vara hemma. Förhoppningsvis kan han hälsa på oss och så blir det snabbt och smidigt för min sambo att hälsa på honom hemma. Jag är mer oroad över hur tvååringen ska må, tycka och känna för att få ett småsyskon än för den kommande lillebrorn.

• Pyltet
    zezzan81 skrev 2015-12-27 10:36:47 följande:

Bor oxå i Stockholm (Nacka:) Har fått mina andra på Sös och planerar att komma dit även denna gång:)

Kände du dig nöjd med SöS? Själv bor jag i Farsta men valde Huddinge som sjukhus. Med de andra två hänvisades vi till Södertälje. Tyckte vi blev välbemötta och väl omhändertagna där.
  • zezzan81
    Pyltet skrev 2015-12-27 17:53:54 följande:

Kände du dig nöjd med SöS? Själv bor jag i Farsta men valde Huddinge som sjukhus. Med de andra två hänvisades vi till Södertälje. Tyckte vi blev välbemötta och väl omhändertagna där.

Jag har personligen varit mkt nöjd med Sös, men har vänner som haft mindre lätta förlossningar som inte alls varit lika nöjda. Första barnet fick jag på södra BB och vill gärna dit denna gången med om det är möjligt. Hur var Huddinge?
  • Pyltet
    zezzan81 skrev 2015-12-27 18:02:28 följande:

Jag har personligen varit mkt nöjd med Sös, men har vänner som haft mindre lätta förlossningar som inte alls varit lika nöjda. Första barnet fick jag på södra BB och vill gärna dit denna gången med om det är möjligt. Hur var Huddinge?

Huddinge har jag inte testat ännu, men snart så :)

Dock så har alla som jag känner och som har fött på Huddinge och varit väldigt nöjda. Vi tänker att eftersom det ändå är Sveriges största sjukhus så borde vi inte behöva oroa oss för att bli hänvisade vidare. Min största oro är att bli skickad hem eller hänvisad vidare eftersom mina tidigare förlossningar gick rätt fort.
Svar på tråden BF februari 2016