första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hur går det för er? :)
Nix, vi har tiden först onsdag nästa vecka. 5 dagar kvar och tiden går långsamt! :)
Jag tycker inte det är några större problem att förstå, man får be om förtydliganden ibland och fattar man inte ändå så kan man ta det på engelska. De har även en del svensk personal så har man tur får man prata med någon som talar svenska. :)
Vi har bara varit på Storkkliniken men bemötandet där är överlag bra tycker jag. Snabba svar både på telefonsamtal och på mail (oftast samma dag max 1 dygn). Så skönt att de har öppet alla dagar på året också. Så när vi har gjort inseminationer nu så har vi gjort i naturlig cykel och testat med ägglossningstest. När vi fått glad gubbe har vi ringt antingen morgonen samma dag eller morgonen efter (omslag på på kvällen) och så har vi fått en tid utan knussel.
Det känns tryggt att Danmark finns om våra ivf - försök inte ger nåt. Även om det såklart inte är gratis. :)
Hur går det för er? :)
180611 - Min cykel verkar också ha flippat ut lite efter hormonstimuleringen och det abrupta avbrottet. Är sex dagar över förväntad mens nu. Jättefrustrerande eftersom vi för en gångs skull bara vill att den ska dyka upp så vi kan få besked på om vi får köra en ny omgång nu eller vänta! Förra veckan hade jag alla symptom med molvärk, trötthet och överkänslighet, dessa har hållt i sig fram tills igår och nu känner jag absolut ingenting. Den kanske lite olägligt hoppar över denna månaden... Isåfall blir det nog inget nytt försök för oss innan sommaren :(
Visst är det typiskt att cykeln alltid ska ställa till det för en? Har du fått din mens än? Jag tror inte jag får nån ägglossning denna månaden. Testade fram tom dag 21 men ingenting. Så nu gav jag upp idag...
Surt, hoppas det blir bättre nästa cykel. Själv ruvar jag på. Har testdag den 29/4 så det är ett tag kvar. Jag blir nästan galen av att bara gå och vänta.
Håller verkligen alla tummar! Väntan måste vara olidlig! Kommer du tjuvtesta eller du har disciplin nog att vänta?
Vad skönt att det ändå kändes som ett bra möte.
Vad är folliklar? :)
Hur kan man se att det finns missfallsrester kvar?
Min sambo ska göra en biopsi som kallas Michigan eller något sånt.
Jag ringde till RMC för att höra varför läkarna ger så olika svar om när man kan få starta sin behandling. Det svaret som jag fick är att när man väl har varit på ivf-mottagning så är allt efter det individuellt. Det är läkaren som bestämmer när man får börja, finns inget kösystem. Vilket jag tycker är väldigt konstigt men som jag helt enkelt får acceptera