• TTs mamma

BF februari 2016

Vi väntar vårt andra barn i februari 2016 och jag tycker det vore spännande att komma i kontakt med andra som väntar barn då.

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Mamma till två gullegrisar

En till här :) väntar vårt tredje barn med bf 25 februari.

Vet ni könet? Vi ska på ett andra ul på tisdag för att kolla om moderkakan har flyttat sig. Den ligger för utgången. Och då sa bm att vi ska kolla kön, för på rul så var den livlig och ville inte visa :)

• Februari16
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-27 22:29:23 följande:

Vet ni könet? Vi ska på ett andra ul på tisdag för att kolla om moderkakan har flyttat sig. Den ligger för utgången. Och då sa bm att vi ska kolla kön, för på rul så var den livlig och ville inte visa :)

I min mage rumlar det runt en liten grabb iaf
  • zezzan81
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-27 22:29:23 följande:

I min en tjej:). Var på tillväxtul i dag och fick det bekräftat igen samt att det är en stor tjej redan.. Tror jag får sluta äta tills hon ska ut nu;))
  • zezzan81

[quote=76161449][quote-nick]Pyltet skrev 2015-12-27 22:21:43 följande:[/quote-nick]Huddinge har jag inte testat ännu, men snart så :)

Sorry då fattade jag fel???? Men kan de verkligen skicka hem er när de vet att det gått fort tidigare? Men förstår att du är nervös över det eller att inte få plats. Vore ju mardrömmen!

• zupermorsan

Hej. Väntar mitt 6:e barn med bf 19/2. Har fått tid för igångsättning 2/2. Planerar att föda på Danderyds sjukhus där 2 av mina barn föds. Har varit mycket nöjd då det var ett lätt val. Har en 1,5 åring hemma så har inte behövt förbereda så mycket. Vill mest att tiden ska gå lite fortare då jag har rejäl värk i rygg och magen är 2 storlekar mindre än innehållet....sover dåligt mm. Inte den roligaste graviditeten så vill helst att min pojk tittar ut snart.

• Sous
    idm skrev 2015-12-27 12:09:52 följande:
    Vi har samma bf :) Vi har fixat en hel del :) Just nu håller vi på att packa förlossningsväskan :) det enda som saknas i den är saker till mig, såsom amningsbh, amningskäder och trosor i större storlek :)
    Roligt med samma bf :)

Ja, amningsbh borde jag köpa ny... Bra att du påminde mig. Måste ta tag i packandet åtminstone!

Vi väntar på en liten pojke till. Hoppas blivande storebror blir glad!
  • Pyltet
    zezzan81 skrev 2015-12-28 20:12:40 följande:

[quote=76161449][quote-nick]Pyltet skrev 2015-12-27 22:21:43 följande:[/quote-nick]Huddinge har jag inte testat ännu, men snart så :)

Sorry då fattade jag fel???? Men kan de verkligen skicka hem er när de vet att det gått fort tidigare? Men förstår att du är nervös över det eller att inte få plats. Vore ju mardrömmen!

Jag har ju hört en del som sagt att de fick skickas hem eftersom man inte ansåg att det var tillräckligt långt gånget. Men för mig kan det ju gå rätt fort. Dessutom gick aldrig vattnet, utan de fick ju spräcka hinnan för att underlätta när jag var så pass öppen att bebisen redan var på väg ut.

Samtidigt så har det gått 11 år sen sist jag förlöstes och det är en ny pappa, så jag vet inte hur det kommer att gå denna gång. Kan det påverka tror ni?
  • zezzan81

[quote=76165447][quote-nick]Sous skrev 2015-12-28 22:36:49 följande:[/quote-nick]Roligt med samma bf :)

Ja, amningsbh borde jag köpa ny... Bra att du påminde mig. Måste ta tag i packandet åtminstone!

Köpte 3st på Twillfit i går på superrea, bara ett tips om du har Twillfit nära:)

• zupermorsan
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-29 22:26:34 följande:

Är en pojk vi ska få :)) väger nästan 2 kg och vid bf beräknas han väga det dubbla. Så blir nog en stor gosse..

Hej. Jag var på tillväxt ul i dag 32+4 och bebis beräknades väga 2225 nu. +8% enl deras tabell. Vad han "skulle" väga vid födsel kunde hon inte svara på utan sa bara han är normal, inte stor men inte liten heller ( jag var orolig att han skulle vara stor pg SF mått). Tror jag är beräknad 6 dagar före dig. Sa dom hur många % +lr- han var när ni gjorde ul? Om jag inte minns fel räknar man inte med att bebisen ökar 150 gr nu?
Svar på tråden BF februari 2016