• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • 180611
    jooo skrev 2016-05-30 19:40:14 följande:

Va! De trodde jag också fy va tråkigt /: du kommer kanske ha samma som mig i augusti då. Denna eviga väntan!!!

Det visade ju sig att det var fel information jag fått och att vi nu kör på igen med fet. Och det känns ju självklart kanon för det är ju precis som du säger såå jobbigt med all väntan. Hur gör du för att ta dig igenom det?
  • believe 88
    180611 skrev 2016-06-02 22:55:50 följande:

Så tråkigt att det började blöda även för dig. Hur går det nu? Vågat testa? Jag kan dock komma med nåt glädjande iaf. Det visade sig att de sagt fel till mig angående fet när jag ringde. Jag tyckte nämligen det lät så konstigt att behöva vänta mellan stimulerade fet. Så skickade ett mail o frågade lite om varför. Då ringde snart en snäll stackars ssk och bad så mycket om ursäkt. Hon hade helt rört ihop allt och sagt fel. Jag får visst börja direkt med ny frysåterföring nu! Det känns sååå bra!

Ojoj så underbart att höra att dom hade gett dig fel information. . När äblir nästa insättning? ?

Jo jag vågade testa nu på morgonen för att vara på den säkra sidan och det var negativt. Så jag ska försöka ringa till rmc idag och se vad dom säger
  • Niaa
    180611 skrev 2016-06-02 22:58:14 följande:
    Det visade ju sig att det var fel information jag fått och att vi nu kör på igen med fet. Och det känns ju självklart kanon för det är ju precis som du säger såå jobbigt med all väntan. Hur gör du för att ta dig igenom det?
    Så härligt att höra! Väntan är värst tycker jag... Ibland känns det som man inte gör annat..

Imorgon ska jag på VUL nr 2. Var på ett i onsdags och det såg fint ut med många äggblåsor. Vi får se hur det utvecklat sig imorgon men om inget drastiskt hänt blir det äp på tisdag morgon.
  • jooo
    Niaa skrev 2016-06-03 10:07:23 följande:

Så härligt att höra! Väntan är värst tycker jag... Ibland känns det som man inte gör annat..

Imorgon ska jag på VUL nr 2. Var på ett i onsdags och det såg fint ut med många äggblåsor. Vi får se hur det utvecklat sig imorgon men om inget drastiskt hänt blir det äp på tisdag morgon.

Åh lycka till <3 så spännande och följa er andra i väntans tider :)
  • 180611
    believe 88 skrev 2016-06-03 05:30:31 följande:

Ojoj så underbart att höra att dom hade gett dig fel information. . När äblir nästa insättning? ?

Jo jag vågade testa nu på morgonen för att vara på den säkra sidan och det var negativt. Så jag ska försöka ringa till rmc idag och se vad dom säger

Ok! Lycka till med samtalet iaf! Blir det nytt fet nu? Lr visst hade du nåt mer i frysen?
  • 180611
    Niaa skrev 2016-06-03 10:07:23 följande:

Spännande med äggplock!! Kommer säkert gå jättebra!! Men precis som du säger fy vad tråkigt det är att vänta...
  • believe 88
    180611 skrev 2016-06-05 17:44:00 följande:

Ok! Lycka till med samtalet iaf! Blir det nytt fet nu? Lr visst hade du nåt mer i frysen?

Nä det blir ett nytt försök. Hade inga mer i frysen. Så jag får vänta till efter semestern. Känns väldigt drygt att man ska behöva vänta så länge igen.

Blir så trött på all väntan och alla motgångar. Hoppas att man snart kan få se lite ljus...

När ska du försöka igen?
  • 180611
    believe 88 skrev 2016-06-05 18:59:26 följande:

Nä det blir ett nytt försök. Hade inga mer i frysen. Så jag får vänta till efter semestern. Känns väldigt drygt att man ska behöva vänta så länge igen.

Blir så trött på all väntan och alla motgångar. Hoppas att man snart kan få se lite ljus...

När ska du försöka igen?

Aha segt! Blir det augusti då? Hoppas du slipper bli överstimulerad denna gång iaf. Lr kommer jag ihåg rätt att du också blev det sist? Förstår vad du menar. Man orkar liksom inte med hur många motgångar som helst. Jag börjar med äl-stickor imorgon igen så vi börjar direkt med nytt frysförsök. Har 4 kvar i frysen. Så hoppas att nån av den kanske vill stanna...
  • believe 88
    180611 skrev 2016-06-05 19:59:04 följande:

Aha segt! Blir det augusti då? Hoppas du slipper bli överstimulerad denna gång iaf. Lr kommer jag ihåg rätt att du också blev det sist? Förstår vad du menar. Man orkar liksom inte med hur många motgångar som helst. Jag börjar med äl-stickor imorgon igen så vi börjar direkt med nytt frysförsök. Har 4 kvar i frysen. Så hoppas att nån av den kanske vill stanna...

Ja antingen i slutet av juli eller så blir det i augusti.

Jo jag blev överstimulerad och sen trodde ju dom att jag hade en polyp så detta året har bara varit skit rent sagt..

Skönt att du har fyra kvar. Håller alla tummar på att någon av alla ska fästa.
Svar på tråden första försöket RMC