• Anonym (ts)

Vad anser ni om bonusmammor som bestämmer när deras bonusbarn får ha sin mobiltelefon framme?

Vad anser ni om bonusmammor som bestämmer när deras bonusbarn inte får ha sin mobiltelefon framme?

• Svar på tråden Vad anser ni om bonusmammor som bestämmer när deras bonusbarn får ha sin mobiltelefon framme?
  • Anonym (LOL)
    Anonym (ts) skrev 2015-12-28 14:10:34 följande:
    Det fanns inget som sa att dom båda var överens!

På vilket sätt menar du att jag hänger ut henne?

Har jag hängt ut henne med namn och adress?
    Fanns det något som sade att han inte gillade att hon sade till barnet?

Tror du inte att hon känner igen sig om hon läser?
  • Anonym (ts)
    Anonym (LOL) skrev 2015-12-28 16:45:29 följande:

Fanns det något som sade att han inte gillade att hon sade till barnet?

Tror du inte att hon känner igen sig om hon läser?

Jag märkte på hans kroppsspråk att han inte gillade när hon sade till barnet.

Hur vida hon känner igen sig om hon läser här vet jag ej.

Det jag däremot vet är att för att det i lagens mening ska räknas som att jag hänger ut henne krävs det att jag t.ex länkar till hennes profil på Facebook

Men hursomhelst är detta off topic diskussion för tråden.
  • Anonym (...)
    Anonym (ts) skrev 2015-12-28 16:51:03 följande:

Jag märkte på hans kroppsspråk att han inte gillade när hon sade till barnet.

Hur vida hon känner igen sig om hon läser här vet jag ej.

Det jag däremot vet är att för att det i lagens mening ska räknas som att jag hänger ut henne krävs det att jag t.ex länkar till hennes profil på Facebook

Men hursomhelst är detta off topic diskussion för tråden.

Men hur vet du att han inte tar upp detta med henne när de är ensamma? De flesta är inte så ohyfsat att de säger sånt när de är en massa folk runt om.
  • Anonym (ts)
    Anonym (...) skrev 2015-12-28 17:23:23 följande:

Men hur vet du att han inte tar upp detta med henne när de är ensamma? De flesta är inte så ohyfsat att de säger sånt när de är en massa folk runt om.

Har jag påstått att jag vet att han inte tar upp detta med henne när dom är ensamma?

Jag tycker det var bra gjort av honom att inte ställa till en scen om det när vi var samlade.
  • Anonym (Hög mysfaktor...)
    Anonym (ts) skrev 2015-12-28 17:28:07 följande:

Har jag påstått att jag vet att han inte tar upp detta med henne när dom är ensamma?

Jag tycker det var bra gjort av honom att inte ställa till en scen om det när vi var samlade.

Det behövde han ju inte. Du gjorde det åt honom...
  • Anonym (...)
    Anonym (ts) skrev 2015-12-28 17:28:07 följande:

Men varför tog du då upp det? Du kunde väntat och pratat med din bror utan att alla andra var där? Eller det var bättre att du var ohyfsad och ställde till en scen?
  • Anonym (ts)
    Anonym (...) skrev 2015-12-28 18:12:46 följande:

Men varför tog du då upp det? Du kunde väntat och pratat med din bror utan att alla andra var där? Eller det var bättre att du var ohyfsad och ställde till en scen?

• EnAnonumius
    Anonym (självklart) skrev 2015-12-28 16:20:03 följande:
    Ok nu har jag iaf läst alla ts inlägg och detta var det töntigaste jag har hört. Du är alltså faster till barnen, bonusmamman gränssätter barnen och har en åsikt som skiljer sig från din. Du är av åsikten att hon inte kan "lägga sig i" deras uppfostran eftersom hon inte är biomamman, men samtidigt lägger du dig själv som FASTER i det. Och du har inte ens pratat med din bror om det, utan hävdar bara att du "känner honom tillräckligt väl för att veta att han inte tycker att det är ok". Du menar också att du känner honom bättre eftersom du är uppvuxen med honom. Newsflash, man är inte samma person som vuxen som när man var barn, och 7 år i ett förhållande gör att man känner den personen bäst av alla. Med ditt resonemang kan inte heller bonusmamman ha åsikter om hur högljudda barnen får vara, hur mycket godis de får äta eller någonting, eftersom de inte befinner sig i sitt eget hem. Menar du att det är hemägaren som står för uppfostran av besökande barn? Du skriver att du har all rätt i världen att ha åsikter om detta, men fattar inte i ditt huvud varför bonusmamman skulle kunna ha åsikter om barnuppfostran.

Vad tycker du att hon borde ha gjort? Ringt barnets biomamma och frågat om barnet får använda mobilen just nu eller? Självklart inte! Det handlar inte om ifall barnet använder mobilen, det handlar om att bonusmamman och pappan sätter reglerna för sin familjekonstellation oavsett var de befinner sig någonstans.

Vad är det som gör att du tycker att just din åsikt om mobilanvändning trumfar någon annans åsikt?

• EnAnonumius
    Anonym (ts) skrev 2015-12-28 14:10:34 följande:
    Det fanns inget som sa att dom båda var överens!

På vilket sätt menar du att jag hänger ut henne?

Har jag hängt ut henne med namn och adress?
    Du är den enda som vägrar att fatta att man kan hänga ut personer på mer än ett sätt.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (ts) skrev 2015-12-28 12:45:18 följande:
    Att jag kallar henne för min brors nya fru beror på att hon inte är barnens biologiska mamma.

Det finns vissa sidor hos min brors nya fru som jag stör mig på.

Jag behöver absolut inte acceptera henne samt att jag behöver absolut inte vara tacksam över att hon säger till.

Det jag däremot behöver göra är att för min brors skull respektera att han har valt henne.
    Det du inte förstår är att ingen bryr sig om du inte accepterar eller respekterar det eller henne (även om det känns otroligt otrevligt och allmänt ohärligt att bete sig så mot någon som tillhör familjen). Du har inget att säga till om. Stackars dem som tvingas vara med dig så mycket. Du verkar ha enorma problem på en sjukt ohälsosam nivå och bör sluta umgås med dem om du inte kan acceptera dem.

Du och hans gamla fru kan ju sitta och snacka hur mycket skit om henne som ni vill. Dock förstår jag inte varför du ska envisas med att vara med dem. Respektera och acceptera hela kittet, inklusive henne och hennes roll i din brors och hans barns liv, eller dra. Du gör inte gott för någon när du håller på sådär. Så hemskt beteende av dig tycker jag.
Svar på tråden Vad anser ni om bonusmammor som bestämmer när deras bonusbarn får ha sin mobiltelefon framme?