• Anonym (Nyfiken i en strut)

Partnerbyte

Hej hopp, de första småbarnsåren är förbi och mannen och jag har hittat tillbaka till varandra sexuellt vilket är fantastiskt. Har blivit så otroligt nyfiken på partnerbyte som en krydda i samlivet och mannen är på. Finns det någon här som har erfarenhet och kan dela med sig av vad man kan förvänta sig, tänka på mm? Vår tanke är att smyga igång det, träffas på ett glas vin och se om man klaffar, kanske sedan börja med att hångla/ha sex i samma rum.

• Svar på tråden Partnerbyte

Jag har aldrig tidigare kunnat föreställa mig att jag seriöst skulle överväga detta. Har varit trogen och nöjd i två decennier med samma man och har ett bra stabilt förhållande. Vet inte om detta är rätt för oss och vi har inte bestämt oss helt heller. Tycker dock inte att man ska döma andra så fort och vem vet egentligen vad som är rätt och fel. Om alla parter trivs med upplägget och hänsyn tas till alla så ser jag inte varför det skulle vara dåligt. Kan nog bli en fantastisk krydda och ge inspiration till samlivet.

• FredÄrBätterÄnKrig
    Anonym (Nyfiken i en strut) skrev 2016-01-07 21:55:15 följande:

Jag har aldrig tidigare kunnat föreställa mig att jag seriöst skulle överväga detta. Har varit trogen och nöjd i två decennier med samma man och har ett bra stabilt förhållande. Vet inte om detta är rätt för oss och vi har inte bestämt oss helt heller. Tycker dock inte att man ska döma andra så fort och vem vet egentligen vad som är rätt och fel. Om alla parter trivs med upplägget och hänsyn tas till alla så ser jag inte varför det skulle vara dåligt. Kan nog bli en fantastisk krydda och ge inspiration till samlivet.

Nope! Vill du knulla andra så ska du inte försöka leva monog med din resp
  • Anonym (mick)
    I "fantasistadiet" där du befinner dig känns allt spännande och kul men i verkligheten
    så blir det oftast något helt annat.  Starka känslor och saker som gjorts kan inte göras
    ogjorda även om alla var med på upplägget i början.
    Jag talar av egen erfarenhet

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Nyfiken i en strut) skrev 2016-01-07 20:54:54 följande:

När man träffar samma par ofta, är det inte risk att det utvecklas starkare känslor, bra eller problematiskt?

Det har jag svårt att svara på för det hände inte mig i alla fall. Vi var väldigt tydliga med att detta skedde parvis (även om vi körde enskilt i duschen till exempel). Men för mig är det omöjligt att utveckla känslor när man bara träffas på det här sättet. Vi harde ju inga djupa diskussioner eller lärde känna varandra väl mer än rent fysiskt.

Har full respekt för att mycket kan gå fel, tack för att du delar och önskar dig lycka till!

• vargveum
    Anonym (Mr & Mrs Prefect) skrev 2016-01-07 00:25:35 följande:

Börja med att försäkra er om att ni är trygga med varandra, och att ni tänder på att se den andre ha skönt med ngn annan. Det bör vara den främsta drivkraften, inte tex viljan att själv ha sex med ngn annan.
    Onanera sen tillsammans medan ni turas om att berätta fantasier om att ni har sex med andra. Då kan ni få en föraning om detta verkligen tänder er eller bara är en kittlande ide.
    Är ni säkra, skaffa till exempel ett konto på BC. Skriv utförligt om er själva, även 'vanliga saker' som visar vilka ni är. Vi skriver tex att vi gillar att laga mat till ett glas rött och dansa i köket

Ja, var det ni? Har sett er där :)
  • Anonym (Mr & Mrs Prefect)
    FredÄrBätterÄnKrig skrev 2016-01-07 21:28:50 följande:

Man vill inte knulla någon annan om man är tillfredsställd i sitt förhållande.. ENKELT MEN ACK SÅ SVÅRT FÖR DOM MINDRE INTELLIGENTA MÄNNISKORNA ATT FÖRSTÅ !!

De, inte dom
    Bättre, inte Bätter

...hur var det nu med intelligensen.
    Anonym (Lisa) skrev 2016-01-06 23:47:07 följande:

Vi la ut en annons på body contact men jag blev för nervös när folk hörde av sig så jag vågade inte. Jag är så kräsen, rädd att träffa några jag inte skulle bli attraherad av och att det skulle kännas tvunget att ha sex ändå.

Istället gick vi på swingerparty. Där spanade vi in ett par som vi båda tyckte var attraktiva. Dels har vi sex där och sen bytte vi nummer och började träffas privat. Varannan gång hos dem och varannan hos oss. Först åt vi lätt middag och sen hade vi sex :) Oftast i samma rum men ibland enskilt byte, ett par i duschen och ett par kvar i sovrummet liksom.

Gör som vi, bestäm i förväg alla att det inte blir sex första gången.. Sen går var och hem till sig och kan sen meddela om man vill ses igen
    Anonym (Nyfiken i en strut) skrev 2016-01-07 20:54:54 följande:
    När man träffar samma par ofta, är det inte risk att det utvecklas starkare känslor, bra eller problematiskt?
    Man skall ALLTID vara säker i sin relation innan man testar sex med andra.

Vi träffar samma par, men vet att vi ingen annan vill ha än varandra..

Vi skulle inte gjort det om vi inte var säkra på att vara trogna och nöjda..
  • Pentra
    Anonym (Mr & Mrs Prefect) skrev 2016-01-08 02:23:33 följande:
    De, inte dom Bättre, inte Bätter ...hur var det nu med intelligensen.

Huvudet på spiken! Och kommatering, från vederbörandes sida, hade inte heller skadat.
  • strangertown
    Anonym (Lis) skrev 2016-01-07 21:33:34 följande:

Detta förstår de alla flesta människor i det verkliga livet, glöm inte att det är en sjuk minoritet som kan hitta varandra på ett forum som detta.

Vad vill du uppnå med detta inlägg? Sälla dig till de som stämplar allt som får dig att känna dig obekväm som 'sjukt'? Sälla dig till de som en gång i tiden stämplade homosexualitet som sjukt? Längre tillbaka att leva över "rasgränser" som sjukt? Jag tvivlar på att någon som är trygg i sin identitet och sexualitet upplever sånt obehag som du verkar göra när man ställs inför obekanta fenomen. Trygga människor är nyfikna av naturen. Det är vad du ser exempel på i denna tråd, inget annat.
  • 100kgpappa

Vi har par som vi träffat i många år, och det är absolut inte någon som fått känslor för någon annan. Jag och min fru älskar varandra, att vi ibland njuter av sex tillsammans med andra påverkar inte det alls.

Är väl troligare att man blir kär i nån arbetskamrat som man umgås med 5 dar i veckan, än nån man har lite sex med 2-3 ggr per år.

Hittar ni par ni passar med, och det funkar för er, så har ni många fantastiska upplevelser framför er.

Ta det lugnt och ett steg i taget, man måste inte göra allt direkt, och eventuella svartsjukekänslor som kan uppstå blir lättare att hantera om man mjukstart lite.

var tydlig innan både mellan er och mot det andra paret vad som är ok och inte. Vi håller tex kyssar för oss själva, det tycker vi är lite för intimt att göra med andra.

• Anders 386
    Anonym (Mr & Mrs Prefect) skrev 2016-01-08 02:28:15 följande:
    Man skall ALLTID vara säker i sin relation innan man testar sex med andra.

Vi träffar samma par, men vet att vi ingen annan vill ha än varandra..
    Tyvärr kan man ALDRIG vara säker. Känslor kan dyka upp som man inte räknat med. Livet är långt ifrån förutsägbart.
    Därmed inte sagt att jag är emot partnerbyte - min hetaste sexfantasi är att se min fru med en annan man, och jag skulle vara beredd att ta dom risker det för med sig. Men jag tycker det är naivt att blunda för att risken finns. Man kan tro - men aldrig veta.

Anders 386 skrev 2016-01-08 15:57:33 följande:
    Tyvärr kan man ALDRIG vara säker. Känslor kan dyka upp som man inte räknat med. Livet är långt ifrån förutsägbart.
    Därmed inte sagt att jag är emot partnerbyte - min hetaste sexfantasi är att se min fru med en annan man, och jag skulle vara beredd att ta dom risker det för med sig. Men jag tycker det är naivt att blunda för att risken finns. Man kan tro - men aldrig veta.

Nej, sånt är livet..

Men uttryck det så här: Känner man inte stark och trygg kärlek till varandra skall man ta det väldigt försiktigt med sex med flera.
  • 100kgpappa
    Anonym (Mr & Mrs Prefect) skrev 2016-01-08 02:25:38 följande:

Gör som vi, bestäm i förväg alla att det inte blir sex första gången.. Sen går var och hem till sig och kan sen meddela om man vill ses igen

Det där rekommenderar jag också, vi gör nästan alltid så.
Svar på tråden Partnerbyte