Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Digestive skrev 2024-03-12 21:39:29 följande:
    Nej, inte allt utan som jag beskrev det.

    Precis, och som jag skrev: som varelse är vi varje given dag en salig blandning utav bådadera. Men inte båda samtidigt i/om/kring en enskild sak.

    Du verkar otröttlig med små 'tillbaka kakor' och det du skriver gäller alltså dig själv - som i ena stunden inte ser något fel i mina önskemål, för att i andra stunden hävda att de är en del av ett kulturellt krig, fört av strömningar som du tar spjärn emot. Kanske är det den dissonansen som gör att du inte kan se konservativas underrepresentativitet i Public Service? - för någon annan dissonans har inte du och jag att prata om.

    Visst kan man återupptäcka hjulet om man så vill men det är mer lättåtkomligt att vända sig till filosofer och teologer som har brottats med sådana frågor i hundratals år liksom i nutid, och förkovra sig i dessa sinnen.

    Då har man tillslut en grogrund för egna tankar - en trädgård att ansa och forma till.

    Men är du enbart intresserad av att så frön i krukor som det står SD på så blir det tillslut svårt att få plats med allt som du pekar på. Krukorna är små och folk som inte tycker och tänker som du, är många.

    Aja, det börjar bli svårt att hitta motivation.
    Det är skillnad mellan att önska mer konservativt innehåll och att påstå att PS är partiskt.

    Det är två helt olika påståenden som kan stå var för sig och kan stå tillsammans.

    Så vitt jag vet är det bara jag om tycker som jag tycker. Detsamma gäller säkert för de flesta. 

    Så... var, i vilken tanketradition hittar du dessa filosofer och teologer som delar upp människans tankar och idéer i konservativt/progressivt så som du gör?
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-13 17:12:56 följande:
    Det heter motbevisa och ja, det vore väldigt lämpligt i ett diskussionsforum.

    -----------------------------------------------------------------

    För diskurs.

    Mitt allra första inlägg i det här ärendet innehåll 17 exempel på personintervjuer och dylikt berörande progressiva livsstilar, leverne, tankar et cetera - de var lätta att hitta och jag skulle kunna fylla på med fler utan problem.

    På över ett år så har ingen lyckats presentera fler än ett (1) enda motsvarande program om konservativa (alla påståenden till trots).

    I Sverige så är omkring 30% av befolkningen konservativt lagda och vår gemensamma media är inte mycket att kalla gemensam när det ser så här partiskt ut i Public Services programinnehåll.

    Public Service är varken nyanserar vår konservativa befolkning (vilket lämnar plats för mycket fördomar, vilket tråden i sig är ett utmärkt exempel på) eller är demokratiskt representativ för vår konservativa befolkning.

    Public Service är partiskt till progressivas favör.

    -----------------------------------------------------------------

    Titta klyban, allt ditt spam av tomma påståenden och Padiracs hårklyveri blir som nollställt av att bara göra en liten reboot av diskursen på det här vistet. 🙂Det tog mig mindre än en kvart att nollställa veckor av eran möda.

    Men ni är såklart välkomna att kasta eran tid i sjön om ni inte har någonting bättre för er att göra med den - en liten reboot och varenda nykomling i tråden ser vad diskursen faktiskt handlar om, istället för erat spam av tomma påståenden och hårklyveri.
    Jag tror inte att fler än jag var tillräckligt intresserade av att lägga ner 10 minuter på att hitta ett program som du först påstod inte alls fanns i PS

    Så att ingen annan har gjort det du själv inte orkar prestera ska ingen annan klandras för - du säger ju att du inte orkar leta utan redan har en uppfattning om såväl innehåll i programinslag och klassificeringen.   Dessutom vill du att andra ska motbevisa det du inte har annat än magkänsla och en dualstisk förutfattad mening om.
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-12 23:49:18 följande:
    Javisst och jag väntar fortfarande på exempel som motbevisar min hållning.

    Dualismen vore tanketraditionen och i sak ligger komplementär sådan närmast till hand, för min del, men det är inte heller fixerat inom en sådan tajt ram.

    Sådana tänkare finns från Friedrich Nietzsche (bestridande) till tidig Jordan Peterson (bejakande) till Platon (grundande) med flera.

    Hur exakt terminologin är spelar dock mindre roll för min del men bland annat dessa har tagit olika grep på företeelser som fenomenologiskt kan kokas ner till dikotomin förändra/bevara.
    Jag tror att din hållning kan komma från de fenomenologiska grundföreställningar du har och att det därför inte är möjligt att se bortom de upplevelser du har av PS.

    Är Platons dualism någonting annat än separat body/mind enligt dina tankar?

    Peterson är väl inte annat än en psykolog som har gett ut förenklade självhjälpsbäcker och livsråd - eller har han gett ut något filosofiskt? Har han den skolningen?  Är råden bättre än Pythagoras råd om att inte är bönor? 

    Fenomenologin har ju många förgreningar åt alla håll, den bär väl i sitt Hegelianska ursprung en dialektik och föreställningen om en världande.

    En del av detta tankesätt drev Marx och Engels tankar om den historiska materialismen, en av våra föreläsare ville mena att Marx tankar i mycket var en omläsning och nyapplicering av Hegels tankar. MArxism i detta begrepp är en fråga om vad som driver händelser och utveckling i värden, det är en historisk teori. Marx och Engels kommunism är det sätt de anser att de historiska förutsättningarna ska och tvunget måste utvecklas.

    Den tyska konservativa revolutionen som känneteckans av radikalkonservatism har också sitt ursprung i Hegels teoretiserande om världsanden och Hegels konservatism.

    Nu vet jag inte hur utvecklade dina tankar runt allt detta är, men det är uppenbart att det är de teoretiska grunderna för din tolkning gör att du verkar se dualismen mellan konseravtiv/progressiv som a priori och därför inte kan kliva ur Hegels badkar och se andra perpektiv.
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-13 20:55:33 följande:
    Kan i och för sig bemöta det här då det är allmänt kul och möjligtvist intressant för någon.

    Ja, tidiga Jordan Peterson består bland annat av verket Order and Chaos liksom hans tidigare föreläsningar (då han arbetade som universitetslärare) innehåller såväl filosofi och teologi. Alltihop finns även tillgängligt på Youtube då hans föreläsningar spelades in och för att han varit generös nog att lägga upp Order and Chaos efter att försäljningarna nått ett visst mål (det samma gäller hans verk i övrigt).

    Hans intåg i politiken gjorde honom känd men har även varit något av ett fall - det är tacksamt i den mening att man överhuvudtaget lade märke till honom överhuvudtaget men i mitt tycke har det varit en alldeles för stor distraktion.

    Idag är tyvärr hans ringar rubbade av bland annat hjärnskador även om han - sakta men säkert - verkar återställas någorlunda nära sitt ursprungliga skick.

    Hur som haver så vore det olyckligt att enbart känna honom via hans politiska spår, då missar man ungefär 95% av hans eftermäle.
    Vad jag kan se då har Peterson kandidatexamen i politisk vetenskap och  psykologi samt en doktorsexamen i klinisk psykologi.

    Varken filosofisk eller teologisk examen.
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-13 20:06:58 följande:
    Vilket badkar anser du lämpligt när jag för en diskurs om progressivt/konservativt om inte progressivt/konservativt?

    Mycket text för att slutligen landa i att jag mentalt borde förflytta mig till en helt annan diskurs.

    Det är en skillnad på att kunna rabbla upp fakta om filosofi och på att besitta ett praktiskt kunnande i det samma - jag är lagd åt det senare och blir därmed inte bortspelad så lätt som du verkar tro.

    Gör den faktiska diskursen en tjänst och leverera motbevis mot min hållning istället för Wikipedia-monologer.
    Nej, det var att tänka högt och mycket text för att slutligen landa i att det är förklarligt att du landar i din diskurs och har svårt att ta in andra synsätt. Vi är alla fångar i olika paradigm. 

    Men att du håller till i dina hjulspår hindrar inte att andra håller till i andra hjulspår och gör andra klassificeringar och värderingar av programinnehållet baserat på andra grunduppfattningar. 

    Fenomenologi har väl också grenar ut till postmodernism om jag drar mig rätt till minnes. Postmodernistiska hållningar i fråga om verklighet och sanning florerar ju här på FL bland SDs vurmare och alternativhögern och de radikalkonservativa. 

    Nu då du vet vad du grundar dina tankar och föreställningar på går det faktiskt att ha en mer meningsfull diskussion om i vilken mån de grunduppfattningarna påverkar hur verkligheten uppfattas.

    Det finns ju ingenting som säger att just din grunduppfattning är sann i betydelsen att det finns någon bakomliggande faktisk verklighet som är oberoende av tyckande.  Hittills är det väl faktiskt så att ditt tyckande enlig dig gäller som sanning om ingen kan motbevisa de spekulativa påståenden som kommer ur de länge outtalade grunduppfattnigarna.   Alla tidigare spekulativa påståenden utan belägg får ju nu ett begripligt sammanhang och grund 
  • Padirac
    KN75 skrev 2024-03-14 17:02:01 följande:
    Varje inlägg, vartenda ett av alla dina inlägg, är off topic.

    Ämnet/trådstarten är:
    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska.


    Sanningen och fakta gällande vad man anser och hur man uppfattar public service är:

    Nej   78%

    Ja   22%

    En alldeles total och övertygande majoritet svarar NEJ.
    Den övertygande majoriteten uppfattar inte public service som opartiska.

    Sedan kan du fortsätta med dina ändlösa resonemang och dina hittepå som är fullkomligt off topic, igen och igen, och igen, och återigen igen och igen.

    Det hjälper inte hur många gånger du upprepar dina egna fantasier så är de ändå off topic och sanningen är att en otroligt klar majoritet på 78% anser/uppfattar inte SVT/SR/UR etc som opartiska.

    NEJ   78%   !!!

    Dessa fakta står där svart på vitt, helt öppet för alla att läsa,
    och detta kan du aldrig motsäga, hur gärna du än vill och hur många gånger du än försöker.

    Och om vi ändå går med på ditt sätt att ständigt gå off topic så gäller ändå att vi är flera i tråden som flera gånger på sakligt sätt har visat att Public Service INTE är opartiska.
    Sitt lugnt i badkaret nu så du inte trillar ur. Du måste förstå vad dessa fakta är fakta om.

    Vad tråddeltagare ANSER och om PS är eller inte är opartiska är två olika saker.

    Det första  handlar enskilda personers och en grupps åsikt, eller snarare om ett antal klick på ett svarsalternativ eller ett annat svarsalternativ.  Det finns alltså ingenting som pekar på att fakta att talet 87 står där är fakta om någonting annat än just talet 78.

    Det andra handlar om PS är eller inte är opartiskt.

    I en postmodernisktisk uppfattning om verkligheten kan dessa saker möjligen blandas ihop. Bland tråddeltagare som delar SDs och alternativhögerns verkligehtsuppfattning och argumenationsmetoder så är det de själva anser verkliga fakta, eller alternativa fakta som de själva - och Kristersson - kallar det.

    Det finns iogs de som menar att verkligheten bestäms av innebörden i ord som skrivs eller talas och att det inte finns någon bakomliggande verklighet.  Bokstavstrogna radikaler finns det gott om på alla håll och kanter.
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-14 11:45:00 följande:
    1. Det finns inget synsätt som förändrar det jag ser ur det aktuella synsättet. Att byta aktuellt synsätt vore det samma som att byta diskurs.

    Mina intentioner är att förmedla det jag ser åt en diskurs om det samma.

    2. Se ovan men byt ut synsätt mot hjulspår.

    3. Jag behöver först veta dina intentioner med det här stycket och innan jag bemöter det. Försöker du provocera? - skämta? - eller är stycket i sin helhet uppriktigt menat?

    Jag frågar då jag personligen kan roas av dylika fenomen och kan även se hur det - om riktat åt rätt håll - kan användas i provokativa syften.

    4. Jag utgår från att du menar att du känner till mina tankar och föreställningar bättre nu och visst kan det meningsfullt bidra till diskursen.

    5. Vad vi än kallar det ena eller det andra för så återstår fenomenet:

    Två fundamentalt olika och konkurrerande parter som återfinns i vår befolkning får en oproportionerligt skev representation i Public Services - med hänsyn till antalet som vardera part består utav - på ena partens bekostnad.
    Den dogmatiska inställningen att det inte finns några fakta eller omständigheter som kan förändra hur du 'ser ur det aktuella synsättet' säger väl allt?

    Din teori eller åsikt kan inte falsifieras. inom vetenskap är ofalsifierbara hypoteser för meningslösa hypoteser som saknar vetenskapligt värde.

    Skriv om du vill något om dina tankar om fenomenologi och det arv det gett till senare tankeströmningar - det blir nog spännande.

    Nej, det menade jag inte. Men visst är det så att när du klargjort vad dina föreställningar bygger på för tankegods så går det att komma vidare i att utforska vad du menar och varför du menar det.

    Om du menar att det tankegods DU använder är det enda tankegods som kan användas för att avgöra om PS är opartiskt eller inte opartiskt så finsn det ännu mer att utforska i vad du menar och varför du menar det.
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-14 21:00:26 följande:
    Nej, det går att se på sakfrågan ur en myriad olika perspektiv men det är ur det aktuella perspektivet som jag ser en tydlig partiskhet.

    Det är uppenbart att du vill utesluta perspektiv som lämnar Public Service partisk men du saknar givetvis sådana befogenheter.

    Din teori eller åsikt kan inte falsifieras. inom vetenskap är ofalsifierbara hypoteser för meningslösa hypoteser som saknar vetenskapligt värde.

    De går att falsifiera vilket är helt uppenbart. Ett uppenbart sätt är att presentera adekvata mängder efterfrågade exempel ur Public Services programmaterial.

    Skriv om du vill något om dina tankar om fenomenologi och det arv det gett till senare tankeströmningar - det blir nog spännande.

    Det är en metod inom filosofin precis som syllogism är en annan. Inom svensk akademi är framförallt Södertörns Högskola en stark förespråkare för metoden.

    I övrigt är det fantastiskt att du placerar SD och alternativhögern som postmodernistiska.

    Jag trodde som sagt att du missriktat försökte provocera eller möjligtvis skämtade men det verkar inte vara fallet. Själv tycker jag det är lite skoj när när exempelvis individer som titulerar sig som 'antifeminister' visar sig luta mot samma avgörande tankefigurer som tidsaktuell feminism och genusvetenskap.

    Om du menar att det tankegods DU använder är det enda tankegods som kan användas för att avgöra om PS är opartiskt eller inte opartiskt så finsn det ännu mer att utforska i vad du menar och varför du menar det.

    Det är varken det enda perspektivet eller det enda tankegodset som kan användas för ändamålet.
    Att alternativhöger, de radikakonservativa och med dessa också SD har anammat en postmodern syn är inget okänt - det har diskuterats flitigt i många år.

    En av många beskrivingar av de post-modernistiska tankemodellerna tillsammans med alternativhögerns dikotomi mellan konservativ/progressiv som är en del av kulturkriget mot 'vänsterliberala kulturmarxister'

    link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-24682-2

    "

    Provides a timely analysis of the rise of identity-oriented alt-right movements




    Develops a genealogy of conservative thought to contextualize its post-modern mutation




    Provide a unique theoretical framework to analyze post-modern conservatism"




    www.spiked-online.com/2017/06/15/the-postmodern-roots-of-the-alt-right/

    "
    You might have been bemused by reports last month that artist and cartoonist Matt Furie had killed off one of his most famous creations, Pepe the Frog, because it had been appropriated by alt-right meme-makers as an online ?hate symbol?.
     
    For many, Furie?s decision will raise questions (and eyebrows). After all, can a chilled-out cartoon amphibian really possess such symbolic power? Why are supposed Nazis adopting such an infantile mascot to promote their hateful ideas? And, most important of all, why do we care what bedroom-bound, live-at-home-with-mum wastrels post on obscure internet forums?
     
    The answers to these questions can be found in Angela Nagle?s new book, Kill All Normies: Online Culture Wars from 4Chan and Tumblr to Trump and the Alt-Right, a thought-provoking exploration of the obscure world of online youth culture and an analysis of the ways it is shaping the political sensibilities of our times.

    ...
    But, Nagle continues, ?those who claim that the new right-wing sensibility online today is just more of the same old right, undeserving of attention or differentiation, are wrong?. What marks out this new right, drawing together misogynists, white supremacists, anti-Semites and sundry other hate groups, is that it is situated squarely within a postmodern landscape.
     
    Nagle describes how the alt-right directly draws upon the ideas and methods of postmodern counterculture, especially its tactic of transgression, and its mocking and dismissal of everything normal, normative, hegemonic or produced by and for the masses ? in short, anything that has a whiff of universality about it. Just as hipsters mock those outside of their archly ironic inner circle, by appropriating the look and style of white trash while drinking Pabst Blue Ribbon beer, the new alt-right online culture mocks the ?normies? ? that is, those who don?t ?get? the nihilistic, self-ironic nature of alt-right internet boards.
    Nagle argues that the alt-right?s ?ability to assume the aesthetics of counterculture, transgression and nonconformity tells us many things about the nature of its appeal and about the liberal establishment it defines itself against?. This makes sense. Just as the counterculture of the Sixties was pitted against the authoritarianism of the socially conservative, so the alt-right is pitted against the authoritarianism of the the liberal establishment, whose members are determined to control and regulate artistic expression, proscribe who and what should be represented in cultural outputs and what can and can?t be said in everyday conversation. The Gamergate controversy, which began as a clash over perceived sexism in the videogames press, was merely the point at which this new culture war gained traction among the wider public.
     
    Nagle shows how both sides of the new culture wars are the product of the same postmodern Zeitgeist. "

    www.theprincetontory.com/read-khoa-sands-26-opinion-piece-the-right-goes/

    "This shift finds its origin in Andrew Breitbart?s famous aphorism: politics is downstream from culture. The ?Breitbart Doctrine,? as this maxim came to be known, has come to animate conservative politics and transform the 21st-century Republican Party. Breitbart?s mission was to create alternative cultural institutions to fundamentally reshape the civil superstructure of American society. This mission has been taken up by his protégé, Ben Shapiro, whose media company, The Daily Wire, is openly attempting to become the right-wing alternative to Hollywood. However, this mission is likely doomed. Cultural power is so entrenched in existing institutions that it is unlikely new ones will affect any lasting change. The struggles of The Daily Wire reveal an old truth conservatives know well: it?s hard to build new institutions from scratch. 
     
    Today?s culture-war conservatives complain about the social dominance of a liberal ruling class supposedly controlling the news, the media, certain churches, higher education, and major corporations. Through these civic institutions, the ruling class can infuse society with its progressive values. 
     
    The right?s struggle against the cultural hegemony of the left has been a losing battle. Yet while the left has gradually risen to sociocultural dominance, the right still has substantial political power. DeSantis has used this power to reverse the Breitbart doctrine: culture can be downstream from politics; the power of the government can affect cultural change. This is DeSantis?s gambit in going after woke corporations (such as Disney) and higher education (by replacing the progressive administration of New College). 
     
    A popular target of the cultural right is postmodernism, often conflated with Marxism. There is no shortage of conservative figures decrying the movement, from Jordan Peterson?s rants on ?postmodern neo-marxism? to former British Prime Minister Liz Truss blaming the failures of education on postmodernism and Foucault. Yet this view conveniently ignores the postmodern strains of thought within conservatism which animate the culture war today. 
     
    Postmodernism critiques objective empirical truth, instead treating truth as a reflection of power. Those who have social power are able to have their perspectives treated as objective truth and their values treated as objective morals. Subjective identity then becomes the locus of worldview, and the new focus must be on ?lived experience? rather than empirical rational truth. For postmodernists, it is only natural that different identities will perceive different ?truths? and socially accepted ?truth? is only the ?truth? of the powerful. This makes postmodernists inherently skeptical of any grand meta-narratives, including Marxism. While Marxism acknowledges that while ?truth? is bounded by history, identity, and society, there still exists a higher objective truth ? that being the Marxist worldview, of course. Therefore, in Marxism, one can be subjectively correct while objectively incorrect. Postmodernism, on the other hand, dismisses the Marxist meta-narrative claim to objectivity. 
     
    The mainstream cultural right, including DeSantis, has largely advanced a defense of conservative values not because they are necessarily true, but because leftism is perceived as antithetical to our culture, nation, or tradition. In laying out his new higher education plan, DeSantis praised the cultural and philosophic tradition of the West. ?The core curriculum must be grounded in actual history,? he stated, ?the actual philosophy that has shaped Western civilization.? DeSantis? opposition to DEI and CRT education programs is not staked on a conception of the truth-seeking mission of the university, but rather on the conservation of a cultural heritage. The preservation of a Western identity is the animating cause for the right-wing culture war; that which opposes the Western classical tradition must be excised from society. 
     
    Conservatism has long contained its own strain of truth-skeptical politics. These ideas were developed in opposition to the universalist claims of the Enlightenment, and especially the French Revolution. Writing in opposition to the revolutionaries, Edmund Burke criticized the rationalism and universality of the Enlightenment, instead emphasizing tradition, identity, history, and the wisdom of the ages. While this appeal to tradition made Burke a conservative icon, it also implied a view that regarded values and truth as subjective to different historical and social circumstances. 
     
    The modern cultural right can be viewed as postmodern in several ways. In addition to their identitarian defense of values, the cultural right is highly skeptical of seemingly objective power structures, especially bureaucracies and scientific ?experts.? During the COVID-19 pandemic, the right used postmodern critiques of scientific consensus and the healthcare apparatus, arguments that could have been lifted from Foucault. This is in no small part a reaction to the pseudo-religious devotion of progressives to their values ? including scientism ? as objective moral truth, any opposition to which must be due to sheer ignorance or reactionary prejudice. "
    quillette.com/2018/05/17/emergence-rise-postmodern-conservatism/

    "Postmodern conservatives increasingly regard strong truth claims about knowledge and morality with active suspicion and even hostility. This is because they regard the intellectual and cultural ?elites? who produce knowledge and popularize moral norms as progressive, abstract, and unlikely to sympathize with their concerns. Rather than attempting to formulate alternative claims about knowledge and morality which might have some epistemic and meta-ethical tenability, postmodern conservatives reject even these standards. Instead, they largely appeal to identity as the locus for epistemic and moral validity. This is, in turn, used to rally political support for a given agenda designed to restore that identity to power."

  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-14 21:26:00 följande:
    Övriga perspektiv och parter är självfallet irrelevanta när en uppgift studeras ur ett specifikt perspektiv om två parter.

    Jämför med ett sjukhus. Även om människan är otroligt mycket mer än bara frisk/sjuk så är det en uppgift på sjukhuset att studera henne ur ett sådant specifikt perspektiv.

    Här är uppgiften att studera frågan i trådstarten och perspektivet som det görs ur är givetvis helt valfritt.
    Digestive skrev 2024-03-14 21:00:26 följande:
    Nej, det går att se på sakfrågan ur en myriad olika perspektiv men det är ur det aktuella perspektivet som jag ser en tydlig partiskhet.

    Det är uppenbart att du vill utesluta perspektiv som lämnar Public Service partisk men du saknar givetvis sådana befogenheter.

    Din teori eller åsikt kan inte falsifieras. inom vetenskap är ofalsifierbara hypoteser för meningslösa hypoteser som saknar vetenskapligt värde.

    De går att falsifiera vilket är helt uppenbart. Ett uppenbart sätt är att presentera adekvata mängder efterfrågade exempel ur Public Services programmaterial.

    Skriv om du vill något om dina tankar om fenomenologi och det arv det gett till senare tankeströmningar - det blir nog spännande.

    Det är en metod inom filosofin precis som syllogism är en annan. Inom svensk akademi är framförallt Södertörns Högskola en stark förespråkare för metoden.

    I övrigt är det fantastiskt att du placerar SD och alternativhögern som postmodernistiska.

    Jag trodde som sagt att du missriktat försökte provocera eller möjligtvis skämtade men det verkar inte vara fallet. Själv tycker jag det är lite skoj när när exempelvis individer som titulerar sig som 'antifeminister' visar sig luta mot samma avgörande tankefigurer som tidsaktuell feminism och genusvetenskap.

    Om du menar att det tankegods DU använder är det enda tankegods som kan användas för att avgöra om PS är opartiskt eller inte opartiskt så finsn det ännu mer att utforska i vad du menar och varför du menar det.

    Det är varken det enda perspektivet eller det enda tankegodset som kan användas för ändamålet.
    Gott så - då är vi nu överens om att den syn på PS du presenterar enbart är en av många olika sätt att klassificera programinnehåll innehåll om jag förstår dig rätt.



  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-14 23:53:21 följande:
    Ja, det är precis sådant här som jag finner lite skojigt:

    Nagle describes how the alt-right directly draws upon the ideas and methods of postmodern counterculture, especially its tactic of transgression, and its mocking and dismissal of everything normal, normative, hegemonic or produced by and for the masses - in short, anything that has a whiff of universality about it.

    - ur första länken.

    Visst är det hyggligt förekommande i USA men såklart även i Sverige på sina håll.

    Du har dock själv problem med att avgöra skillnaden på hur jag och dessa element resonerar - så du har inte riktigt har förstått tankegodsen i fråga och visar prov på samma förvirring.
    Padirac skrev 2024-03-14 21:35:22 följande:
    Gott så - då är vi nu överens om att den syn på PS du presenterar enbart är en av många olika sätt att klassificera programinnehåll innehåll om jag förstår dig rätt.
    Givetvis men diskursen kvarstår vilket som.

    Att det finns en myriad av perspektiv och klassificeringar att hantera Public Services innehåll med leder inte till att mina diton blir illegitima - ett sådant logiskt felslut hade gjort samtliga perspektiv och klassificeringar illegitima.  
    Du ger ett perspektiv av många, ett perspektiv är ensamt inte representativt för helheten.

    Tittar man på en cylinder från en sida ser den rektangulär ut och i det perspektivet har rundheten försvunnit. Tittar man på samma cylinder från en annan sida ser den ut som en cirkel och då har allt utom rundheten försvunnit. 

    Vilka egenskaper eller fysiska attribut cylindern har kan inte till fullo visas med enbart ett perspektiv och att cylindern saknar vissa egenskaper och attribut sett ur någon synvinkel tar inte bort cylinderns verkliga egenskaper och attribut.

    Samma sak kan sägas om ett cyklop-perspektiv på PS . 
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?