• TTs mamma

BF februari 2016

Vi väntar vårt andra barn i februari 2016 och jag tycker det vore spännande att komma i kontakt med andra som väntar barn då.

• Svar på tråden BF februari 2016
  • TTs mamma

Vi har planerat kejsarsnitt till ca den 12/2 och behöver köpa en syskonvagn. Plötsligt nu efter nyår så känns det som att det är väldigt snart och att det börjar bli bråttom på riktigt!

Vi har en smal hiss och måste därför ha en vagn där ena barnet sitter framför det andra. Vi har hört att Phil &Teds gör bra sådana vagnar, är det någon annan som har erfarenhet eller tips om sådana vagnar?

• Sous

Jag undrar lite om era bebisar fixerat sig än? Jag går in i v 36 om ett par dagar och bebisen ligger envist på tvären. Antar att bm ska titta på det på besöket i övermorgon, men är det någon som vet om det är sent?

• Sous
    zezzan81 skrev 2015-12-29 10:44:23 följande:

[quote=76165447][quote-nick]Sous skrev 2015-12-28 22:36:49 följande:[/quote-nick]Roligt med samma bf :)

Ja, amningsbh borde jag köpa ny... Bra att du påminde mig. Måste ta tag i packandet åtminstone!

Köpte 3st på Twillfit i går på superrea, bara ett tips om du har Twillfit nära:)

Tack! Bra tips!
  • idm
    Sous skrev 2016-01-03 08:10:39 följande:

Jag undrar lite om era bebisar fixerat sig än? Jag går in i v 36 om ett par dagar och bebisen ligger envist på tvären. Antar att bm ska titta på det på besöket i övermorgon, men är det någon som vet om det är sent?

När jag var hos bm i vecka 33 så hade bebis vänt sig, dock inte fixerad. Nu ska jag till bm igen på fredag, är i vecka 36 då och hoppas på att bebis fortfarande ligger rätt och förhoppningsvis fixerad :) Jag hoppas att din bebis ger med sig och vänder sig tillrätta snabbt :)
  • Söpöliini

Hoppar gärna in här om det är okei :)
    Väntar mitt andra barn i slutet av februari, en liten pojke med BF 24.2.

Jag var till rådgivingen (mvc i Finland) på torsdagen och enligt hälsovårdaren ligger han med huvudet fixerat redan, hon kunde iallafall inte rucka på det.

• Angels dream

jag väntar mitt första med bf 20/2. en flicka. vi bor i skåne någon mer som gör det?

• mapi

Hej

Vi väntar vårt första barn, en son med BF 10/2. Nu är jag i v. 34+5 och det börjar bli lite nervöst nu ???? Vår lilla pojke vände sig tidigt (v. 29) har legat så sedan dess och sparkar mycket på mina revben hehe.

• zupermorsan
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-30 15:15:48 följande:

Jag är i v31+5 idag gjorde ju ul igår. Då beräknades han väga 1980 g något.. nästan 2 kg iallafall. Hon

sa inget om någon procent. Hon sa att vid bf beräknas han väga det dubbla. Runt 4 kg. Och räknar jag på det så är det en ökning på runt 280 gr i veckan.

Då ligger du en vecka före mig. Vad har du för SF mått? Jag hade 30-31 i SF mått i v 31+4.

Hej. Var hos bm idag och hade ett sf mått på 36. Har i dag gått 33+5. Följer min kurva och har 26 dagar kvar.
  • idm
    mapi skrev 2016-01-04 00:25:47 följande:

Hej

Vi väntar vårt första barn, en son med BF 10/2. Nu är jag i v. 34+5 och det börjar bli lite nervöst nu ???? Vår lilla pojke vände sig tidigt (v. 29) har legat så sedan dess och sparkar mycket på mina revben hehe.

Vi väntar med en liten gosse :) BF 9/2. Här börjar det också bli nervöst. När, hur, var starta förlossningen? Hur kommer det kännas? Många tankar :)
  • Sous
    idm skrev 2016-01-03 09:32:56 följande:

När jag var hos bm i vecka 33 så hade bebis vänt sig, dock inte fixerad. Nu ska jag till bm igen på fredag, är i vecka 36 då och hoppas på att bebis fortfarande ligger rätt och förhoppningsvis fixerad :) Jag hoppas att din bebis ger med sig och vänder sig tillrätta snabbt :)

Som tur var verkar bebisen nu ligga med huvudet nedåt, ruckbart än så länge dock. Skönt att slippa vändning osv. Däremot pekar mitt sf-mått mot sky har hoppat upp till en ny kurva två gånger på raken!
Svar på tråden BF februari 2016